Citat:
Ursprungligen postat av Boy
Är man emot fundament som yttrande- och mötesfrihet så är man givetvis inte demokrat - det säger sig självt.
Jag kan bara hålla med söta Boy, så vackert när han erkänner rätten att demonstrera, individens eller gruppens rätt att välja sin religiösa tro och politiska ideologi, rätten att samlas med sina meningsfränder, och framför allt erkänner utan skygglappar alla och envars rätt att uttala sig när som helst.
Vare sig det rör sig om gayparader, kommunistmanifestationer eller muslimers stormöten försvarar Boy kompromisslöst deras mötes- och demonstrationsrätt.
Boy tar sin högtravande framtoning på största allvar, det är ingen lek, inte ens staten, nationalism eller andra hjärnspöken skall inkräkta demokratin.
Boy är antagligen världens enda verkliga liberal...