Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-04-13, 12:42
Medlem
Tackar för svaren.

Körde den tillslut i ugnen och det blev ok. Lite småsegt men klart ätbart.
Citera
2015-04-14, 04:13
Medlem
Couscous vs bulgur, användningsområden? skiljer dom sig? Tanken är att använda i sallad, men en liten förklaring om andra användningsområden vore trevligt
Citera
2015-04-14, 15:10
Medlem
Wunderbaum91s avatar
Hur gör man egentligen med ett paket blodpudding som räcker för två dagar, steker man allting första dagen och lägger resten i kylskåpet och sen micro dagen efter, eller steker man det man ska äta för dagen?
Har alltid gjort det sistnämnda men upplever att det är ganska torra kanter osv. dag två...
Citera
2015-04-14, 17:10
Medlem
Iloveludas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wunderbaum91
Hur gör man egentligen med ett paket blodpudding som räcker för två dagar, steker man allting första dagen och lägger resten i kylskåpet och sen micro dagen efter, eller steker man det man ska äta för dagen?
Har alltid gjort det sistnämnda men upplever att det är ganska torra kanter osv. dag två...
Min erfarenhet av micrad blodpudding är ingen höjdare. Jag skulle stekt bara för dagen. Var noga med att förvara den ostekta blodpuddingen lufttätt i kylskåpet.
Citera
2015-04-14, 18:43
Medlem
Iloveludas avatar
Har börjat med strikt LChf nu och söker ett alternativ till vetemjöl att göra redning till grytor på. Alltså något som innehåller så lite kolhydrater som möjligt men ändå går att såser tjocknar. Några förslag önskas.
Citera
2015-04-14, 18:48
Medlem
Hax.Pains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iloveluda
Har börjat med strikt LChf nu och söker ett alternativ till vetemjöl att göra redning till grytor på. Alltså något som innehåller så lite kolhydrater som möjligt men ändå går att såser tjocknar. Några förslag önskas.

Maizena?
Citera
2015-04-14, 19:20
Medlem
Iloveludas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hax.Pain
Maizena?
Är inget alternativ enligt kostdoktorn. http://www.kostdoktorn.se/upp-i-vikt-av-maizena
Citera
2015-04-14, 19:30
Medlem
Letar efter en thairätt med följande ingredienserminst)
Paprika,
blomkål,
broccoli,
stark/söt-basilika,
fågel med fågel eller biff.
Detta steks eller wokas(?)

Serveras med ris. Är ganska säker på att det inte är curry i den. Brukar vara stark(inte svensson-stark).

Tacksam för svar.
Citera
2015-04-14, 20:48
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Man kan ju reda med ost, men koka inte efter du haft i osten. Man kan även reda genom att reducera sås om den är gjord på exempelvis grädde. Riven lök och morötter gör ju att grytan blir 'tjockare' och det använder jag rätt mycket när jag gör grytor på jobbet.
Tomatpuré gör också såsen tjockare.
Citera
2015-04-14, 23:17
Medlem
Sereenas avatar
Citat:

Ägg och Grädde är väl vad jag kan tänka mig om du ska vara superstrikt, eller vänja sig vid att käka oredda saker.
Citera
2015-04-15, 14:20
Medlem
Hax.Pains avatar
Citat:
Är inget alternativ enligt kostdoktorn. http://www.kostdoktorn.se/upp-i-vikt-av-maizena

Hur mycket maizena ska man äta för att lägga på sig?
Det krävs inte så mycket för att reda en sås...
Citera
2015-04-15, 17:15
Medlem
Iloveludas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Man kan ju reda med ost, men koka inte efter du haft i osten. Man kan även reda genom att reducera sås om den är gjord på exempelvis grädde. Riven lök och morötter gör ju att grytan blir 'tjockare' och det använder jag rätt mycket när jag gör grytor på jobbet.
Tomatpuré gör också såsen tjockare.

Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Ägg och Grädde är väl vad jag kan tänka mig om du ska vara superstrikt, eller vänja sig vid att käka oredda saker.
Får bli något av dessa alternativ och tack för råden. Funderade på mandelmjöl men kilopriset var i klass med guld typ så det avstår jag. Dessutom vet jag inte om det fungerar särskilt bra heller.

Citat:
Ursprungligen postat av Hax.Pain
Hur mycket maizena ska man äta för att lägga på sig?Kanske inte men skall köra strikt nu några månader. Kanske något längre fram när jag börjar bli lite nöjd med resultatet.
Det krävs inte så mycket för att reda en sås...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in