Bismillah
BigMoney
Precis det finns en hel del som går att lösa rätt smidigt. Det handlar bara om att tänka efter så går det mesta bra.
BigMoney
Citat:
Det är ju det som Koranen är, en praktisk levnadsbeskrivning för en muslim.
men det är sant att i koranen står det exakt att såhär bör man leva( jag tänker på stater där reglerna är direkt tagna ur koranen) eller är jag HELT ute och cyklar ?
men som du själv sa går det att leva efter regler, exempelvis att ni itne äter griskött i en ett land som sverige.
men som du själv sa går det att leva efter regler, exempelvis att ni itne äter griskött i en ett land som sverige.
Precis det finns en hel del som går att lösa rätt smidigt. Det handlar bara om att tänka efter så går det mesta bra.
Citat:
Det är ju en bra tanke. Men det räcker inte när det kommer till praktiken. Det behövs också praktiska lösningar också när vi lever så många tillsammans.
jag tror att i bibeln så är det nog mer att man måste tränga in djupare i texten för att kunan tyda vad som är en regel. men för att uttrycka mig kanske lite löst men på ett fint sätt skulle jag vilja säga att put your faith in god.
Citat:
Så säger kristen tro. Därför accepterar inte heller alla skilsmässa. Eller skilsmässa är tillåtet men omgifte är inte tillåtet. Det är Jesus fvmh som sägs ha sagt att det är som äktenskapsbrott att gifta om sig. Har inte versen i huvudet men du kanske känner till den? Sen om kristna följer det eller inte vet jag inte men regeln finns ju där.
kollade nyss i matt 19:10 5 versen exempelvis, den handlar om äktenskap och skilsmässa.
"därför skall en man lämna sin far och mor och leva med sin hustru, de två skall bli ett, de är itne längre två utan ett.
"därför skall en man lämna sin far och mor och leva med sin hustru, de två skall bli ett, de är itne längre två utan ett.
Citat:
Det är bara att fråga om du har något du funderar över.
du får gärna fortsätta utveckla mer dina tankar osv angående islam, det är intressant då jag inte har så jätte mycket erfarenhet av det.