Citat:
Ursprungligen postat av
zombie-nation
Har inte tillgång till de vanliga affärerna, de finns inte ute i hoodsen. Har ibland handlat sådant på Willys dock. Men gör gärna egen deg. Frågan är vad man ska ha på. Har väldigt dålig fantasi och sådant som jag gillar på pizza som färskfrusen ananas, räkor och sparris är dyrt. Har googlat men alla verkar ha samma på sina pizzor typ skinka.
Finns mer än ett sätt att göra deg på, men min favorit är att göra den med med typ 5g jäst och 0,5l vätska, sen gärna en Tipo 00 mjöl.
Sen står den till dagen efter och jäser, sen trycker man ut den försiktigt och sparar kanter om man gillar sådana.
En sådan pizza blir det en fantastiskt botten på.
Och på denna pizza så brukar jag göra en massa konstigt med, en favorit var Hugos Isterband, vitlök ost och inlagda Hungarian Wax.
Sen har jag testat bacon istället för isterbanden, och det bliv gott det med, men då stekte jag på baconen lätt först, men man gör som man vill.
Sen kör jag ugnen på det högsta som går vrida till, sen lägger jag pizzan i en långpanna och lägger långpannan på botten, sen sätter jag på grillen det sista och lyfter upp pizzan mot grillen och när botten ser trevlig ut och bränner på lite färg på ovansidan.
Detta blir faan mig alltid gott, så titta runt på olika pizzor utan tomat, det finns mycket gott där