2008-04-30, 19:19
  #205
Medlem
kenth44s avatar
Fy fan, nu smäller det snart! Hoppas alla kommunister tar det lugnt ikväll, själv ska jag kolla när de tänder brasan tillsammans med släkt & vänner, sen ska jag fika lite och avrunda kvällen med att läsa lite Lukács... Ses imorgon!
Citera
2008-04-30, 19:57
  #206
Medlem
ikhs avatar
Får man fråga varför man igentligen demonstrerar mot ett samhälle man själv byggt och styrt under större delen av tiden?

/mvh ikh
Citera
2008-04-30, 20:04
  #207
Medlem
Allt_är_tagets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ikh
Får man fråga varför man igentligen demonstrerar mot ett samhälle man själv byggt och styrt under större delen av tiden?

/mvh ikh


1sta maj är en demonstraion FÖR arbetaren, arbetar traditioner och våra rättigheter som vi faktiskt har samt en demonstration för att fortsätta förbättringen av dessa.


Den är egentligen inte "emot" någonting.
Eller jo, samma förtryck som vi nu nästan bekämpat här i Sverige men som fortfarande finns i vissa andra länder.
Citera
2008-04-30, 20:04
  #208
Medlem
Gurlies avatar
Anarkistisk första maj

Skriv ut
Var: La Mano, Katarinavägen 3, Stockholm
När: 2008-05-01 kl. 09:30
Vad: Annat



Information:
Ta med svarta fanor och saker som låter!



Samt



www.rtc08.tk


Be there!
Citera
2008-04-30, 20:07
  #209
Medlem
ikhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allt_är_taget
1sta maj är en demonstraion FÖR arbetaren, arbetar traditioner och våra rättigheter som vi faktiskt har samt en demonstration för att fortsätta förbättringen av dessa.


Den är egentligen inte "emot" någonting.
Eller jo, samma förtryck som vi nu nästan bekämpat här i Sverige men som fortfarande finns i vissa andra länder.
Ok, men varför är isåfall politiker med och demonstrerar, de är ju samma personer som fattat besluten, och de andra som går i tåget är ju den verkliga orsaken till att dessa fått mandat att fatta dessa beslut, dvs genom sina röster i valen. Känns lite som om 1:a maj, är socialdemokratins dag, och de om några här ju byggt landet, för att sedan rasera det totalt. Märkligt...

/mvh ikh
Citera
2008-04-30, 20:13
  #210
Medlem
Ja, snart är det dags att ge igen för alla de gånger vänsterpacket har förstört för mig och många andra. Ska störa era jäkla demonstrationer om samhället ni har byggt upp, och förstöra ert "fina solidariska" tänkande.
__________________
Senast redigerad av Brajken 2008-04-30 kl. 21:05.
Citera
2008-04-30, 20:18
  #211
Medlem
Allt_är_tagets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ikh
Ok, men varför är isåfall politiker med och demonstrerar, de är ju samma personer som fattat besluten, och de andra som går i tåget är ju den verkliga orsaken till att dessa fått mandat att fatta dessa beslut, dvs genom sina röster i valen. Känns lite som om 1:a maj, är socialdemokratins dag, och de om några här ju byggt landet, för att sedan rasera det totalt. Märkligt...

/mvh ikh


De demonstrerar ju antar jag för att de håller arbetartraditioner kärt?
Det ska ju Socialdemokraterna och Vänstern göra?
De talar om hur fortsatt förtroende i socialdemokratin kommer att leda till fortsatt förbättring osv. Sen är majoriteten av talarna "independent" så att säga.

Tyvärr så pajjar ju borgarna mycket nuförtiden så vi får ta och demonstrera lite emot deras sparkar på de som redan har det kärvt.
Citera
2008-04-30, 20:19
  #212
Medlem
ikhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brajken
Ja, snart är det dags att ge igen för alla de gånger vänsterpacket har förstört för mig och många andra. Ska störa era jäkla demonstrationer om samhället ni har byggt upp, och förstöra ert "fina solidariska" tänkande. Tro inte att jag bara ska stå med några visselpippor som många av ert pack använder, nä ni, det kommer komma som en chock för er.
Och hur begåvat är det att på ett öppet forum proklamera det? Även om ingen tar dig på allvar, så kommer man att spåra dig genom inlägget om du genomför någon sorts våldhandling mot ett 1:a majtåg, och även om inte FB lämnar ut IP-nummer så kommer man att hitta dig. Så det där var nog inte så smart.

