Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-12-13, 11:03
Medlem
Gidellas avatar
Vart köper man pepparmintsolja?
Citera
2010-12-13, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gidella
Vart köper man pepparmintsolja?
Apoteket (typ här: http://www.apotekhjartat.se/Sortiment/Kampanj/vara-egna-julprodukter/)
Citera
2010-12-13, 16:19
Medlem
Gidellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pezzen
Apoteket (typ här: http://www.apotekhjartat.se/Sortiment/Kampanj/vara-egna-julprodukter/)
Tack! Får ta och bege mig dit och köpa en flaska.
Citera
2010-12-17, 15:07
Medlem
Impulsköpte en kalvsylta idag. Det var 100 år sedan jag åt det sist och jag undrar nu hur jag bäst avnjuter denna delikatess. Kokt potatis och någon sås?
Citera
2010-12-17, 16:17
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panjemajo
Impulsköpte en kalvsylta idag. Det var 100 år sedan jag åt det sist och jag undrar nu hur jag bäst avnjuter denna delikatess. Kokt potatis och någon sås?
Som pålägg eller "i bare" med rödbetssallad eller vanliga skivade rödbetor. Nymalen svartpeppar på är ett annat alternativ.
Citera
2010-12-17, 16:30
Moderator
Snuffelbutts avatar
När man gör köttfärssås, tacos och allt annat som har med köttfärs som ska stekas att göras tycker jag alltid att man måste stå till förbannelse och försöka dela köttet i pannan för att slippa klumpar och helvete. Finns det något smidigt sätt att slippa dessa?
Citera
2010-12-17, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Som pålägg eller "i bare" med rödbetssallad eller vanliga skivade rödbetor. Nymalen svartpeppar på är ett annat alternativ.

Tackar. Käkade 2 varianter i lantbröd. En med inlagda rödbetor och en med surkål och lite senap. Båda blev rätt goda.
Citera
2010-12-18, 16:20
Medlem
kiwifogels avatar
Hejsan alla! Jag har planer på att ge bort smaksatta olivoljor i julklapp som jag då hade tänkt att gör själv. Jag har införskaffat citron, chili och kaffe som jag tänkt smaksätta med men vad mer kan man anväda?
Sen så funderande jag på hur jag skulle gå tillväga, fina strimlor med citronskal i ena oljan och bara färsk hackad chili i den andra? kaffen vet jag dock

MVH kiwi
Citera
2010-12-18, 18:38
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiwifogel
1. vad mer kan man anväda?

2. Sen så funderande jag på hur jag skulle gå tillväga, fina strimlor med citronskal i ena oljan och bara färsk hackad chili i den andra? kaffen vet jag dock

1.
  • dragon
  • timjan
  • oregano
  • körvel
  • vitlök
  • apelsin
  • ingefära
  • enbär
  • rosmarin
  • grönpeppar
  • kanel
  • kryddpeppar
  • kryddnejlika
  • lagerblad
  • basillika
  • dill
  • mejram
  • spiskummin
  • stjärnanis
  • mynta
  • libbsticka
Med mera, med mera. Låt fantasin spela!

2. Visst, så kan du göra. Eller så kör du på kombinationer av två eller flera smaksättare. Det är upp till dig vilket resultat du är ute efter.

~Paul~
Citera
2010-12-18, 23:13
Medlem
Aakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panjemajo

Inlagda rödbetor och vitsås till. Jag kör med smörat knäckebröd att ha i vä näve oxå för lite tuggmotstånd.
Citera
2010-12-20, 01:04
Medlem
gregorivalettis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volym123
Tina laxen i mikrovågs..? pronto bitte

Lägg i vattenbad nästa gång, det går relativt snabbt
Citera
2010-12-21, 14:32
Medlem
hejaklacksledares avatar
Fick precis hem ett paket med paté, ankmousse och terinne. Fyra små askar i en låda. Dessa levererades med DHL och därmed har de inte varit kylda under ett par dagars resa. Bör jag kyla dessa nu? Det står inget på förpackningen om att det är någon kylvara, men det är det kanske ändå? Tänkte ge bort en låda i julklapp och behålla en själv.
Senast redigerad av hejaklacksledare 2010-12-21 kl. 14:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in