2013-05-02, 09:39
Medlem
J.Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Det som är horribelt är att leta efter ideologi i vissa mordfall men inte i andra.

Peter M*ngs var tydligen med i Vänsterpartiet men ingen kommer att komma ihåg
denne gärningsman som kommunist. Eller varför inte Daniel K*hl som mördade två
unga kvinnor och försökte mörda en tredje på ett vårhem i Ätradal. Denne antirasist
och kommunist klarade sig undan granskning m.a.p. sin ideologi. Danilo H*nriquez var
ju med och skar halsen av sjuttonårige Daniel Wretström och är känd från
vänsterextrema demonstrationer så varför inte ta upp "ideolgispåret" där också?

"– Jag var med i Vänsterpartiet på 2000-talet för att få en kontrasterande information ... så har jag prenumererat på Nationell Idag, det är en nationaldemokraternas tidning som jag tycker ger kontrast till, till de vanliga dagstidningarna ..." Källa: http://www.sydsvenskan.se/malmo/mangs/mangs-egna-ord--/

Att vara medlem någonstans är ju inte det samma som att man stödjer eller agerar enligt de ideologierna per definition. Om Mangs talar sanning så kan det ju bero på att han ville ha information.

Däremot är ju hans handlade fullt i paritet med ett högerextremt tänkande. Det var inte en eller ett par tre personer vid ett tillfälle han hade en personlig relation till som han dödade. Utan det var betydligt fler som hade en enda sak gemensamt, att de var invandrare.
Citera
2013-05-23, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.N
Inte alls respektlöst eller märkligt. Så vitt jag förstått det rätt är det med föräldrarnas goda minne. Det samma gäller publiceringen på antinazistsidan här: http://www.nizkor.org/hweb/people/h/.../index-sw.html

Man ville visa hur illa tilltygad man blir av en misshandel, som verkligen syns på obduktionsbilderna på länken ovan.

Ok, visste inte att hans föräldrar hade godkänt det hela.
Citera
2013-07-11, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legionvasa
John horn var en zigenare unge.
Och de vet ni alla vad de innebär.
Mycket riktigt att han dessutom var djurplågare.
Hans pappa är en tjuv av större mått och givet vis en riktig bilskojare.
Nu till frågan, han bor i Gbg har egen firma, allt gåt toppen för han.
Har fått 2 barn.
Är mycket glad för hans skull.
Ni as som vill se en ung man bli inlåst för gott för en dumhet han gjorde när han var ung kan bara tänka om.
fy fan vilken bullshit det förstår vem som helst vilkas ärenden ni går när ni försöker svartmåla Johan Hron, han var raka motsatsen till sadist, tvärtom en modig och sympatisk kille.
Citera
2013-07-11, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ticoroman
En dumhet? En människa mördades på ett groteskt sätt!

Eller ska vi klassa mord, våldtäkter och annat allvarligt som "dumheter", ingorera det hela och glädjas åt gärningsmännens framgångar i livet?
endast en person inblandad utan empati kan resonera så, psykopat? Eller person med liknande egenskaper. "dumhet"? Får rysningar av att höra någon värdera en människas liv så, John Hron en ung pojke med livet framför sig blir mördad på et så groteskt och fegt sätt av de jävla ynkryggarna som förtjänade livstid, i USA hade de fått dödsstraff.
Citera
2013-07-11, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemligaklubben
Får faktiskt hålla med LegionVasa där.

De var väldigt unga, kommer inte ihåg vad han hette som var äldst men han var typ bara 18 och fick väl 8-9 års fängelse...det är LÅNG tid när man är så ung. Man brukar döma till ungdomsvård då och inte fängelse, så låga tider är ovanliga. Se bara på de som begick morden på Hallandsåsen..de kom lindrigare undan.

När det gäller killen med firman, kul att det går bra för honom, hoppas att det håller i sig.

Mordet går inte att få ogjort, vem gagnas av att han skulle få sitta till han är 50 år gammal?
samhället gangnas av att slippa en sån ute på gatorna och de som drabbades de anhöriga ska inte behöva se deras fula trynen igen. Tror de var avundsjuka på att han var populär bland tjejer medans de själva var totalt asociala aggressiva och missanpassade töntar
Citera
2013-07-11, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ilskpiggen
Daniel Hansson:
http://www.ratsit.se/BC/ReportSmall....FOdiLZlEjDvfmE

inga bolagsengagemang står det, då är det alltså inte denna mördare som har en däckfirma. Det påstods väl tidigare i tråden att en av mördarna var innehavare av en sån.
Citera
2013-07-11, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svenne-i-viken
inga bolagsengagemang står det, då är det alltså inte denna mördare som har en däckfirma. Det påstods väl tidigare i tråden att en av mördarna var innehavare av en sån.

Fast allt som påstås behöver inte vara sant, det kan vara skvaller och missförstånd, gamla uppgifter eller rena lögner. Kanske lite väl misstänksamt att tänka så här men det är igen dum ide att gå in och skriva falska uppgifter om sig själv eller sina vänner om de inte vill att folk ska hitta dom.
Jag menar bara att vi kanske inte ska ta allt som sägs så hårt.
Citera
2013-07-15, 23:34
Medlem
http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/0005/10/nazi.html

Jodå, dom var nazister.
Citera
2013-07-16, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
fy fan vilken bullshit det förstår vem som helst vilkas ärenden ni går när ni försöker svartmåla Johan Hron, han var raka motsatsen till sadist, tvärtom en modig och sympatisk kille.

