2013-02-06, 21:32
Medlem
Tragisk historia, men den förde ju något gott med sig iaf.. det blev stort motstånd mot nazismen och det uppmärksammandes vilka konsekvenser det kan ha
Citera
2013-02-09, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lunae
Tragisk historia, men den förde ju något gott med sig iaf.. det blev stort motstånd mot nazismen och det uppmärksammandes vilka konsekvenser det kan ha

Hur då ?
Citera
2013-02-09, 09:41
Medlem
UT64s avatar
Fyra skitungar spöade upp en kille och han dog tyvärr. Tragiskt naturligtvis, men
var de nazister?`Nej! I den åldern har man inga seriösa politiska idéer anser jag.
Jag tror att det nazistiska "motivet" som massmedia pushat är rejält överdrivet.

Ta t.ex. att Expressen publicerade stora bilder på den ihjälslagne John. VARFÖR
var det relevant att visa de hemska bilderna när man i stort sätt aldrig annars
visar bilder på mordoffer? Därför att media kände för att starta kampanj..
Citera
2013-02-09, 10:19
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Fyra skitungar spöade upp en kille och han dog tyvärr. Tragiskt naturligtvis, men
var de nazister?`Nej! I den åldern har man inga seriösa politiska idéer anser jag.
Jag tror att det nazistiska "motivet" som massmedia pushat är rejält överdrivet.

ja det är konstigt att bilderna visades när t ex bilderna på sara vestin och elin crantz aldrig publicerades i tidningarna. De bilderna hadde nog sannerligen inte heller varit någon vacker syn.Om man nu ska hävda att Hron föll offer för nazismen så måste ju expressen och aftonbladet vara hederliga nog att erkänna att Vestin och Crantz föll offer för mångkulturen och publicera bilderna från brottsplatsen.
Citera
2013-03-22, 20:51
Medlem
Ojdå. Alltid åkt förbi mordplatsen varje dag / vecka i hela mitt liv. Äntligen tillräckligt gammal för att förstå om vad som har hänt.
Min mamma har såklart berättat för mig när jag var liten men som sagt, det är väl nu man fattar på äldre dagar.

Har sett en av killarna hela mitt liv i kode. Alla vet vem han är, ingen bryr sig. (killen som blev misshandlad innan rätten ) Han bara går runt, är mer eller mindre "hjärndöd" efter alla slag han fick ta...
Citera
2013-03-24, 11:17
Medlem
UT64s avatar
Intressant tråd men inte jättemycket fakta tycker jag efter att ha läst 46 sidor.
Mycket beskyllningar och antydningar mot John Hron; Han var zigenare, han var
jude, han var det och det.. Ingenting här har framkommit som säger att han var
något annat än en rätt normal tonårskille. Mamman svensk, pappan ursprungligen
från Tjeckien.

Han hade haft lite konflikter med i alla fall en av GM, mest av karaktären normalt
högstadiegruff verkar det som. När denne tillsammans med de 3 andra GM av
en slump stötte på John Hron och hans kompis startade de en grym
katt o råtta lek som slutade med att de slog ihjäl honom. Så långt själva brottet.

GM:

Daniel H. född 1977

Mikael F. född 1979

John B. född 1978(?)

M B. född 1977(?)
Citera
2013-04-29, 13:49
Medlem
Citat:

Jo, det är märkligt att de valde att publicera bilderna. Det är kränkande mot hans anhöriga och synnerligen respektlöst.
Citera
2013-04-30, 07:38
Medlem
J.Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lunae
Jo, det är märkligt att de valde att publicera bilderna. Det är kränkande mot hans anhöriga och synnerligen respektlöst.

Inte alls respektlöst eller märkligt. Så vitt jag förstått det rätt är det med föräldrarnas goda minne. Det samma gäller publiceringen på antinazistsidan här: http://www.nizkor.org/hweb/people/h/.../index-sw.html

Man ville visa hur illa tilltygad man blir av en misshandel, som verkligen syns på obduktionsbilderna på länken ovan.
Citera
2013-04-30, 09:15
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.N
Inte alls respektlöst eller märkligt. Så vitt jag förstått det rätt är det med föräldrarnas goda minne. Det samma gäller publiceringen på antinazistsidan här: http://www.nizkor.org/hweb/people/h/.../index-sw.html

Man ville visa hur illa tilltygad man blir av en misshandel, som verkligen syns på obduktionsbilderna på länken ovan.

Det är inga vackra bilder direkt! Men det visar bara vilket våld, speciellt mot ansiktet som han fick utstå! Hoppas dessa bilder kan bidra till att folk tänker efter både en och två gånger innan man använder knytnävar istället för att tala.
Citera
2013-04-30, 17:36
Medlem
UT64s avatar
Citat:

Expressen och andra tidningar visar normalt aldrig obduktionsbilder
på mördade personer. Publiceringen var politisk, man ville agitera mot "nazismen",
vilket man säkert itutade föräldrarna Hron. Tyvärr accepterade de publiceringen
på sitt sönderslagna barn i tron att det gjorde något bra. Expressens felinformerade
läsare skulle alltså tro att den vidriga misshandeln var ett verk av nazister.

Vilken journalist som helst, skulle dock med lite elementära efterforskningar, säkert
komma fram till att skitungarna som slog ihjäl John Hron inte var nazister.
Eftersatta och missanpassade - Ja. Politiskt övertygade kriminella - Nej.
Citera
2013-05-01, 08:53
Medlem
J.Ns avatar
Citat:
Expressen och andra tidningar visar normalt aldrig obduktionsbilder
på mördade personer. Publiceringen var politisk, man ville agitera mot "nazismen",
vilket man säkert itutade föräldrarna Hron. Tyvärr accepterade de publiceringen
på sitt sönderslagna barn i tron att det gjorde något bra. Expressens felinformerade
läsare skulle alltså tro att den vidriga misshandeln var ett verk av nazister.

Vilken journalist som helst, skulle dock med lite elementära efterforskningar, säkert
komma fram till att skitungarna som slog ihjäl John Hron inte var nazister.
Eftersatta och missanpassade - Ja. Politiskt övertygade kriminella - Nej.

Den horribla slutsatsen kan bara någon dra som har en anledning att försvara nazister, vilket gör din åsikt betydligt mer politiskt inriktad än någon annan.

Det visar naturligtvis inte bara att nazister är idioter, utan att det inte ser ut som på film när man dödar någon med misshandel.
Citera
2013-05-01, 12:45
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Den horribla slutsatsen kan bara någon dra som har en anledning att försvara nazister, vilket gör din åsikt betydligt mer politiskt inriktad än någon annan.

Det visar naturligtvis inte bara att nazister är idioter, utan att det inte ser ut som på film när man dödar någon med misshandel.
Det som är horribelt är att leta efter ideologi i vissa mordfall men inte i andra.

Peter M*ngs var tydligen med i Vänsterpartiet men ingen kommer att komma ihåg
denne gärningsman som kommunist. Eller varför inte Daniel K*hl som mördade två
unga kvinnor och försökte mörda en tredje på ett vårhem i Ätradal. Denne antirasist
och kommunist klarade sig undan granskning m.a.p. sin ideologi. Danilo H*nriquez var
ju med och skar halsen av sjuttonårige Daniel Wretström och är känd från
vänsterextrema demonstrationer så varför inte ta upp "ideolgispåret" där också?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in