2008-05-10, 12:44
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonaut
Jag tänker inte ens försöka att bemöta ditt påstående angående mitt fotbollsintresse. Men vad jag däremot tänker bemöta är de spelare som du listade. OCh jag har redan erkänt att jag hade fel med tanke på Eguren. Men i övrigt håller jag inte med dig. Tycker att Petter isf är den som kommit närmst. Men det jag sett av honom (ganska mycket under flera år) så har han, precis som jag skrev i ett annat inlägg, verkat stannat upp i sin utveckling. Han har gått från en av de största talangerna till en av de mest överskattade spelarna i serien. Observeras bör väl, att jag inte säger att han är sämst på något vis. Men potentialen jag trodde han hade för några år sedan lyser med sin frånvaro i min mening.

Märkligt om dom nu inte har dessa kvalitér varför har flera av dom jag nämnt då vunnit allsvenskan? alla har dessutom gjort landskamper.

Men du kanske menar att klubbar som vinner allsvenskan inte har kvalitéer nog för "SM vinnande lag"

Ang. Petter så förstördes 2006 av skador o 2007 av att han tvingades spela forward, jag håller absolut med om att hans utveckling inte fortsatt i önskad takt, i år har han visat vilke klassspelare han är och vi får svårt att behålla honom i allsvenskan
Citera
2008-05-10, 13:02
Medlem
Dragonauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Märkligt om dom nu inte har dessa kvalitér varför har flera av dom jag nämnt då vunnit allsvenskan? alla har dessutom gjort landskamper.

Men du kanske menar att klubbar som vinner allsvenskan inte har kvalitéer nog för "SM vinnande lag"

Ang. Petter så förstördes 2006 av skador o 2007 av att han tvingades spela forward, jag håller absolut med om att hans utveckling inte fortsatt i önskad takt, i år har han visat vilke klassspelare han är och vi får svårt att behålla honom i allsvenskan

"Men jag menar godtyckliga påståenden, jag skulle inte direkt anse att Selakovic har kvalitéer nog för ett "Sm vinnande lag" men ändå spela han varje match för ifk förra året."

Var det en vis man som en gång uttryckte sig
Citera
2008-05-10, 13:07
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
"Men jag menar godtyckliga påståenden, jag skulle inte direkt anse att Selakovic har kvalitéer nog för ett "Sm vinnande lag" men ändå spela han varje match för ifk förra året."

Var det en vis man som en gång uttryckte sig

Jo så jag hoppades ju i min naivitet att du skulle definiera ditt påstående, men det verkar som du helst vill tramsa...vi är ju rätt så OT men om du nu ska komma med ett påstående kanske du borde vara intresserad av att backa upp det?
Citera
2008-05-10, 13:14
Medlem
Dragonauts avatar
Citat:
Jo så jag hoppades ju i min naivitet att du skulle definiera ditt påstående, men det verkar som du helst vill tramsa...vi är ju rätt så OT men om du nu ska komma med ett påstående kanske du borde vara intresserad av att backa upp det?
Jag vet inte hur jag ska uttrycka det på ett lättare sätt för dig att förstå än så. Jag anser helt enkelt inte att någon av de spelarna du nämner, förutom Eguren. Besitter tillräckligt med kvalite för ett Sm-vinnande lag. Sen att de spelarna har vunnit SM-titlar må vara hänt. Men jag skulle inte vilja se någon av dom i AIK (eftersom det är dom jag hoppas ska vinna). Helt enkelt för att de som sagt, inte besitter tillräckligt med skicklighet eller talang för att vinna ett SM-guld. Allt enligt min åsikt och inte ett odiskutabelt faktum.

Förstår du nu eller vill du kanske att jag ska rita en bild åt dig?
Citera
2008-05-10, 13:40
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Jag vet inte hur jag ska uttrycka det på ett lättare sätt för dig att förstå än så. Jag anser helt enkelt inte att någon av de spelarna du nämner, förutom Eguren. Besitter tillräckligt med kvalite för ett Sm-vinnande lag. Sen att de spelarna har vunnit SM-titlar må vara hänt. Men jag skulle inte vilja se någon av dom i AIK (eftersom det är dom jag hoppas ska vinna). Helt enkelt för att de som sagt, inte besitter tillräckligt med skicklighet eller talang för att vinna ett SM-guld. Allt enligt min åsikt och inte ett odiskutabelt faktum.

