2011-07-24, 16:29
Medlem
TheSituations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kruz
Det är inte en grön Salsa verde du fått?
Den innehåller i grova drag: tomatillos (gröna tomater) lök, vitlök, koriander och chili och salt i princip.
Allt kokas ihop till en sås.

Nja Salsa Verde innehåller (receptet jag går efter):
Persilja, basilika, mynta, ansjovis, kapris, inlagda gurkor, vitlök, dijonsenap, rödvinsvinäger, olivolja, salt och peppar. Ingredienserna hackas fint eller körs i en mixer och kokas (!) verkligen inte.

Edit: Verkar som att dina ingredienser också kan kallas Salsa verde: http://en.wikipedia.org/wiki/Green_sauce
Senast redigerad av TheSituation 2011-07-24 kl. 16:35.
Citera
2011-07-24, 16:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Prova att mortla lagerblad och rosmarin till pulver tillsammans med lite salt. Gnid in köttet med detta och salta och peppra ordentligt.

Skulle det funka med timjan till rostbiff?
Citera
2011-07-24, 16:34
Medlem
TheSituations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaggillarmat
Skulle det funka med timjan till rostbiff?
Visst
Citera
2011-07-24, 19:53
Medlem
Kruzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSituation
Nja Salsa Verde innehåller (receptet jag går efter):
Persilja, basilika, mynta, ansjovis, kapris, inlagda gurkor, vitlök, dijonsenap, rödvinsvinäger, olivolja, salt och peppar. Ingredienserna hackas fint eller körs i en mixer och kokas (!) verkligen inte.

Edit: Verkar som att dina ingredienser också kan kallas Salsa verde: http://en.wikipedia.org/wiki/Green_sauce

Hmm det var en förenklad version jag har lärt mig i alla fall. Men strunt samma, du hade i alla fall så pass koll att du visste att det inte var en verde du sökte
Citera
2011-07-28, 01:57
Medlem
Trustys avatar
Någon som har ett lätt recept på en förrätt? Det får tyvärr inte vara havsrelaterat. Varmrätt ska vara kött med pommes.
Citera
2011-07-28, 09:55
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trusty
Någon som har ett lätt recept på en förrätt? Det får tyvärr inte vara havsrelaterat. Varmrätt ska vara kött med pommes.
Varför inte små gratinerade mini-crepes med en fyllning på skinka, färsk persilja och skivade färska champinjoner i bechamelsås? Riv sedan över smältost och kör in i ugnen på 175 tills osten har smält.

Servera tillsammans med en somrig sallad och öl.

~Paul~
Citera
2011-07-28, 20:43
Medlem
Trustys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Varför inte små gratinerade mini-crepes med en fyllning på skinka, färsk persilja och skivade färska champinjoner i bechamelsås? Riv sedan över smältost och kör in i ugnen på 175 tills osten har smält.

~Paul~

Tack!

Gjorde en google-sökning och det ser ut som raketforskning. Går det hem ofta? Tror du att det går och göra Skagentoast utan räkor? Då tjejen inte gillar det. Har kollat igenom flera receptsidor och de flesta är räkor eller soppor. Soppan kanske är för mättande och det vill man ju inte.
Citera
2011-07-28, 21:10
Medlem
Citat:
Bruchetta? Skitenkelt och gott. Lite parmaskinka på det också kanske.

http://en.wikipedia.org/wiki/Bruschetta
Citera
2011-07-29, 19:20
Medlem
Trustys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av natogandalf
Bruchetta? Skitenkelt och gott. Lite parmaskinka på det också kanske.

http://en.wikipedia.org/wiki/Bruschetta

Ser inte svårt ut. Ska ta och göra ett test. Tack!

Vad räknas brylépudding och pannacotta för sort rätt? för- eller efterrätt?
Citera
2011-07-29, 21:54
Medlem
Alex900s avatar
Citat:
Ser inte svårt ut. Ska ta och göra ett test. Tack!

Vad räknas brylépudding och pannacotta för sort rätt? för- eller efterrätt?
Efterrätt såklart!
Citera
2011-07-29, 22:33
Medlem
christerys avatar
Citat:
Tack!

Gjorde en google-sökning och det ser ut som raketforskning. Går det hem ofta? Tror du att det går och göra Skagentoast utan räkor? Då tjejen inte gillar det. Har kollat igenom flera receptsidor och de flesta är räkor eller soppor. Soppan kanske är för mättande och det vill man ju inte.

Jag ser inte en räka i det....

Citat:

~Paul~

Men jag får väl byta glasögon

Eller så är jag ute å cyklar som vanligt och har blandat ihop allt.

Nässelsoppa med ägg, pizzabullar efteråt med en öl/vin och halvsmält glass med krossad choklad och lite maräng till. Kanske kolasås åxå om det ska va riktigt sött.

Man kanske kan rengör glasen ibland i alla fall
Citera
2011-07-29, 22:34
Medlem
christerys avatar
Citat:
Tack!

Jag ser inte en räka i det....

Citat:

~Paul~

Men jag får väl byta glasögon

Eller så är jag ute å cyklar som vanligt och har blandat ihop allt.

Nässelsoppa med ägg, pizzabullar efteråt med en öl/vin och halvsmält glass med krossad choklad och lite maräng till. Kanske kolasås åxå om det ska va riktigt sött.

Man kanske kan rengöra glasen ibland i alla fall
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in