Citat:
Ursprungligen postat av
BeYoNdTruth
Såg att expressen skrivit ett reportage om mördarnas situation idag. Någon som vet vilka dessa är och vad de gör? Ställer mej djupt tveksam till om jag unnar dessa ett normalt liv....
Läste artiklarna i Expressen/GT.
Minns detta
politiskt färgade mord mycket väl. Jag minns det så väl, så att jag för en tid sedan valde att starta en tråd om min motvilja mot att kulturministern Alice Bah Kuhnke försöker kalla mordet
rasistiskt.
Länk:
(FB) Alice Bah Kuhnke utnyttjar okänsligt den mördade John Hron för sin politiska karriär?
En annan sak i detta sammanhang och jag hoppas att det inte blir betraktat som OffT: Det har utdelats utmärkelser till minnet av John Hron och inriktningen har varit att hylla personer som aktivt arbetat mot den typen av våld som John drabbades av. Jag är litet undrande hur man gör sina bakgrundskontroller av stipendiaterna, med tanke på att en person som
föreläsaren Manuel Knight ("känd" från
Sommar och därefter
Stjärnorna på slottet) fick det ärofulla priset.
MK har ett förflutet som amerikansk soldat och har fortfarande så stora aggressionsproblem, så att han som åhörare under en rättegång hösten 2012 blev så provocerad, så att han var på väg tvärs över salen för att fysiskt attackera en av parterna i målet, men stoppades av sin medföljande fru.
Det vore förmätet av mig att kritisera dem som gav MK denna antivåldsutmärkelse, men nog undrar jag litet. MK:s självbiografi hänger inte alltid ihop med Verkligheten, utan är gravt inspirerad/photoshoppad av filmen
Saving private Ryan, om jag säger så...