2008-05-02, 16:45
  #337
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Boy
Riksdagsröster är det som fördelar den politiska makten i sverige. Demokrater känner till sånt.
Så de som vill utveckla demokratin och istället t.ex. organisera demokratin genom arbetarråd osv är inte demokrater? Aldrig hört talas om direkt demokrati?
Dock kvarstår det faktum att riksdagsröster i detta fall inte säger något om hur stort stöd man har. Det finns inget parti i riksdagen som representerar mina åsikter exakt, men jag vet att i verkligheten finns det massor. Enligt din logik så finns det ingen som delar mina åsikter alltså?
Äsch orkar inte diskutera med dig då du är så inskränkt som en människa kan bli. Helt otroligt.
Citera
2008-05-02, 17:07
  #338
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ATY
Så de som vill utveckla demokratin och istället t.ex. organisera demokratin genom arbetarråd osv är inte demokrater? Aldrig hört talas om direkt demokrati?
Dock kvarstår det faktum att riksdagsröster i detta fall inte säger något om hur stort stöd man har. Det finns inget parti i riksdagen som representerar mina åsikter exakt, men jag vet att i verkligheten finns det massor. Enligt din logik så finns det ingen som delar mina åsikter alltså?
Äsch orkar inte diskutera med dig då du är så inskränkt som en människa kan bli. Helt otroligt.

Är man emot fundament som yttrande- och mötesfrihet så är man givetvis inte demokrat - det säger sig självt.

Anledningen till att ingen i rksdagen delar dina åsikter beror på att dina idéer bevisligen saknar folkligt stöd, och just det visar ju valen. Däremot finns detju småsekter med typ 300 röster som delar huvuddelen i dina åsikter, det är därför de har så få röster.
Citera
2008-05-02, 17:19
  #339
Medlem
Allt_är_tagets avatar
Det är nu bara så att det konservativa Schweiz delar dennes åsikter och lika så gjorde Grekland som vi håller idag som grundarna av demokratin. :O http://en.wikipedia.org/wiki/Athenian_democracy
BOYAKASHA.
Citera
2008-05-02, 17:35
  #340
Bannlyst
Som vi akademiker här redan förklarat många gånger så kan inte ens de obildade vänsterextremisterna här använda sig av en oseriös sida som svenska wikipedia om de önskar bli tagna på allvar.

Fast om de vill det är ju iofs en annan fråga....
Citera
2008-05-02, 18:01
  #341
Medlem
Allt_är_tagets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boy
Som vi akademiker här redan förklarat många gånger så kan inte ens de obildade vänsterextremisterna här använda sig av en oseriös sida som svenska wikipedia om de önskar bli tagna på allvar.

Fast om de vill det är ju iofs en annan fråga....
Till skillnad från dig som inte kan styrka ett pis av allt du sagt under 1 timmes diskussion med något. Samtidigt verkade du som akademiker helt ovetande av den kupp mot den demokratiskt valda regeringen i chilé.



Näh nu ska jag äta lite kebab
Citera
2008-05-02, 18:03
  #342
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Allt_är_taget
Till skillnad från dig som inte kan styrka ett pis av allt du sagt under 1 timmes diskussion med något. Samtidigt verkade du som akademiker helt ovetande av den kupp mot den demokratiskt valda regeringen i chilé.



Näh nu ska jag äta lite kebab

Jag talar om demokrati, jag är ledsen om det är över ditt förstånd.
Citera
2008-05-02, 18:34
  #343
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Boy
Är man emot fundament som yttrande- och mötesfrihet så är man givetvis inte demokrat - det säger sig självt.

Anledningen till att ingen i rksdagen delar dina åsikter beror på att dina idéer bevisligen saknar folkligt stöd, och just det visar ju valen. Däremot finns detju småsekter med typ 300 röster som delar huvuddelen i dina åsikter, det är därför de har så få röster.
Vänsterpartiet delar många av mina åsikter, sossarna också i viss liten mån. Jag vet inte vilka andra "småsekter" du syftar på men jag stöder inget annat parti som ställde upp i riksdagsvalet något mer än vad jag stöder Vänsterpartiet eller Sossarna. Berätta gärna vilka dessa småsekter med 300 röster som delar mina åsikter är, det var nämligen något nytt för mig.
Citera
2008-05-02, 18:51
  #344
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Boy
Vad det gäller extremvämnsterns "stora stöd" så får de lika mycket riksdagsröster som Sveriges enda nazistparti - 1.300 röster är inget stort stöd utanför era egna små sekter. ledsen, men så är det!

Jag tror faktiskt inte att det säger någonting alls, jag står närmare NSF än SD, men röstade ändå på SD, precis som de flesta inom extremvänstern förmodligen röstar på VP även om det bär emot.

Apropå NSF så verkar deras demonstration ha varit väldigt lyckad, http://www.nsf.nu/2008-05-02-till_kamp_for_de_svenska_arbetarna.html
Någon som har personliga reflektioner?
Citera
2008-05-02, 18:51
  #345
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ATY
Vänsterpartiet delar många av mina åsikter, sossarna också i viss liten mån. Jag vet inte vilka andra "småsekter" du syftar på men jag stöder inget annat parti som ställde upp i riksdagsvalet något mer än vad jag stöder Vänsterpartiet eller Sossarna. Berätta gärna vilka dessa småsekter med 300 röster som delar mina åsikter är, det var nämligen något nytt för mig.

Ok, jag syftade på sekter som RS, PS, KP och SKP ect. Om du inte symapatiserar med dem officiellt så ber jag om förlåtelse (även om det i sig inte betyder att du är demokrat).

Uppriktigt alltså!
Citera
2008-05-02, 18:53
  #346
Bannlyst
Citat:
jag står närmare NSF än SD, men röstade ändå på SD,

Tom på ett anonymt forum är det svårt att ta på allvar... Ledsen...
Citera
2008-05-02, 20:43
  #347
Medlem
Drullknulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boy
Är man emot fundament som yttrande- och mötesfrihet så är man givetvis inte demokrat - det säger sig självt.

Jag kan bara hålla med söta Boy, så vackert när han erkänner rätten att demonstrera, individens eller gruppens rätt att välja sin religiösa tro och politiska ideologi, rätten att samlas med sina meningsfränder, och framför allt erkänner utan skygglappar alla och envars rätt att uttala sig när som helst.
Vare sig det rör sig om gayparader, kommunistmanifestationer eller muslimers stormöten försvarar Boy kompromisslöst deras mötes- och demonstrationsrätt.

Boy tar sin högtravande framtoning på största allvar, det är ingen lek, inte ens staten, nationalism eller andra hjärnspöken skall inkräkta demokratin.
Boy är antagligen världens enda verkliga liberal...
Citera
2008-05-02, 21:42
  #348
Bannlyst
Vad gjorde vaken.se i Kungsträdgården? Jag såg att de stod där med en banderoll och pratade med Revolution.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in