Förstår du nu eller vill du kanske att jag ska rita en bild åt dig?

hehe underhållande

"Dom är inte bra nog att vinna allsvenskan bara för att dom vunnit allsvenskan"

Du känner inte att din åsikt är lite ihålig när dina åsikter faktisk kan motbevisas med fakta? börjar kännas lite tramsigt, men vi gör såhär..om du går igenom 2000-talets "Sm-vinnande lag" hur många av dessa spelare anser du har kvalité nog att spela i ett "Sm-vinnande lag"?

vilka besitter enligt dig skicklighet eller talang nog för att vinna ett SM-guld? hur många av dom som faktiskt vunnit? tänkte så vi får en bra jämförelsepunkt.

men jag antar att du har rätt, Lolo har ju bara 2 Sm-guld, Rami bara ett samt spelat Vm, landskamper o 2 gånger årets målvakt
Citera
2008-05-10, 19:19
Medlem
Brullas avatar
Citat:
Nej jag tyckte mest du antydde det men vi lämnar den saken.

Jag kan absolut hålla med om att vi inte har många etablerade värvningar, jag vet inte ens om jag ska se det som ett problem, jag menar i min mening är det inte många klubbar som har lyckats värva "etablerade" spelare i större utsträckning.

"taco", henke, jonson, nej, rami ev. aki o hysén samt säkert några namn till, dessa klassar jag som etablerade.

Även Obolo och Ortíz bör ses som etablerade värvningar då de frekvent har spelat ordinarie i argentinska ligan som håller mycket hög klass.
Citera
2008-05-10, 19:50
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brulla
Även Obolo och Ortíz bör ses som etablerade värvningar då de frekvent har spelat ordinarie i argentinska ligan som håller mycket hög klass.

Möjligt, jag kan inget om argentinska ligan så, men man kan ju elakt inflika att även Valdemarin o Monsalvo då ska anses som etablerade värvningar?
Citera
2008-05-10, 22:45
Medlem
Brullas avatar
Citat:
Möjligt, jag kan inget om argentinska ligan så, men man kan ju elakt inflika att även Valdemarin o Monsalvo då ska anses som etablerade värvningar?

Nja sådär. Valdemarin har varit bättre än han är nu och Monsalvo påminde lite om Tauer i Bundesliga 2 när det gällde popularitet.
Citera
2008-05-10, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zzwampen
Nej, han tränar med Milan. Han är ju polare med Maldini efter sin riktiga sejour i Milan så nu håller väl han igång med gamla polarna. Han ska få en ledarroll har jag för mig, i något ungdomslag inom Milan så han utbildar sig till tränare samtidigt som han tränar skulle jag tro.

http://www.acmilan.com/LM_Team_Roster.aspx
Tränar och listas i A-truppen.
Citera
2008-05-11, 00:20
Medlem
zzwampens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sipadan
http://www.acmilan.com/LM_Team_Roster.aspx
Tränar och listas i A-truppen.
Jag vet...Tränar

förresten läste jag att han var med i truppen mot Napoli...första gången han är med i en trupp till en match sedan 2005 med Djurgården. Men han kommer med all sannolikhet inte spela.
Citera
2008-05-11, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zzwampen
Jag vet...Tränar

förresten läste jag att han var med i truppen mot Napoli...första gången han är med i en trupp till en match sedan 2005 med Djurgården. Men han kommer med all sannolikhet inte spela.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/italien/article2444172.ab

Var inte så säker på att han bara "tränar", kanske ett inhopp idag?

edit: var väl lite snabb där, står ju inte att han skall spela, bara att han är med i truppen.
Senast redigerad av yabbis111 2008-05-11 kl. 08:26.
Citera
2008-05-12, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evrydayimhuzlin
Kanske redan har nämnts men nu har Enrico blivit en allsvensk sopa.

Enrico vann iaf DIFs interna assist- och poängliga förra säsongen så det går nog att hitta många mindre lyckade spelare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in