2008-04-08, 17:21
Medlem
saprofyt.s avatar
Japp, ganska snart är det 1:a maj, och det innebär självklart demonstrationer och annat skoj! Så, vad ska du göra på 1:a maj? Reclaima? Demonstrera med SUF? Med UV/V? Eller med Sossarna?

Berätta vad som händer på just din ort!

/saprofyt.
Citera
2008-04-08, 17:25
Medlem
bananjuices avatar
Jag är i Prag just då, annars hade det väl blivit i Stockholm med SAC!
Citera
2008-04-08, 17:25
Medlem
Pseud0nyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saprofyt.
Japp, ganska snart är det 1:a maj, och det innebär självklart demonstrationer och annat skoj! Så, vad ska du göra på 1:a maj? Reclaima? Demonstrera med SUF? Med UV/V? Eller med Sossarna?

Berätta vad som händer på just din ort!

/saprofyt.

Funderade precis på att öppna denna tråd själv! Jag ska, såvida min eventuella baksmälla tillåter det, demonstrera. Har inte bestämt mig för med vilka, jag är före detta UV:are, men Ohly är auktoritär och otäck. Känns inte helt okej att stöda honom, även om jag röstar på V i brist på bättre. Hur är det med SUF i Linköping?
Citera
2008-04-08, 18:06
Medlem
kenth44s avatar
SAC samlas 11:00 på Sergels torg och går mot Stortorget i Gamla stan. Parollen är "En för alla - alla för en". Förmodligen i anarkistdemon från La Mano kl. 9:00.

Bakfull är man bara inte på första maj.
Citera
2008-04-08, 18:12
Medlem
Pseud0nyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kenth44
SAC samlas 11:00 på Sergels torg och går mot Stortorget i Gamla stan. Parollen är "En för alla - alla för en". Förmodligen i anarkistdemon från La Mano kl. 9:00.

Bakfull är man bara inte på första maj.

Det låter väldigt mycket som Stockholm det där, men det var kanske inte ett svar på mitt inlägg?

Konformist är jag inte någon dag på året.
Citera
2008-04-08, 18:15
Medlem
Veyrons avatar
Glöm inte Internationalens fjärde vers bara!
Citera
2008-04-08, 18:19
Medlem
Pseud0nyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veyron
Glöm inte Internationalens fjärde vers bara!

Inga problem, skatter som går till furstar och krig har vi inte mycket till övers för
Citera
2008-04-08, 18:25
Medlem
kenth44s avatar
4:e versen:
Citat:
Båd' stat och lagar oss förtrycka, vi under skatter digna ner.
Den rike inga plikter trycka, den arme ingen rätt man ger.
Länge nog som myndlingar vi böjt oss, jämlikheten skall nu bli lag.
Med plikterna vi hittills nöjt oss. Nu taga vi vår rätt en dag!
Grymt. Ställer jag lätt upp på.

OnT:
Jävligt pinsamt att VPK har Anna-Karin Eklund som talare.
Senast redigerad av kenth44 2008-04-08 kl. 18:35.
Citera
2008-04-08, 18:34
Medlem
otukts avatar
Ska sitta och glo på KPmlr. Inte mycket till föreställning men.
Citera
2008-04-08, 18:41
Medlem
Celerons avatar
Ta bort 1:a maj som helgdag och återinsätt annandag pingst istället. Eller gör den internationella kvinnodagen 8:e mars till helgdag. Att saker och ting utropar egna dagar må väl vara hänt. Men att 1:a maj som kallas "arbetarrörelsens dag" har gjorts till allmän helgdag och så är än visar ju vilka som styrt sverige som en enpartistat under många årtionden.

Hur många andra politiska dagar är hellediga röda dagar i Sverige ?.
Citera
2008-04-08, 18:52
Medlem
kenth44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celeron
Ta bort 1:a maj som helgdag och återinsätt annandag pingst istället. Eller gör den internationella kvinnodagen 8:e mars till helgdag. Att saker och ting utropar egna dagar må väl vara hänt. Men att 1:a maj som kallas "arbetarrörelsens dag" har gjorts till allmän helgdag och så är än visar ju vilka som styrt sverige som en enpartistat under många årtionden.

Hur många andra politiska dagar är hellediga röda dagar i Sverige ?.
Att 1:a maj är en röd dag har knappast bara att göra med att (s) har suttit i regeringsställning väldigt länge under det senaste seklet.

Dessutom så innebär röda dagar knappast per automatik ledighet längre. Tyvärr.
Citera
2008-04-08, 18:53
Medlem
RyssJävels avatar
Aaaaah... jag kan redan känna lukten av nerklubbade anarkister och höra deras kvävda skrik för mitt inre öra. Som vanligt kommer jag att infinna mig på de angivna platserna även denna 1:a Maj. Dock inte som fönsterkrossande parasit. Nej, jag är den som kommer stå vid sidan om, smuttande på en kall öl och skrattande för varje välplacerad batonslag som med knäckande ljud träffar era ryggrader!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in