2008-04-09, 00:57
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsSparta
Varför sjunger ni inte den då?

Jag sjunger den gärna, det är en väldans massa verser som brukar vara bortstrukna. Vanligtvis sjungs bara vers ett och två har jag för mig.
En av mina favoritverser brukar också vara strykt (kommer inte ihåg vilket nummer) "Till krigets slaktande vi dragit...", sjöng den på mönstringen
Citera
2008-04-09, 00:58
Medlem
Pseud0nyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ayanamii
Men fortfarande, skillnaden skulle antagligen vara rätt minimal.

I praktiken är det möjligt att du har rätt. Men av princip tycker jag exempelvis inte om polisens rätt att ingripa vid "vilda strejker", som det så vackert heter. Det är förvissor bara naturligt att makthavarna i ett system försöker beskydda det, men å andra sidan är det också naturligt att de som utsätts för systemet motsätter sig det.
Citera
2008-04-09, 07:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av saprofyt.
Finns det någon bild på nätet?

Affischerna kommer idag så du kommer snart att få se dem.
Citera
2008-04-09, 08:02
Medlem
TrialByErrors avatar
Tråden handlar om 1 maj inte huruvida dagens polis är demokratisk eller inte, back to topic.

/Mod
Citera
2008-04-09, 12:30
Medlem
Varför demonstrera för så marginaliserade grupper på vänsterkanten som knappt några arbetare röstar på?

Moderaterna fick 11 % av LO-arbetarnas röster senaste valet och var därmed efter sossarna det parti med flest arbetarröster sett till antalet LO-medlemmar. Räknar vi enbart förvärvsarbete så är socialdemokraterna och moderaterna lika stora.

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=56752

Vänsterpartiet som kallar sig ett arbetarparti har fler röster bland arbetslösa och studerande än arbetare och förvärvsarbetare. Så varför demonstrerar vänsterpartiet just på 1 maj när de flesta av deras väljare är lediga året om med nuvarande arbetslöshetssiffror?
Citera
2008-04-09, 12:35
Bannlyst
vi får väl hoppas att vänsterslöddret missköter sig som alltid!
Citera
2008-04-09, 12:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mrtänk
vi får väl hoppas att vänsterslöddret missköter sig som alltid!

Ja, det hade varit ypperligt underhållande. Vänsterslöddrets kranier nedtryckte mot den varma asfalten samt en poliskänga på ryggen.

Personligen hoppas jag att det anordnas ett G8-möte här i Göteborg någon gång i framtiden så att man får lov att se lite syndikalister och annat patrask bli nedslagna
Citera
2008-04-09, 12:48
Medlem
ubersantas avatar
Själv skall jag jobba och tar helgdagen på fredagen istället.
Citera
2008-04-09, 14:20
Medlem
Usch vänsterpack, slår ni sönder söder så slår jag sönder er. Det mina vänner. Är ett löfte som kommer att hållas.
Citera
2008-04-09, 14:28
Medlem
Red Machines avatar
Vänsterpartiets tåg i Gävle blir det för mig då inte vänsterpartiet anordnade något tåg i min kommun sist. Sossarnas tåg lär man ju inte gå i

Sedan en passning till högern, är ni videovåldskadad hela jävla bunten? Idioter!
Citera
2008-04-09, 14:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Red Machine
Vänsterpartiets tåg i Gävle blir det för mig då inte vänsterpartiet anordnade något tåg i min kommun sist. Sossarnas tåg lär man ju inte gå i

Sedan en passning till högern, är ni videovåldskadad hela jävla bunten? Idioter!
Nej men vi har sett hur vänsterpacket beter sig! media har också sett det och numera är ni inte så poppis mer!!
Citera
2008-04-09, 14:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mrtänk
Nej men vi har sett hur vänsterpacket beter sig! media har också sett det och numera är ni inte så poppis mer!!

Alla är ju inte sådana? Om en svart man stjäl betyder det att alla svarta stjäl? Moderaterna vann endast genom sin "nya arbetarpartiet" propaganda. Sverige har varit socialdemokratiskt i evigheter("diggar" VP själv.) och vi är ett fruktansvärt bra land jämfört med andra, varför vill ni moderater då komma och privatisera sjukvården? Är det kul att se människor lida?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in