Hej!
Ber om ursäkt om den här frågan ställts hundra gånger tidigare.
Jag och min familj har precis köpt ett hus byggt 1982 där föregående ägare inte renoverat invändigt över huvud taget. Vi planerar att innan inflyttning fixa till de båda badrummen, och då det på ovanvåningen är snedtak är vi lite fundersamma hur man ska placera duschen. Det bästa tror vi hade varit att byta plats på toalettstolen, som idag står där taket har fullhöjd, mot duschväggar (duschen med tillhörande golvbrunn är idag placerad mot ytterväggen). Min fråga gäller alltså hur pass komplicerat/dyrt/tidskrävande det är att flytta toaletten sisådär en meter eller två. Jag förstår att det är mer eller mindre omöjligt att svara på när man inte sett huset i verkligheten, men såvitt jag vet så är det inga betonggolv eller liknande utan bara en gammal plastmatta på vanliga träreglar. Om någon gett sig på en gissning, mer eller mindre välgrundad, hade jag uppskattat det väldigt. Jag förväntar mig självfallet inga exakta svar, men typ "räkna kanske ytterligare en veckas arbete och typ 10 000 kronor extra" eller "det kostar alldeles för mycket, skit i det" är fullt tillräckligt
Stort tack på förhand!