John hade sig själv att skylla. Varför vara så störig och spela Allan när han uppenbarligen inte kunde backa upp sin taskiga attityd med fysisk överlägsenhet?
Vi får väl hoppas att han sista tanke var "Det var värt det"

"John Hron är begraven på kyrkogården vid Ytterby kyrka och hans gravsten har vandaliserats upprepade gånger"
Citera
2013-07-16, 02:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBeachParty
John hade sig själv att skylla. Varför vara så störig och spela Allan när han uppenbarligen inte kunde backa upp sin taskiga attityd med fysisk överlägsenhet?
Vi får väl hoppas att han sista tanke var "Det var värt det"

"John Hron är begraven på kyrkogården vid Ytterby kyrka och hans gravsten har vandaliserats upprepade gånger"
Håller helt med ... vemsomhelst måste förstå att John Hron gjorde fel som stod med rak rygg ensam mot fyra gärningsmän som hade precis lika dålig attityd som honom (jag ser dessutom gärna bevis på John's dåliga attityd, som skulle kunna rättfärdiga att han misshandlas till medvetslöshet och därefter dumpas i en sjö enligt vissa av skribenterna i denna tråd), men den enda skillnaden var att John Hron var ensam, och de var fyra personer.

Eftersom det har kommit att koncentreras så mycket på John Hrons sätt att uppföra sig -- som om detta skulle vara ett acceptabelt skäl till att han mördades -- borde man kanske också titta närmare på gärningsmännens personhistoria i fallet. På er låter det nämligen som att de torkade arslen på geriatriska kliniken och donerade kroppsdelar till sjuka barn på heltid, samtidigt som den bittra sanningen är att de få som betalar skatt av er har utnyttjats mer av "era bröder", än familjen Hron.
Citera
2013-07-16, 03:01
Medlem
karatekung90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Contrario
Håller helt med ... vemsomhelst måste förstå att John Hron gjorde fel som stod med rak rygg ensam mot fyra gärningsmän som hade precis lika dålig attityd som honom (jag ser dessutom gärna bevis på John's dåliga attityd, som skulle kunna rättfärdiga att han misshandlas till medvetslöshet och därefter dumpas i en sjö enligt vissa av skribenterna i denna tråd), men den enda skillnaden var att John Hron var ensam, och de var fyra personer.

Eftersom det har kommit att koncentreras så mycket på John Hrons sätt att uppföra sig -- som om detta skulle vara ett acceptabelt skäl till att han mördades -- borde man kanske också titta närmare på gärningsmännens personhistoria i fallet. På er låter det nämligen som att de torkade arslen på geriatriska kliniken och donerade kroppsdelar till sjuka barn på heltid, samtidigt som den bittra sanningen är att de få som betalar skatt av er har utnyttjats mer av "era bröder", än familjen Hron.

Du menar att mishandeln skedde på vanligt "blatte-manér"?
Ja det är intressant att man får gå tillbaks ända till det glada 90-talet för att hitta en sådan bestialisk handling som dessa nazister begick, när man i daglig press kan läsa om sådana här misshandlar mot vita svenska ungdomar, kvinnor, barn och djur.
Enda skillnaden här är att det inte finns någon domstol som låser in "mörker-männen" på 8 år som de hemska nazisterna utan här skickas de till soc för samtals-terapi och ungdomsvård.

Jag tror att detta mordet passade svensk-media utmärkt att spinna vidare på för att sprida sin vidriga vänsterpropaganda.
Citera
2013-07-16, 05:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karatekung90
Du menar att mishandeln skedde på vanligt "blatte-manér"?
Ja det är intressant att man får gå tillbaks ända till det glada 90-talet för att hitta en sådan bestialisk handling som dessa nazister begick, när man i daglig press kan läsa om sådana här misshandlar mot vita svenska ungdomar, kvinnor, barn och djur.
Enda skillnaden här är att det inte finns någon domstol som låser in "mörker-männen" på 8 år som de hemska nazisterna utan här skickas de till soc för samtals-terapi och ungdomsvård.

Jag tror att detta mordet passade svensk-media utmärkt att spinna vidare på för att sprida sin vidriga vänsterpropaganda.
Jag har aldrig menat något sådant.

Det är du som förutsätter att jag tycker den raka motsatsen till skillnad från dig, för att jag inte lyckades klämma in ett rasistiskt perspektiv kring det hela, vilket leder till att jag enligt dig "stöttar blattarna", endast genom att påpeka självklara saker som dessa.

Om du skulle sluta koncentrera dig på varför John Hron's mördare hade rätt, och istället -- såsom vuxen människa -- försöka inse varför de agerade felaktigt i samband med att de slog ihjäl en annan människa, så hade du kanske besvarat mig på ett litet mindre respektlöst sätt.

Men å andra sidan bidrog ju inte din misslyckade ironi till något annat än ett förlöjligande av ditt sätt att tänka. Du lyckades nämligen få in politik i bilden, samtidigt som jag kan inte finna att jag någonstans har behandlat detta ur en politisk synpunkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in