2008-05-02, 15:17
  #325
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nilsL
F.ö. är det väl bara på Flashback man får 1:a maj till att bli en "kommunistdag". I min stad har M också demonstrationståg då.
Det är för att de vill få det svenska folket att tro att de är ett arbetareparti.
Citera
2008-05-02, 15:28
  #326
Medlem
Allt_är_tagets avatar
Dåsa. Det Svenska folket accepterar och stödjer de rättigheter vi har i Sverige och de rättigheter vi kan få. Till och med moderaterna har insett det.

Att bratsen och nazisterna här inte gör det är en annan sak.
De förstnämnda kan inte sätta sig in i en situation där de blir avskedade, förlorar all inkomst, inget socialbidrag, ingen A kassa, ingen billig sjukvård.
De ger väll inte ett fan i dessa människor och fortsätter försöka vrida oppinionen mot oss genom att kalla oss för vänsterextrimister som bara förstör. De svinen försöker till och med få det att låta som att de lider på grund av de höga skatterna, kan säkert inte köpa den nyaste ferrarin. Bättre om de kunde köpa den och en familj eller två avskedades så att farsan kunde få högre avkastning på aktierna än inte, eller hur?
Citera
2008-05-02, 15:35
  #327
Bannlyst
Citat:
Dåsa. Det Svenska folket accepterar och stödjer de rättigheter vi har i Sverige och de rättigheter vi kan få. Till och med moderaterna har insett det.

Så alla som är ute 1:a maj har identiska åsikter? Gäller det alla de år nazisterna också varit ute på just den dagen?
Citera
2008-05-02, 15:46
  #328
Medlem
Allt_är_tagets avatar
Sluta fråga frågor som du vet svaret på.
Sluta spela som om det här är någonting några få galna ungar håller på med.

Stödjer Sveriges största partier Naziströrelsen eller??


Va fan, gå o lägg dig.
Sånna som dig förtjänar att få stryk, att ens våga jämföra en rörelse som befriat så många miljoner människor från förtryck och förtret med en av världens mest onda ideologier gränsar på en psykisk störning eller sjuklig arrogans.
Citera
2008-05-02, 16:18
  #329
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Allt_är_taget
Sluta fråga frågor som du vet svaret på.
Sluta spela som om det här är någonting några få galna ungar håller på med.

Stödjer Sveriges största partier Naziströrelsen eller??


Va fan, gå o lägg dig.
Sånna som dig förtjänar att få stryk, att ens våga jämföra en rörelse som befriat så många miljoner människor från förtryck och förtret med en av världens mest onda ideologier gränsar på en psykisk störning eller sjuklig arrogans.

Att ställa logiska frågor utifrån de svar man får är så man debatterar, det vet alla demokratiskt övertygade demagoger.

Att du sedan vill spöa mig bara för att du inte kan bevattera visar ju lite vad du är för en människa.

Och den onda ideologin du talar om är kommunismen va? Eller har du tappat alla intellektuella spärrar för alltid? Herregud, innan 1989 förslavade socialismen nästan halva världens befolkning och rånade dem på deras rätt till ett drägligt liv.
Citera
2008-05-02, 16:23
  #330
Medlem
Allt_är_tagets avatar
Första Maj i Sverige, I dag står för det den Svenska socialdemokratin eller möjligen den demokratiska socialismen som den i Chilé stod för.

Va fan någon annan gjrode skiter jag i.
Jag blir bombad av sarkastiska kommentarer när jag skriver att ni jävlar vill fylla irakiska barns lungor med utarmat uranium. Det är väll klart att ni inte vill det (hoppas jag) utan vissa onda element från högern.

På samma sätt stödjer nog knappt någon det som skedde i Sovjet Union eller Kina. Pol pot ska vi inte snacka om för han var stödd av USA och landet befriades av Vietnam.

Det är ingen logisk fråga som du ställde.
1sta maj tåget har Uppenbarligen enormt stöd hos det Svenska folket då de väljer att rösta på de partier som stödjer samma stadgar som de människor som demonstrerar i första maj tåget gör.

Socialdemokraterna, Vänsterpartiet, nu också moderaterna?
För att inte nämna alla fackföreningar och mindre röda partier samt politiskt obundna personer. Din fråga var idiotisk och inte logisk och hadde du tagit dig en minut att tänka igenom den innan du frågade den så hadde du inte behövt bli benämnd som en idiot.
Citera
2008-05-02, 16:25
  #331
Bannlyst
Socialimen står för samma form av förtryck som Chile gjorde, det har historien klart visat.

Vad det gäller extremvämnsterns "stora stöd" så får de lika mycket riksdagsröster som Sveriges enda nazistparti - 1.300 röster är inget stort stöd utanför era egna små sekter. ledsen, men så är det!
Citera
2008-05-02, 16:30
  #332
Medlem
Allt_är_tagets avatar
Men okej. Visst.

Ska vi få det från våra hjärtan:

Kallar du 1sta Maj och de människor som demonstrerar där för extrimister eller försöker du bara genom fula tricks att associera dessa människor ( många gubbar o gummor i 60 års åldern bland annat) med folk som sätter eld på polisbilar så att du kan känna att du gjort din höger-fascistiska plikt idag?
Citera
2008-05-02, 16:37
  #333
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Boy
Socialimen står för samma form av förtryck som Chile gjorde, det har historien klart visat.

Vad det gäller extremvämnsterns "stora stöd" så får de lika mycket riksdagsröster som Sveriges enda nazistparti - 1.300 röster är inget stort stöd utanför era egna små sekter. ledsen, men så är det!
Hahaha vilket jävla skämt du är! Skärp dig nu, riksdagsröster säger väl ingenting i detta sammanhang.
Vad finns det för likheter mellan "det förtryck som Chile stod för" och socialismen?
Citera
2008-05-02, 16:37
  #334
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Allt_är_taget
Men okej. Visst.

Ska vi få det från våra hjärtan:

Kallar du 1sta Maj och de människor som demonstrerar där för extrimister eller försöker du bara genom fula tricks att associera dessa människor ( många gubbar o gummor i 60 års åldern bland annat) med folk som sätter eld på polisbilar så att du kan känna att du gjort din höger-fascistiska plikt idag?

Nej, alla på första maj är givetvis inte etxtremister, men de som tågar med i öppet antidemokratiska tåg är givetvis det - det säger sig självt va?

Dessutom är jag motståndare till både fascism och ren högerpolitik - bara så du vet till nästa meningslösa personangrepp av dig!
Citera
2008-05-02, 16:38
  #335
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ATY
Hahaha vilket jävla skämt du är! Skärp dig nu, riksdagsröster säger väll ingenting i detta sammanhang.
Vad finns det för likheter mellan "det förtryck som Chile stod för" och socialismen?

Riksdagsröster är det som fördelar den politiska makten i sverige. Demokrater känner till sånt.

Likheten i Chile och kommunistiska länder ligger i att man förvägrade människor demokrati och yttrandefrihet, det vet alla som läst lite historia.
Citera
2008-05-02, 16:41
  #336
Medlem
Allt_är_tagets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ATY
Hahaha vilket jävla skämt du är! Skärp dig nu, riksdagsröster säger väl ingenting i detta sammanhang.
Vad finns det för likheter mellan "det förtryck som Chile stod för" och socialismen?


Alltså grabben vet verkligen inte vad han snackar om, på riktigt.
Jag undrar om han ens känner till att den demokratiskt valda socialistregeringen störtades i ett militärt coup d'eta av Pinochet som var stödd av "demokratins högborg" på den tiden USA.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in