2008-05-02, 09:41
Bannlyst
Grundadet av Bayerska Illuminati, 1:a Maj 1776, idioter.
Citera
2008-05-02, 10:43
Medlem
Pseud0nyms avatar
Så, vad hände egentligen?

Det gick vilt till i Tyskland:
http://www.youtube.com/watch?v=s3-KQUmTz_g
http://www.youtube.com/watch?v=eHw7naMZZ6M

I Schweiz sköt man visst: http://www.youtube.com/watch?v=dakhZ7fgI78

Posta gärna mer info och nyheter om händelserna den första maj!
Senast redigerad av Pseud0nym 2008-05-02 kl. 10:49.
Citera
2008-05-02, 10:48
Medlem
shotguns avatar
Själv hade jag en rätt bra dag igår. Dagen började tidigt med att de två polska byggnadsarbetare som gör lite jobb åt mig härhemma ringde på dörren för att fortsätta sitt arbete. Var fullt beredd att ge dem ledigt på 1:a maj, de avböjde, ville hellre arbeta.
Själv kunde jag passa på att jobba lite, var tvungen att svara på en del mail från länder, i vilka 1:a maj saknar betydelse, samt göra en del annat arbete.
Efter lunch med polackerna avslutade vi dagen. De skulle iväg till något annat bygge i närheten.
Nu kändes det ändå som jag ville göra något för att hedra vänster-rörelsen på deras dag, så jag ringde på hos grannen och frågade om jag fick lufta däcken på hans SUV, eller slå sönder en fönsterruta hos honom eller nåt. Han har mycket större hus än mig, så per automatik borde jag ha rätt till det.
Det slutade med att vi planterade lite potatis och morötter tillsammans, så till sommaren är det vi som slipper att stödja den kapitalistiska jordbruksindustrin!
Citera
2008-05-02, 11:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pseud0nym
Det gick vilt till i Tyskland:
http://www.youtube.com/watch?v=s3-KQUmTz_g
http://www.youtube.com/watch?v=eHw7naMZZ6M

I Schweiz sköt man visst: http://www.youtube.com/watch?v=dakhZ7fgI78

Posta gärna mer info och nyheter om händelserna den första maj!

Sånt här får ju idén på en dag är vänsterextremister att verka rätt märklig.
Citera
2008-05-02, 11:25
Medlem
Pseud0nyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boy
Sånt här får ju idén på en dag är vänsterextremister att verka rätt märklig.

Hmmm?
Citera
2008-05-02, 11:32
Bannlyst
Citat:
Hmmm?

Ja själva syftet med dagen kan ju knappast vara att med vapen och bränder attackera demokratin och mötesfriheten.
Citera
2008-05-02, 11:38
Medlem
Konrad Haifas avatar
Såg otaliga vrak och luffare på Avenyn igår. Vilka jävla tomtar det finns alltså....

Syndikalisternas mäktiga banderoll "Kapitalist, nu skall du dö" lågvattenmärke, självklart buren av några riktiga fjantar. KP även det ett gäng riktiga rens, finns det verkligen så många DDR-vänner i Göteborg...? Skrämmande.

Tog en omväg förbi sooseriet och Mona, skulle nog spytt annars.
Citera
2008-05-02, 11:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad Haifa
Såg otaliga vrak och luffare på Avenyn igår. Vilka jävla tomtar det finns alltså....

Syndikalisternas mäktiga banderoll "Kapitalist, nu skall du dö" lågvattenmärke, självklart buren av några riktiga fjantar. KP även det ett gäng riktiga rens, finns det verkligen så många DDR-vänner i Göteborg...? Skrämmande.

Tog en omväg förbi sooseriet och Mona, skulle nog spytt annars.

Tänk dig en sådan paroll i en nazimarsch....
Citera
2008-05-02, 11:41
Medlem
Pseud0nyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boy
Ja själva syftet med dagen kan ju knappast vara att med vapen och bränder attackera demokratin och mötesfriheten.

Nej verkligen inte!

Fyll gärna på med mer nyheter.
Citera
2008-05-02, 11:57
Bannlyst
Citat:
Nej verkligen inte!

Fyll gärna på med mer nyheter.

En rent hemsk artikel om hur ett demokratiskt parti blir överfallna av antidemokratiska brottslingar på 1a maj, och där av förolämpade av Expressen.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=148&a=766009

Citat:
Kravaller vid 1 maj-tåg i Tyskland
BERLIN. 1 maj blev våldsamt i både Hamburg och Nürnberg när mot motdemonstranter skulle stoppa det högerextrema NPD:s majtåg. Våldsamheterna aktualiserade på nytt frågan om att förbjuda NPD.

Demonstrationerna var ett led i partiets kampanj mot globaliseringens följder.

I Hamburg skulle tåget gå längs en fyra kilometer lång sträcka till arbetarstadsdelen Barmbek och cirka 1.100 NPD-are och 6.000 motdemonstranter hade samlats, enligt Hamburg-polisens uppskattningar.

Sammanstötningarna ägde rum framför allt mellan polisen och motdemonstranterna. Bilar och sopcontainrar sattes i brand, polisen svarade med att sätta in vattenkanoner.

I Nürnberg ledde NPD-demonstrationen också till kravaller, dock inte lika våldsamma som i Hamburg.

Socialdemokraternas ordförande Kurt Beck 1 maj-talade i Mainz och tog med anledning av kravallerna återigen upp kravet på att förbjuda NPD. Socialdemokraterna får dock inte med sig kristdemokraterna på den linjen.
Nazistiska partier är förbjudna i Tyskland och striden handlar inte om huruvida NPD är nazistiskt eller inte, de flesta är överens om att så är fallet.

Det gjordes dock ett försök att förbjuda NPD för fem år sedan, men det stupade i författningsdomstolen. Domstolen menade att NPD var så infiltrerat av agenter från det tyska författningskyddet, inte minst på ledande poster, att det var svårt att klarlägga om den politik NPD stod för verkligen var dess egen eller om den drevs av statens utsända.

Kristdemokraterna tror att ett nytt försök att förbjuda NPD av det skälet vore utsiktslöst, författningsskyddet är fortfarande aktivt inom NPD.

Jan Lewenhagen, DN:s korrespondent
Citera
2008-05-02, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shotgun
Själv hade jag en rätt bra dag igår. Dagen började tidigt med att de två polska byggnadsarbetare som gör lite jobb åt mig härhemma ringde på dörren för att fortsätta sitt arbete. Var fullt beredd att ge dem ledigt på 1:a maj, de avböjde, ville hellre arbeta.
Själv kunde jag passa på att jobba lite, var tvungen att svara på en del mail från länder, i vilka 1:a maj saknar betydelse, samt göra en del annat arbete.
Efter lunch med polackerna avslutade vi dagen. De skulle iväg till något annat bygge i närheten.
Nu kändes det ändå som jag ville göra något för att hedra vänster-rörelsen på deras dag, så jag ringde på hos grannen och frågade om jag fick lufta däcken på hans SUV, eller slå sönder en fönsterruta hos honom eller nåt. Han har mycket större hus än mig, så per automatik borde jag ha rätt till det.
Det slutade med att vi planterade lite potatis och morötter tillsammans, så till sommaren är det vi som slipper att stödja den kapitalistiska jordbruksindustrin!
Right on, brotha!

Kanske inte oväntat att byggnadsarbetande polacker vill tjäna lite extra deg men det är ju bara en fördom jag har...
Citera
2008-05-02, 13:58
Medlem
F.ö. är det väl bara på Flashback man får 1:a maj till att bli en "kommunistdag". I min stad har M också demonstrationståg då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in