Citat:
Ursprungligen postat av principessas
Ja då var kungarna äckliga pedofiler. Skillnaden att de inte är idoler som miljoner dyrkar utan döda kungar som var idioter.
Och de är ett arv som du och jag delar och som många Svenskar faktiskt är STOLTA över. Stolt att vara Svensk, stolt att ha en historia. Är vi stolta över våra kungars små böjelser? Nej, men inte fan hänger vi upp oss på detta och försöker glömma det som en gång varit. Hur många "hardcore" fans av "Little Richard" kommer ihåg honom som pedofilen som gifte sig med sin minderåriga KUSINS dotter!??? Är det FEL att "dyrka" denna idol idag eller borde vi radera hans musikarv ur historien?
Islam har Muhammed, en av många "profeter". Denna sista sägs ha levt ett "värdigt" liv och hans handlingar skall ligga till grund för varje muslim än idag. SJÄLVKLART får dåtida händelser, lagar och samhällskonstruktion ses med sin motsvarighet idag och allt går inte att praktisera på exakt samma sätt idag.
Skall vi behöva läsa upp saker som man gjorde då och nu i bibeln för att addera även denna skitreligion ihop med Islam? Även denna lilla bok innehåller en hel del tvivelaktiga handlingar...
Det jag kan hålla med om är, att om man inom Islam FÖRESPRÅKAR barnäktenskap/sex med minderåriga i länder där lagarna så förbjuder så är det helt fel. Jag VET att varje muslim skall se upp till Muhammed och försöka följa hans beteenden, men jag är vuxen nog att förstå att man som muslim med LÄTTHET kan hoppa över biten då man "skall och bör" gifta sig och knulla minderåriga.
Tvångsäktenskap och fullbordan med minderåriga förekommer än idag inom flertalet religioner, inte bara Islam.