2008-04-08, 21:19
Medlem
Den muslimska flickan blir kvinna och giftasmogen när hon fått mens. Så om flickan är 8.9, 10, 11 osv spelar ingen roll. En man kan ta henne som maka trots att hon är ett barn. Är någon förvånad över att de muslimska länderna inte utvecklas?

Inte jag. Men jag tycker synd om barnen som tvingas att leva som vuxna kvinnor och utsättas för ständiga övergrepp. Älskar inte muslimer sina flickor? Nej, just det, de knuffas ju från balkonger och tvingas gifta sig med gubbar.

Vilket rättvis och trevlig pedofilreligion.
Citera
2008-04-08, 21:26
Bannlyst
Bismillahi al-Rahmani al-Rahimi

En kvinna får inte gifta sig med någon som hon inte gett sitt godkännande till samt hon måste ha uttryckt att hon vill gifta sig, bryts dessa lagar är det haraam att gifta bort henne och således är det inte Islam utan något annat.
Citera
2008-04-08, 21:46
Medlem
Bismillah

Arrangerat äktenskap/tvångsäktenskap,
http://islam-svarar.se/web/modules.php?name=News&file=article&sid=263
Citera
2008-04-08, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Squalo
Bis min vita västerländska röv.

Hela begreppet gifta bort betyder ju att det är mot den bortgiftes vilja.

- Doo gifta detta gubbe eller doo hoppa denna balkong.
Bismillah

Läs gärna artikeln jag nyss hänvisade till i mitt tidgare inlägg.

Otroligt att du kan skämta om något så vansinnigt som detta med balkongerna. Det är såååå tragiskt att det händer. En förbjuden handling blir inte mera rätt för att någon gör sig rolig över den.
Citera
2008-04-09, 04:46
Medlem
ninohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av principessas
Den muslimska flickan blir kvinna och giftasmogen när hon fått mens. Så om flickan är 8.9, 10, 11 osv spelar ingen roll. En man kan ta henne som maka trots att hon är ett barn. Är någon förvånad över att de muslimska länderna inte utvecklas?

Inte jag. Men jag tycker synd om barnen som tvingas att leva som vuxna kvinnor och utsättas för ständiga övergrepp. Älskar inte muslimer sina flickor? Nej, just det, de knuffas ju från balkonger och tvingas gifta sig med gubbar.

Du är så obildad att man inte vet om man ska skratta åt dig eller gråta för dig.
Var i Bibeln förbjuds månggifte? I praktiken kan en kristen man gifta sig med hur många kvinnor han än behagar. Inom Islam har man begränsat siffran till fyra, och det är med villkoren att mannen ska kunna vara lika rättvis mot alla fruar, eftersom detta är mycket svårt så är det också mycket ovanligt idag. Länder som Tunisien har tex infört en lag där man förbjuder polygami.

Var i Bibeln hittar du en åldersgräns för att en tjej/kille ska få ingå äktenskap?
Vet du ens om, att ett av de viktigaste helgon för de kristna i Sverige - Heliga Birgitta gifte sig när hon var 13år?

Mens vid 8år? Du kan inte ta undantagsfall som exemplar för ett argument som ska hålla i en diskussion, om du inte önskar att framstå som okunnig.
Citera
2008-04-09, 11:49
Medlem
Det ska vidare noteras att detta med fyra fruar är en tillåtelse och inte en uppmuntran. Här är versen i fråga:

"Om ni är rädda för att inte kunna behandla de faderlösa med rättvisa, äkta då kvinnor som är tillåtna för er - två eller tre eller fyra, men om ni fruktar att inte kunna behandla dem med rättvisa, så tag då en enda, eller nöj er med någon av de som ni har i besittning. Detta är det bekvämaste sättet för er att undvika orättvisa."
Citera
2008-04-09, 14:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av principessas

Finns kristna som bygger högar av lik fastän att bibeln säger att man inte får skada någon annan, inte ens i självförsvar.

Att hoppa på islam när du borde se över din egen dörrmatta är ju sorgligt.
Citera
2008-04-09, 14:32
Medlem
underrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ninoh
Du är så obildad att man inte vet om man ska skratta åt dig eller gråta för dig.
Var i Bibeln förbjuds månggifte? I praktiken kan en kristen man gifta sig med hur många kvinnor han än behagar. Inom Islam har man begränsat siffran till fyra, och det är med villkoren att mannen ska kunna vara lika rättvis mot alla fruar, eftersom detta är mycket svårt så är det också mycket ovanligt idag. Länder som Tunisien har tex infört en lag där man förbjuder polygami.

Var i Bibeln hittar du en åldersgräns för att en tjej/kille ska få ingå äktenskap?
Vet du ens om, att ett av de viktigaste helgon för de kristna i Sverige - Heliga Birgitta gifte sig när hon var 13år?

Mens vid 8år? Du kan inte ta undantagsfall som exemplar för ett argument som ska hålla i en diskussion, om du inte önskar att framstå som okunnig.

Men vi gör inte det längre för vi lever på 2000-talet. Medan ni gör det och lever på 1500-talet..
Citera
2008-04-09, 15:03
Medlem
Sane?s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ninoh

VAför ens dra upp bibeln i en islam-diskussion? I brist på annat?

Detta kanske kommer som en chock för dig, men de flesta islamkritikerna är ateister.
Citera
2008-04-09, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av underr
Men vi gör inte det längre för vi lever på 2000-talet. Medan ni gör det och lever på 1500-talet..
Bismillah

Så då kan man säga att vad som står i Bibeln inte är så relevant? Guds budskap är föränderligt? Har Han också givit tillstånd till att förändra det? Eller är det en rätt som människan har tagit sig? I så fall kan man inte säga att Hans budskap i Bibeln är för evigt efter som det går att rumstera om i det tycker då jag. Som vilken skönlitterär bok som helst kanske Bibeln då egentligen kan klassas som?
Citera
2008-04-09, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sane?
VAför ens dra upp bibeln i en islam-diskussion? I brist på annat?

Detta kanske kommer som en chock för dig, men de flesta islamkritikerna är ateister.
Bismillah

Det är ingen chock då det inte är sant. Majoriteten av Islam 'kritikerna' är kristna.
Citera
2008-04-09, 15:30
Medlem
underrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nutid
Bismillah

Så då kan man säga att vad som står i Bibeln inte är så relevant? Guds budskap är föränderligt? Har Han också givit tillstånd till att förändra det? Eller är det en rätt som människan har tagit sig? I så fall kan man inte säga att Hans budskap i Bibeln är för evigt efter som det går att rumstera om i det tycker då jag. Som vilken skönlitterär bok som helst kanske Bibeln då egentligen kan klassas som?

DinMammah

Min ni är såna äckliga fundamentalister. Ifall det står i bibeln att man ska döda alla icke kristna så gör vi det ändå inte. Medan ni gör det. Även fast det står i bibeln att man får gifta sig med flera så betyder det inte att vi gör det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in