2008-04-08, 22:42
Medlem
Logothetess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kenth44
Bakfull är man bara inte på första maj.

Vänta ni bara, rödingjävlar.

Personligen ämnar slå mig ned framför datorn, gärna i sällskap av en pizza alt. annan form av återställare innehållandes rikliga mängder fett och kött, samt invänta aftonen lyssnandes till Beethoven. Lagom till aftonen torde eventuella misshandelsfall och arresteringar ha rapporterats av - mer eller mindre - opartiska media, varpå jag måhända kommer att få mig ett gott skratt, varefter jag kan somna glad och nöjd.
Citera
2008-04-08, 22:44
Medlem
goE-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logothetes

Personligen ämnar slå mig ned framför datorn, gärna i sällskap av en pizza alt. annan form av återställare innehållandes rikliga mängder fett och kött, samt invänta aftonen lyssnandes till Beethoven. Lagom till aftonen torde eventuella misshandelsfall och arresteringar ha rapporterats av - mer eller mindre - opartiska media, varpå jag måhända kommer att få mig ett gott skratt, varefter jag kan somna glad och nöjd.

Hahah! Såna härliga mängder initial apati följd av ondska i det inlägget
Citera
2008-04-08, 22:51
Medlem
saprofyt.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rupert_Giles
Bra paroll, snygga affischer. SAC:s tåg blir skitbra.

Verkligen inte!

Finns det någon bild på nätet?

Här är UV/V/VSF:s:

http://www.kommunity.nu/picture.php?albumid=60&pictureid=285
Citera
2008-04-08, 23:10
Medlem
Funderar starkt på att fixa ihop ett stort plakat med texten "BÅD' STAT OCH LAG OSS FÖRTRYCKA, VI UNDER SKATTER DIGNA NED", ni vet den där versen från Internationalen som vänstern inte sjunger längre
Citera
2008-04-08, 23:12
Medlem
Ankishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saprofyt.
Finns det någon bild på nätet?

Här är UV/V/VSF:s:

http://www.kommunity.nu/picture.php?albumid=60&pictureid=285
Funkar ej för mig
Citera
2008-04-08, 23:17
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsSparta
Funderar starkt på att fixa ihop ett stort plakat med texten "BÅD' STAT OCH LAG OSS FÖRTRYCKA, VI UNDER SKATTER DIGNA NED", ni vet den där versen från Internationalen som vänstern inte sjunger längre

Du kan läsa hela versen tidigare i tråden stolpskott. Inget fel på den versen
Citera
2008-04-08, 23:22
Medlem
saprofyt.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankish
Funkar ej för mig

Man måste nog vara medlem, tror jag.
Citera
2008-04-08, 23:23
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logothetes

Brukar vara väldigt lite av den varan på första maj. Det har väl spårat ur lite på RTC några gånger men inte alla gånger och den har hållts rätt sporadiskt. Vet inte om något RTC är planerat i år ens...
De övriga demosarna brukar gå lugnt till.
Själv vet jag inte vad jag ska göra. Brukar motvilligt gå med vp då jag faktiskt röstar på dom. Men de har visat sig vara värre backstabbers än vanligt i år så .
Citera
2008-04-08, 23:31
Medlem
Pseud0nyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Du kan läsa hela versen tidigare i tråden stolpskott. Inget fel på den versen

I second that.
Citera
2008-04-08, 23:39
Bannlyst
Går ni bara och demonstrerar för sakens skull eller? För att det är kul? Det borde väl inte vara kul med demonstrationer då det betyder att något icke står rätt till i vårt samhälle? Eller har ni rödingar bara en förkärlek till meningslöst skrikande som absolut inte kommer påverka någonting?

Jag knyter näven när jag ser tågen av kommunister och annat vänsterpack komma marscherande och med en tunn liten veganpojke som med målbrottsröst skanderar "borgarna får städa sina egna dass!". Samtidigt är det rätt komiskt, det finns inget som heter arbeterklass här i Sverige iochmed att vi har alla tillgång till högre utbildning. Det handlar helt enkelt om motivation. Men eftersom att dessa små äckliga alkoliserade vegan-fikusar valde att supa/röka bort sina gymnasiestuider så får de helt enkelt skylla sig själva.

Nej fyfan, om ni hade jobbat istället för att springa omkring på gatorna och skrika er hesa om hur synd det är om er så hade ni kanske inte behövt vara "arbetarklass". Eller så kanske ni tycker att det är "coolt" att vara arbetarklass? Slåss mot kärnfamiljens ideal och mot den borgarskara som innehaver ett högre intellekt än samtliga AFA-medlemmar?
Citera
2008-04-08, 23:39
Medlem
Ankishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saprofyt.
Man måste nog vara medlem, tror jag.
Du skulle inte kunna lägga upp dem någon annan stanns? Har ingen större lust att regga mig på kommunity.
Citera
2008-04-08, 23:41
Medlem
Reardens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goE-
Fast du undvek ju hela frågeställningen. Frågan gällde ju ditt uttalande att polisen inte var tillsatt av folket, utan "bara indirekt".

Nu kliver du in i en frågeställning om vad som är den optimala storleken för en demokrati. Istället för att kika på små kommuner kan vi ju lika gärna vända på steken och titta på större områden - ta tex större demokratier som Frankrike, är deras poliskår "mindre demokratiskt tillsatt"? Eller är ett mindre lands, tex Danmarks, mer "demokratiskt tillsatt"
OT: du bör komma ihåg att även Milton Friedman argumenterade för att man ska försöka ordna saker så lokalt som möjligt om det finns möjligheter för det.
("capitalism and freedom" om det är nån som behöver källa på det, tjatas ju ofta om sånt)

OnT: Första maj är ju en trevlig helgdag, med lite flyt är det varmt nog att ta några öl på kajkanten, kanske tom. kan sola lite om vi eldat tillräckligt med olja.. Sen måste jag ta mig innåt stan o se vad de demostrer mot iår. tycker fakstikt det är småkul att vi i stort haft socialdemokratiskt styre i hundra år och endå är måste det demonsteraraa varje första maj.. Kvällens avslutas nog med några öl till och förhoppningsvis en söt tjej. hoppas ni rödingar håller er från upplopp i år bara, 1maj kväll är sällan den fredligaste av kvällar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in