Det är ju för att samtidigt så används pengarna från de sålda statliga företagen till att finansiera välfärden. När de pengarna är slut så måste välfärden minskas (vilket den redan gör: Museum kostar, mindre bidrag till skolor osv.) om statskulden ska fortsätta betalas av. Sen förstörs och säljs det Svenska försvaret också.
Dvs: Pengarna från de statligt sålda bolagen är vad som finansierar avbetalningarna.
Vilket är ren idioti eftersom statskulden existerar på grund av att vi haft behovet av allmänyttiga bolag som kostat med än vad budgeten tillåter i vanliga fall. Dessa har sedan inbringat en stadig och växande inkomst som nu är förstörd av borgarna.
EDIT: Vadå försämrad under socialdemokratin? Socialdemokratin BYGGDE UP folkhemmet, sjukvården osv.
PS: Ikh trodde bättre om dig, nu går du farligt off-topic här

Svaret angående demonstrationen fick du.