Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-28, 21:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av neret
Säker? Tänker om man måste koka bort bakterier eller likande i kastrull?

Du kan tina broccolin och äta den direkt om du vill.
Bakterier behöver du inte bekymra dig om.
Citera
2018-08-28, 22:06
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neret
Säker? Tänker om man måste koka bort bakterier eller likande i kastrull?
Ser att du redan fått ett vettigt svar.
Citera
2018-08-30, 20:22
Medlem
Litetmongobarns avatar
Vilken potatis bör man ha till sjömansbiff?
Funkar den som finns i affären idag som går under namnet "färskpotatis" eller ska man vänta tills de vanliga sorterna kommer tillbaka?
Citera
2018-08-30, 21:00
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litetmongobarn
Funkar den som finns i affären idag som går under namnet "färskpotatis" eller ska man vänta tills de vanliga sorterna kommer tillbaka?
Använder hellre 'vanlig' pga vill ha den stärkelse som finns i dom och som inte färskpotatis har. Men nu mer brukar det finnas 'vanlig' potatis året om i mindre plastpåsar så ta en sån om du vill och den potatis butiken kallar färskpotatis nu tycker jag är väldigt lik vanlig potatis jämfört med den som kommer i sommarens början.
Bakpotatis brukar också fungera om det annars bara finns färskpotatis.
Citera
2018-08-30, 21:13
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litetmongobarn
Jag kör king edward till allt nästan
Vet inte hur färskpotatis reagerar till den rätten.
Men det borde väl bli bra, då det egentligen bara är kokt potatis.
Citera
2018-08-31, 12:01
Medlem
BushwickBills avatar
Jag tänkte göra en körsbärssås men kan inte få tag i vargen bigarorer eller körsbär, kan man använda något som substitut? Ska göra kyckling och vill ha en ”fruktig sås”, apelsinsås kanske men är lite trött på det.
Citera
2018-09-01, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Jag tänkte göra en körsbärssås men kan inte få tag i vargen bigarorer eller körsbär, kan man använda något som substitut? Ska göra kyckling och vill ha en ”fruktig sås”, apelsinsås kanske men är lite trött på det.

Vet inte om den blir för söt eller så, den är egentligen tänkt till glass och liknande. Men det finns färdig körsbärssås som säljs i pappersförpackning. Det kanske kan duga i brist på annat?
Citera
2018-09-01, 18:58
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koiho
Vet inte om den blir för söt eller så, den är egentligen tänkt till glass och liknande. Men det finns färdig körsbärssås som säljs i pappersförpackning. Det kanske kan duga i brist på annat?

Tack för tipset, tänkte i samma bana som du, går ju att späda ut en färdig sås om den är för söt eller tjock. Blev en apelsinsås till slut dock, fungerar prima till kyckling och anka men hade verkligen velat prova körsbärssås då jag misstänker att det är en jävla hit till fågel.
Citera
2018-09-14, 13:20
Medlem
MartinStLouiss avatar
Jag skulle steka ägg i morse innan jag åkte till jobbet. Men när jag knäckte ägget så var det som löst rinnande samtidigt som det hade börjat klumpa sig. Stanken var riktigt illa också. Var detta bara ett ägg som hade råkat ruttna (även alla de andra äggen har varit fina)?
Citera
2018-09-20, 18:40
Medlem
Vad kostar hemmalagad middag? Klart det beror på vad man äter om man tänker att man äter oxfile någon dag och pasta någon dag och slutet av veckan Vad blir det av varje måltid hemma? Vi kan göra som exempel att en restaurang lunch går på ca 100 kr och en normal middag ute minst det dubbla.
Citera
2018-09-20, 18:42
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av help
Vad kostar hemmalagad middag? Klart det beror på vad man äter om man tänker att man äter oxfile någon dag och pasta någon dag och slutet av veckan Vad blir det av varje måltid hemma? Vi kan göra som exempel att en restaurang lunch går på ca 100 kr och en normal middag ute minst det dubbla.
Falukorv och makaroner, runt en tia per portion.
Oxfilé med pommes och hemgjord bea, runt trettiofem kronor/portion.
Citera
2018-09-20, 19:05
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Nån som använder kryddan Koriander...? Vad kan man använda den till, i vilka rätter...?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in