2008-04-12, 18:39
Medlem
Agent|Os avatar
Låt oss här gräva i minnets byråer efter dom där riktiga nollorna som genom åren spelat i Allsvenskan och som på ett eller annat sätt lockar fram den värsta skadeglädjen.

Jag börjar med Gnagets supervärvning säsongen -97

*drumroll*

Piracaia!

Någon som kommer ihåg honom? Gnaget var oerhört stolta över den första brassen någonsin som representerat klubben och lanserade denne Piracaia som en "bländande tekniker". Det hela osade katt redan från början då det stod klart att man värvat "stjärnspelaren" från den finska ligan. Piracaia debuterade mot Örebro, en match Gnaget förlorade med 3-2. Nu visade det sig emellertid att Piracaia var TOTALT värdelös och en pajas av stora mått. 1 mål och 13 matcher senare var han tillbaka i Finland och harvade i diverse lurkgäng.

Det hela blev inte bättre av att han dessutom såg ut som ett inavlat mongo med en hockeyfrilla från helvetet:
http://www.aik.se/fotboll/aikindex.html?/fotboll/historik/500aikare/piracaia.html

Fyll på!
Senast redigerad av Agent|O 2008-04-12 kl. 18:42.
Citera
2008-04-12, 18:45
Medlem
The Masters avatar
*trumvirvel*

Videojuggarna!

Say no more. Sämsta skiten som fraktats till Sverige någonsin. Grattis pajasbajen.
Citera
2008-04-12, 18:49
Medlem
Maizers avatar
Videojuggarna
Citera
2008-04-12, 18:59
Medlem
Agent|Os avatar
Videojuggarna goes without saying. Fram med godbitarna nu!
Citera
2008-04-12, 18:59
Medlem
Big Mama som värvades till IFK Göteborg var väl ingen hit direkt...
Citera
2008-04-12, 19:07
Medlem
Nahibos avatar
jag slår till med Thiago Quirino da Silva (eller kort och gott Quirino).

"En mycket meriterad spelare med ambitioner att slå sig in i det brasilianska A-landslaget, självklart blir det mycket spännande att ha honom i truppen, säger klubbdirektören Bosse Andersson" står det på djurgårdens hemsida.. det säger väl allt, det blev inte riktigt a-landslaget i brasilien för Quirino..
Citera
2008-04-12, 19:21
Medlem
Big Mama var ingen höjdare, men jag hävdar fortfarande att det hade kunnat bli en skaplig lirare med en hård försäsong i kroppen
Annars platsar väl även Ali Gerba in på en sån här lista. Alla var lyckliga till tusen när Blåvitt lyckades knyta till sig honom. Och sen vet väl alla hur det slutade...
Citera
2008-04-12, 19:23
Medlem
Agent|Os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jefvul
Big Mama var ingen höjdare, men jag hävdar fortfarande att det hade kunnat bli en skaplig lirare med en hård försäsong i kroppen

Det vetifan... Hursom helst var Big Mama en av dom jag hade i åtanke när jag skapade tråden då han har det där lilla extra pajaskapitalet.
Citera
2008-04-12, 19:24
Medlem
zzwampens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nahibo

"En mycket meriterad spelare med ambitioner att slå sig in i det brasilianska A-landslaget, självklart blir det mycket spännande att ha honom i truppen, säger klubbdirektören Bosse Andersson" står det på djurgårdens hemsida.. det säger väl allt, det blev inte riktigt a-landslaget i brasilien för Quirino..
Innan förra hösten skulle jag varit benägen att hålla med...Men efter hans senare del av förra säsongen gör jag inte det...Jävligt dålig valuta för pengarna, men inte den värsta genom tiderna.
Citera
2008-04-12, 19:24
Medlem
Bobby Gillespies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yabbis111
Big Mama som värvades till IFK Göteborg var väl ingen hit direkt...

Vad hette den andra jeppen som värvades samtidigt som Mamadou "Big Mama" Diallo? Crossa? Han skulle ju enligt Ola Andersson vara en ny Hernan Crespo, men floppade rejält. Minns också ett reportage i Fotbollskväll där man fick följa Big Mama under en dag i "Lilla London", där han besökte afrikanska hårsalonger och annat. Mycket underhållande.

Bajen har självklart en del fantastiska värvningar bakom sig. Förutom juggarna så minns jag den supertekniske Elvis. Var är han nu tro? Har för mig att han var uppe en vända i Östersund efter äventyret i Stockholm. Efter det har det dock varit väldigt tyst.
Citera
2008-04-12, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nahibo

visst han ha rinte levt upp till förväntningarna men avsluta säsongen med 8 mål på 13 matcher är rätt så ok så en sopa är han inte
Citera
2008-04-12, 19:33
Medlem
zzwampens avatar
Ibrahim Ba är ju en spelare som inte levde upp till förväntningarna...

Minst sagt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in