2008-09-07, 08:55
Medlem
eskims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av androxe
Äntligen vatten i köket igen,
här är resultatet:
http://www.roligaleksaker.se/lghjuli%20078.jpg

Snyggt !

Fan när jag sitter här o lär ut hur man ska göra dröjer det nog inte längen innan jag e arbetslös
Citera
2008-09-07, 16:41
Medlem
Lord Humunguss avatar
Har en engreppsblandare i mitt kök som har börjat droppa. Är det enkelt att byta själv eller är det bäst att ringa rörmokare? Vill inte bli pålurad en ny värstingblandare för flera tusen spänn.
Citera
2008-09-07, 17:38
Bannlyst
jag ska flytta in hos tjejen och tar med mig min bänkdiskmaskin. hyresvärden har sagt att vi får fixa inkoppling av den själva. vi behöver då en ny blandare då den gamla inte har något uttag eller avstängning för diskmaskin.

problemet är att jag inte är så sugen på att betala 1500-2000 kr för en ny blandare som det verkar kosta med sånt smidigt uttag för bänkdiskmaskin på ovansidan.

finns det någon annan lösning som är bra men mer ekonomisk? då räknar jag inte snabbkoppling på nuvarande kranen som bra.

tips på billiga blandare tas gärna emot också.
Citera
2008-09-07, 18:43
Medlem
paskharens avatar
Hej har problem med en droppande huvudventil på ingående vattenledning på en villa. Hur fasen byter man en sådan, går ju inte stänga av vattnet?!
Citera
2008-09-07, 19:48
Medlem
u_n_mes avatar
Hur lång tid tar det att byta handfat och toalettstol? vad är rimligt pris att betala en bekant som är rörläggare. Inte nära vänner så han jobbar inte gratis.
Citera
2008-09-07, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av u_n_me
Hur lång tid tar det att byta handfat och toalettstol? vad är rimligt pris att betala en bekant som är rörläggare. Inte nära vänner så han jobbar inte gratis.
Svårt säga, men att byta toalettstol kan man väl göra på 2-3 timmar om man är lite händig. tvättställ kanske kan gå lite snabbare
Här kan du se ungefär hur mycket jobb det innebär
http://www.installationsguiden.se
Senast redigerad av androxe 2008-09-07 kl. 20:34.
Citera
2008-09-07, 20:33
Medlem
Claes!s avatar
Hoppas jag är ute och simmar i rätt tråd nu...

har kikat lite på ett hus som har enskilt avlopp, septiktank till toalett och stenkista till kökavloppet. Jag har hört att något av dessa avlopp eller vad man ska säga, inte kommer vara godkänt efter 2012 och jag undrar nu vad och varför? Vad kommer man behöva göra för att få det godkänt, kommer det gå på multum att få detta fixat?

mvh
Citera
2008-09-07, 21:42
Medlem
eskims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord Humungus
Har en engreppsblandare i mitt kök som har börjat droppa. Är det enkelt att byta själv eller är det bäst att ringa rörmokare? Vill inte bli pålurad en ny värstingblandare för flera tusen spänn.

Är inte så svårt , läs förra sidan där jag förklarade hur man går till väga steg för steg.
Citera
2008-09-07, 21:44
Medlem
eskims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drak
jag ska flytta in hos tjejen och tar med mig min bänkdiskmaskin. hyresvärden har sagt att vi får fixa inkoppling av den själva. vi behöver då en ny blandare då den gamla inte har något uttag eller avstängning för diskmaskin.

problemet är att jag inte är så sugen på att betala 1500-2000 kr för en ny blandare som det verkar kosta med sånt smidigt uttag för bänkdiskmaskin på ovansidan.

finns det någon annan lösning som är bra men mer ekonomisk? då räknar jag inte snabbkoppling på nuvarande kranen som bra.

tips på billiga blandare tas gärna emot också.

Njae egentligen inte. Om du ska ha en godkänd lösning så måste du köpa en ny blandare. Men det finns ju många olika fulknep som du skulle kunna ta till.
Citera
2008-09-07, 21:45
Medlem
eskims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paskharen
Hej har problem med en droppande huvudventil på ingående vattenledning på en villa. Hur fasen byter man en sådan, går ju inte stänga av vattnet?!

Du får ringa VA-bolaget i din kommun så får de komma o stänga av. De kan ha krav på att de ska byta dn själv oxo.
Citera
2008-09-07, 21:47
Medlem
eskims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av u_n_me

Enbart byte av TS o stol kan inte ta mer än 2 timmar. Fast det beror på omständigheterna men absolut inte mer än 2 timmar arbetstid.
Citera
2008-09-07, 21:49
Medlem
eskims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Claes!
Hoppas jag är ute och simmar i rätt tråd nu...

har kikat lite på ett hus som har enskilt avlopp, septiktank till toalett och stenkista till kökavloppet. Jag har hört att något av dessa avlopp eller vad man ska säga, inte kommer vara godkänt efter 2012 och jag undrar nu vad och varför? Vad kommer man behöva göra för att få det godkänt, kommer det gå på multum att få detta fixat?

mvh

Hmmmm har inte hört något om detta , men jag kan ta reda på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in