/mvh ikh
Citera
2008-04-30, 20:21
  #213
Medlem
ikhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allt_är_taget
De demonstrerar ju antar jag för att de håller arbetartraditioner kärt?
Det ska ju Socialdemokraterna och Vänstern göra?
De talar om hur fortsatt förtroende i socialdemokratin kommer att leda till fortsatt förbättring osv. Sen är majoriteten av talarna "independent" så att säga.

Tyvärr så pajjar ju borgarna mycket nuförtiden så vi får ta och demonstrera lite emot deras sparkar på de som redan har det kärvt.
Du vet väl att vi under deras korta tid, har lyckats halvera stadsskulden, en skuld som har växt lavinartat under socialdemokraterns tid, trots att vi lånat stora summor pengar och ökat skatterna (socialdemokrater) så har vi fått en försämrad sjukvård, skola, åldringsvård, etc etc... Så i egenskap av demokrater skulle jag nog tacka moderaterna om jag var er.

/mvh ikh
Citera
2008-04-30, 20:27
  #214
Medlem
Allt_är_tagets avatar
Det är ju för att samtidigt så används pengarna från de sålda statliga företagen till att finansiera välfärden. När de pengarna är slut så måste välfärden minskas (vilket den redan gör: Museum kostar, mindre bidrag till skolor osv.) om statskulden ska fortsätta betalas av. Sen förstörs och säljs det Svenska försvaret också.

Dvs: Pengarna från de statligt sålda bolagen är vad som finansierar avbetalningarna.
Vilket är ren idioti eftersom statskulden existerar på grund av att vi haft behovet av allmänyttiga bolag som kostat med än vad budgeten tillåter i vanliga fall. Dessa har sedan inbringat en stadig och växande inkomst som nu är förstörd av borgarna.

EDIT: Vadå försämrad under socialdemokratin? Socialdemokratin BYGGDE UP folkhemmet, sjukvården osv.

PS: Ikh trodde bättre om dig, nu går du farligt off-topic här Svaret angående demonstrationen fick du.
Citera
2008-04-30, 20:33
  #215
Medlem
ikhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allt_är_taget
Det är ju för att samtidigt så används pengarna från de sålda statliga företagen till att finansiera välfärden. När de pengarna är slut så måste välfärden minskas (vilket den redan gör: Museum kostar, mindre bidrag till skolor osv.) om statskulden ska fortsätta betalas av. Sen förstörs och säljs det Svenska försvaret också.

Dvs: Pengarna från de statligt sålda bolagen är vad som finansierar avbetalningarna.
Vilket är ren idioti eftersom statskulden existerar på grund av att vi haft behovet av allmänyttiga bolag som kostat med än vad budgeten tillåter i vanliga fall. Dessa har sedan inbringat en stadig och växande inkomst som nu är förstörd av borgarna.

EDIT: Vadå försämrad under socialdemokratin? Socialdemokratin BYGGDE UP folkhemmet, sjukvården osv.

PS: Ikh trodde bättre om dig, nu går du farligt off-topic här Svaret angående demonstrationen fick du.
Du vet väl att många delar av de förändringar som genomfördes i Sverige är influerade av nationalsocialismen.

Det jag försöker få fram är följande - Varför demonstrera mot något man själv skapat, att man röstar av tradition för en värdegrund kan jag förstå. Men inte när man talar emot det man själv byggt, och när man dessutom gnäller på allt som är fel, när man själv satt oduglingarna på den platsen, blir jag bara så trött. Min åsikt är nog att - Ni får exakt vad ni förtjänar.

/mvh ikh
Citera
2008-04-30, 20:35
  #216
Medlem
Allt_är_tagets avatar
Vi demonstrerar för andra gången inte emot så mycket utan för något.

För de rättigheter vi har, för de rättigheter vi kan få. (ännu bättre)
För det samhälle vi lever i, för det samhälle vi kan leva i. (ännu bättre)
Emot fötryck och emot exploatering av arbetare som förekommer då och då.


Förstår du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in