2023-09-09, 16:51
Medlem
Sagodjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denfriamannen
Det finns bokstavligt talat 1000000 trådar om precis samma ämne. Sök.

Sport & träning - kampsport ———> Papperskorgen

/Mod

Nej det gör det inte, detta är en unik tråd då den utgår från att man jämfört och betygsatt alla olika kampsporter istället för att bara i allmänhet slängt ur sig "vilken är bäst", dessutom är det tydligt formulerat i form av kriteriet att det ska röra sig om en nybörjare med begränsad träning.

Ett tips också är att läsa på lite vad regler innebär, korspostning t ex syftar på att man skapar identiska trådar i flera olika avdelningar, så är alltså inte fallet.

Att du inte klarar av att försvara dig själv (eller din familj) och att det påverkar dig mentalt (du känner dig värdelös, ynklig, rädd osv) är inte anledning att rapportera en tråd.
Ryck upp dig istället, gör nåt med ditt liv.
Citera
2023-09-09, 16:52
Medlem
Sagodjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Full-Retard
Nej

Om man ska göra en logisk analys måste man dela in stilar i två kategorier.
Det ena är delivery system, teknikers effektivitet och det andra är teorin inom självförsvar.

Utifrån det är deliverysystems som är bäst för självförsvar MMA, boxning, thaiboxning, kickboxning. Främst stilar som innebär slag och effektivt fotarbete.
Vinnaren är dock MMA eftersom man då även har nedtagningsförsvar och markkamp.
Sedan kommer knivstilar från filipinerna, men de förutsätter att du har kniv eller påk men du blir inte skicklig på att slåss i och med utebliven volymträning som man annars får i de kampsporter jag nyss skrev.
Därefter kommer submission, övriga brottningsstilar med eller utan dräkt.
Efter det kommer resterande stilar.

När det kommer till självförsvar är den psykologiska delen och att träna realistiskt viktigt, och där kommer Krav maga på första plats, följt av andra stilar med syn på realistiskt självförsvar.

Det bästa är alltså att träna primärt MMA och sekundärt Krav maga.
Dvs lägg 1,5 år på MMA och ett halvår på Krav maga.

Tror du skulle behöva se videon som länkas till där betydligt mer erfarna än vad du kommer fram till nackdelarna med krav maga och mma och hur det påverkar betygsättningen.
Citera
2023-09-09, 16:53
Medlem
Livssynslurks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sagodjur
Jag skulle sätta D på löpning.

Beror på om du önskar skada motparten eller bara komma helskinnad från situationen.
Om det är kamp du önskar så finns det en mängd kampsporter att öva på som exempelvis jujutsu.
Citera
2023-09-09, 16:55
Bannlyst
Citat:
Nej det gör det inte, detta är en unik tråd då den utgår från att man jämfört och betygsatt alla olika kampsporter istället för att bara i allmänhet slängt ur sig "vilken är bäst", dessutom är det tydligt formulerat i form av kriteriet att det ska röra sig om en nybörjare med begränsad träning.

Ett tips också är att läsa på lite vad regler innebär, korspostning t ex syftar på att man skapar identiska trådar i flera olika avdelningar, så är alltså inte fallet.

Att du inte klarar av att försvara dig själv (eller din familj) och att det påverkar dig mentalt (du känner dig värdelös, ynklig, rädd osv) är inte anledning att rapportera en tråd.
Ryck upp dig istället, gör nåt med ditt liv.

TRAMS! Det finns tusentals trådar om vilka kampsporter som är bäst lämpliga för gatan.

Jag är 1.95m lång och väger 127kg, ungefär 15% kroppsfett och har utövat MMA sedan 7 års ålder. Lyfter 400kg på marklyft utan hjälpmedel och över 200kg på bänkpressen.

Du har ingen aning om vad du pratar om din pajas.
Citera
2023-09-09, 16:55
Medlem
Full-Retards avatar
Citat:
Tror du skulle behöva se videon som länkas till där betydligt mer erfarna än vad du kommer fram till nackdelarna med krav maga och mma och hur det påverkar betygsättningen.

Nu vet ju inte du vilken erfarenhet jag har men jag kan säga att min analys är mycket smartare än listan.
Brottning är absolut inte det bästa självförsvaret. Visst att det är väldigt bra att kunna men om du tränar dig för att clincha och markkamp så programmerar du dig fel. När du väl greppat någon kommer denna greppa dig och där är du körd om de är fler än 1.
Citera
2023-09-09, 16:56
Medlem
Kung fu
Citera
2023-09-09, 16:57
Medlem
Sagodjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livssynslurk
Beror på om du önskar skada motparten eller bara komma helskinnad från situationen.
Om det är kamp du önskar så finns det en mängd kampsporter att öva på som exempelvis jujutsu.

Det finns många situationer där du inte kan springa från platsen, många bråk är ju trångt läge, en krog t ex eller på en buss eller i tunnelbanan, du kanske behöver försvara någon annan - din fru, dina barn, ska du springa då?

Det duger inte att bara säga springa som svar. Då har man inte tänkt igenom det ordentligt.
Citera
2023-09-09, 16:57
Medlem
Sagodjurs avatar
Citat:
TRAMS! Det finns tusentals trådar om vilka kampsporter som är bäst lämpliga för gatan.

Jag är 1.95m lång och väger 127kg, ungefär 15% kroppsfett och har utövat MMA sedan 7 års ålder. Lyfter 400kg på marklyft utan hjälpmedel och över 200kg på bänkpressen.

Du har ingen aning om vad du pratar om din pajas.

Nej det finns inte tusentals trådar, det finns inte en enda.
Citera
2023-09-09, 17:01
Medlem
Sagodjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Full-Retard
Nu vet ju inte du vilken erfarenhet jag har men jag kan säga att min analys är mycket smartare än listan.
Brottning är absolut inte det bästa självförsvaret. Visst att det är väldigt bra att kunna men om du tränar dig för att clincha och markkamp så programmerar du dig fel. När du väl greppat någon kommer denna greppa dig och där är du körd om de är fler än 1.

Du tror att om en brottare "greppar dig" så räcker det med att du "greppar tillbaka" så är ni i nån slags jämnbördigt läge?

Vad gör du när han bestämmer sig för att slänga dig i backen?

boom!

https://www.youtube.com/shorts/GcC5S1utMvk
Citera
Medlem
Full-Retards avatar
Citat:
Jag hade mördat dig ute på gatan, snacka inte om att kunna försvara sig själv och sin familj din jävla bög.

Hur lång är du och hur mycket väger du själv?

DET FINNS TUSENTALS TRÅDAR OM VILKEN TYP AV KAMPSPORT SOM ÄR BÄST LÄMPAD FÖR GATAN.

Nu får du lugna ner dig, bilden på dig igår visade inte precis på nån atlet.
Citera
Medlem
Sagodjurs avatar
Citat:
Jag hade mördat dig ute på gatan, snacka inte om att kunna försvara sig själv och sin familj din jävla bög.

Hur lång är du och hur mycket väger du själv?

DET FINNS TUSENTALS TRÅDAR OM VILKEN TYP AV KAMPSPORT SOM ÄR BÄST LÄMPAD FÖR GATAN.

du kan ju inte försvara dig för du är ju inte tränad
Citera
2023-09-09, 17:02
Bannlyst
Citat:
du kan ju inte försvara dig för du är ju inte tränad

Vad vet du om gatuförsvar? Gå till gymmet istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in