Citat:
Ursprungligen postat av
Herr Lindholm
Fortfarande inte samma sak som att de kan göra vad som helst.
Aha, så de har dragit gränsen efter vad som är medialt känsligt? Har du några belägg för dina påståenden så får du gärna redovisa dem. Annars kan det vara så enkelt att rörelsen som helhet tar kraftigt avstånd från handlingen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Herr Lindholm
Än sen. Det var knappast journalister som tvingade personer som uppenbarligen är nazister att skriva i denna tråd.
Du bör nog fortfarande förklara kopplingen mellan vad journalisterna skrivit när det hände och någon enstaka idiot skriver på Flashback ett decennium senare. Det är höljt i dunkel hur du resonerar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Bruce_Lee
Bara för att mordet inte var politiskt innebär ju inte det automatiskt att mördarna inte var nazister, eller hur?
Nej, man kan i och för sig diskutera skillnaden mellan nazister och WT skinnskallar men det är egentligen rätt irrelevant, vi kan anta att de var nazister för enkelhetens skull.
Citat:
Ursprungligen postat av
Bruce_Lee
Men hur man än vrider och vänder på det var det ett fruktansvärt mord oavsett vilket motiv det var som begicks av unga våldsamma nazister.
Ja, men vad är relevansen i vilken subkultur eller politisk åskådning de hade? Det finns ju massor med nazister eller skinnskallar som inte begår våldsdåd. Kan du påvisa någon empirisk koppling att nazism gör folk våldsamma?
Citat:
Ursprungligen postat av
Bruce_Lee
Jag tror mycket väl att nazister kan begå våldshandlingar eller brott över huvud taget faktiskt utan att det är politiskt. De har väl annat att bli arga över också antar jag.
Precis. Liksom att nazister kan vara fredliga och hederliga precis som vem som helst. Möjligt att det finns något fler våldsbenägna inom nazistiska subkulturer än vad det finns bland befolkningen i övrigt, eftersom de är så socialt stigmatiserade så är det troligen en större andel hårdare personer som vågar ta steget till den ideologin/subkulturen, något belägg, annan än att det är en logisk slutsats, har jag inte.