2009-07-15, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
http://www.smak.se/website1/1.0.1.0/38/1/index.php

~Paul~

Tack!
Citera
2009-07-15, 18:15
Medlem
Fröken_Flisas avatar
Hur länge håller sej hackad röd lök i tättförsluten matlåda i rumstemperatur som öppnas "regelbundet" (några ggr om dagen?)?
Citera
2009-07-15, 18:33
Medlem
Dragonauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Flisa
Hur länge håller sej hackad röd lök i tättförsluten matlåda i rumstemperatur som öppnas "regelbundet" (några ggr om dagen?)?
Såhär års skulle jag inte ge den mer än en dag, kanske två, innan den åtminstone tappat både smak och krispighet.
Citera
2009-07-15, 19:16
Medlem
Fröken_Flisas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonaut
Såhär års skulle jag inte ge den mer än en dag, kanske två, innan den åtminstone tappat både smak och krispighet.
Aha ok...blir å skippa de då till resproviant
Citera
2009-07-15, 19:46
Medlem
Dragonauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Flisa
Aha ok...blir å skippa de då till resproviant
Ja den lär inte vara så skoj. Men ta med löken hel vetja och hacka den efter behov. Det kommer inte bli så snyggt kanske. Men det duger i krig
Citera
2009-07-16, 20:53
Medlem
klybans avatar
Skölja och ha den i kylen funkar i ca2dygn.
Men givetvis funkar det bättre att hacka efter hand, typ bara hacka halva löken först och minska luft tillförsel på den oanvända delen.
Men även här har man max par dagar på sig innan den fallerar.
Citera
2009-07-16, 22:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Skölja och ha den i kylen funkar i ca2dygn.
Men givetvis funkar det bättre att hacka efter hand, typ bara hacka halva löken först och minska luft tillförsel på den oanvända delen.
Men även här har man max par dagar på sig innan den fallerar.
Lägg platt och frys in på exempelvis en tallrik. Då kan man ta fram den innan användning.
(Funkar bara om den ska stekas...)
Citera
2009-07-17, 19:11
Medlem
Kan man tina ca 400g kyckling filé i micron?
Citera
2009-07-17, 19:20
Medlem
Silverturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logz

Ja, om du gör det långsamt, på låg effekt.
Citera
2009-07-17, 21:25
Medlem
netshades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logz

Jag tinar normalt Kycklingfilé i varmt (eller om jag inte har lika bråttom, ljummet) vatten. den är ändå "marinerad" och med lite tur så går saltvattnet ur på det sättet. :P Micro tenderar enligt mig att förstöra alla matvaror, så jag tinar inget annat än bullar och bröd på det sättet.
Citera
2009-07-17, 22:37
Medlem
buffalos avatar
Hur ska jag tillaga halvfrysta kycklingklubbor?

Vilken temperatur och tid gäller?
Citera
2009-07-18, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av netshade
Jag tinar normalt Kycklingfilé i varmt (eller om jag inte har lika bråttom, ljummet) vatten. den är ändå "marinerad" och med lite tur så går saltvattnet ur på det sättet. :P Micro tenderar enligt mig att förstöra alla matvaror, så jag tinar inget annat än bullar och bröd på det sättet.
Äh jag skulle bara käka lite kycling tacos och kryddmixen ta ju över så mycket ändå så själva kycklingen smakar inte så mycket sp jag förlorade ingen speciell smak eller så. Jag tinade med min micros "upptiningsfunktion" ställde in på 400gr och den körde igång på 9 min. men det blev inte så bra så jag vände på dem och körde 400gr till på halva tiden så blev det ok. Blev dock lite som en halvfast hinna på dem även fast de såg helt råa ut. Men det gick att äta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in