2008-04-08, 23:45
Medlem
Pseud0nyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andrei Rublyov
Går ni bara och demonstrerar för sakens skull eller? För att det är kul? Det borde väl inte vara kul med demonstrationer då det betyder att något icke står rätt till i vårt samhälle? Eller har ni rödingar bara en förkärlek till meningslöst skrikande som absolut inte kommer påverka någonting?

Vafan tror du själv?

Citat:
Jag knyter näven när jag ser tågen av kommunister och annat vänsterpack komma marscherande och med en tunn liten veganpojke som med målbrottsröst skanderar "borgarna får städa sina egna dass!". Samtidigt är det rätt komiskt, det finns inget som heter arbeterklass här i Sverige iochmed att vi har alla tillgång till högre utbildning. Det handlar helt enkelt om motivation. Men eftersom att dessa små äckliga alkoliserade vegan-fikusar valde att supa/röka bort sina gymnasiestuider så får de helt enkelt skylla sig själva.

Det märks att din verklighetsuppfattning är kraftigt snedvriden, för att inte säga obefintlig. Var inte orolig, det finns dock en bot! Ring till farbror doktorn så får du ett helt gratis rum med fina, mjuka kuddar på väggarna och gratis mat. Det blir väl bra, ponken?

Citat:
Nej fyfan, om ni hade jobbat istället för att springa omkring på gatorna och skrika er hesa om hur synd det är om er så hade ni kanske inte behövt vara "arbetarklass". Eller så kanske ni tycker att det är "coolt" att vara arbetarklass? Slåss mot kärnfamiljens ideal och mot den borgarskara som innehaver ett högre intellekt än samtliga AFA-medlemmar?

1800-talet ringde, det ville ha sin människosyn tillbaks.
Citera
2008-04-08, 23:45
Medlem
saprofyt.s avatar
Citat:
Går ni bara och demonstrerar för sakens skull eller? För att det är kul? Det borde väl inte vara kul med demonstrationer då det betyder att något icke står rätt till i vårt samhälle? Eller har ni rödingar bara en förkärlek till meningslöst skrikande som absolut inte kommer påverka någonting?

UV/V/VSF:s demonstration handlar i alla fall om EU-motstånd.

Citat:
Ursprungligen postat av Ankish
Du skulle inte kunna lägga upp dem någon annan stanns? Har ingen större lust att regga mig på kommunity.

Fan, egentligen borde jag tvinga dig att bli medlem

Hur som helst, här är bilden:

http://img142.imageshack.us/my.php?image=1majpo7.gif
Senast redigerad av saprofyt. 2008-04-08 kl. 23:59.
Citera
2008-04-08, 23:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av saprofyt.
UV/V/VSF:s demonstration handlar i alla fall om EU-motstånd.

Jag gillar inte EU heller, men demonstrationer på stadens gator kommer knappast hjälpa er sak.
Citera
2008-04-08, 23:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pseud0nym
Vafan tror du själv?

Det märks att din verklighetsuppfattning är kraftigt snedvriden, för att inte säga obefintlig. Var inte orolig, det finns dock en bot! Ring till farbror doktorn så får du ett helt gratis rum med fina, mjuka kuddar på väggarna och gratis mat. Det blir väl bra, ponken?

1800-talet ringde, det ville ha sin människosyn tillbaks.

På vilket är det en 1800-tals syn?
Citera
2008-04-08, 23:53
Medlem
ayanamiis avatar
Citat:
Lite klurigt att ha en hel nation direktdemokratisk på ett effektivt sätt, vore bättre med em uppdelning i små kommuner tror jag.

Okej, hur förändrar det min frågeställning? Skulle polisen finnas eller inte finnas om vi införde direktdemokrati?
Citera
2008-04-08, 23:57
Medlem
Pseud0nyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ayanamii
Okej, hur förändrar det min frågeställning? Skulle polisen finnas eller inte finnas om vi införde direktdemokrati?

Vi behöver inom våra samhällen gemensamma regler och någon form av enhet som upperätthåller detta, det tänker jag inte förneka. Kalla det vad du vill. Tro det eller ej, jag är inte motståndare till ordning och reda
Citera
2008-04-08, 23:59
Medlem
Ankishs avatar
Citat:
Troligen skulle det finnas någon form av polis/rättsväsende inom ett direktdemokratiskt styrt område, dock troligen inte i den form som det exitserar i nu.
Citera
2008-04-08, 23:59
Medlem
Celerons avatar
Är det inte i Berlin och stadsdelen Kreuzberg som vissa grupper bokstavligen har som tradition att starta kravaller varje 1:a maj ?. Och gärna mot "der Polizei" ?.
Citera
2008-04-09, 00:02
Medlem
ayanamiis avatar
Citat:
Vi behöver inom våra samhällen gemensamma regler och någon form av enhet som upperätthåller detta, det tänker jag inte förneka. Kalla det vad du vill. Tro det eller ej, jag är inte motståndare till ordning och reda

Exakt, det är det jag menar. Polisen och försvaret är ungefär de element som typ 99.9% av befolkningen vill behålla oavsett styre så att tro att en polis som skyddade folks hus mot demonstranter inte skulle finnas i ett mer direktdemokratiskt samhälle är osannolikt.
Citera
2008-04-09, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Du kan läsa hela versen tidigare i tråden stolpskott. Inget fel på den versen

Varför sjunger ni inte den då?
Citera
2008-04-09, 00:12
Medlem
Pseud0nyms avatar
Citat:
Exakt, det är det jag menar. Polisen och försvaret är ungefär de element som typ 99.9% av befolkningen vill behålla oavsett styre så att tro att en polis som skyddade folks hus mot demonstranter inte skulle finnas i ett mer direktdemokratiskt samhälle är osannolikt.

Ja, men alla kanske inte vill att systemet ska se ut precis som idag? Faktum är att de flesta har kritiska synpunkter.
Citera
2008-04-09, 00:41
Medlem
ayanamiis avatar
Citat:
Ja, men alla kanske inte vill att systemet ska se ut precis som idag? Faktum är att de flesta har kritiska synpunkter.

Men fortfarande, skillnaden skulle antagligen vara rätt minimal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in