2008-04-20, 18:56
Medlem
Ignatius Is avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skullhead
Det behöver inte vara trevligt, men det ger mig en fan så mycket mer realistisk bild av samhället

Jag tycker mest du verkar vara en rädd liten pojke som försöker hantera den stora stygga världen genom att förenkla den..
Citera
2008-04-20, 18:57
Medlem
Citat:
Det behöver inte vara trevligt, men det ger mig en fan så mycket mer realistisk bild av samhället
Att du äcklas av svaga människor som inte förstår sitt eget bästa?
Dvs kvinnor som blir våldtagna, kanske kvinnor som blir slagna ingår där också. De borde ju kunna räknat ut att det skulle blivit slagna med tanke på hur statistiken ser ut.
Citera
2008-04-20, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av millamin
Fast nu menar jag hur många i hela Sverige av männen som har begått en våldtäkt. Är det 1% 0,5% 5%

Du kan inte tänka så. Finns det en bilmodell som är riktigt farlig att köra och råka ut för crasher i och alla andra modeller ligger i likvärdig nivå, dvs inte farliga alls att köra, så kan du inte räkna ihop alla modellernas risksiffror och komma fram till att det ger lägre risk att sätta sig i den dåliga bilen än om du bara räknat modellerna var för sig.
Citera
2008-04-20, 18:58
Medlem
Skullheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius I
Jag tycker mest du verkar vara en rädd liten pojke som försöker hantera den stora stygga världen genom att förenkla den..

Rädd på vilket sätt? ser mig nämnligen inte som en rädd person
Citera
2008-04-20, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuckmeJesus
Du kan inte tänka så. Finns det en bilmodell som är riktigt farlig att köra och råka ut för crasher i och alla andra modeller ligger i likvärdig nivå, dvs inte farliga alls att köra, så kan du inte räkna ihop alla modellernas risksiffror och komma fram till att det ger lägre risk att sätta sig i den dåliga bilen än om du bara räknat modellerna var för sig.

Nej, men män överhuvudtaget borde ju innebära en potentiell risk att umgås med. Svårt att veta vem som våldtar.
Citera
2008-04-20, 18:59
Medlem
Skullheads avatar
Citat:
Att du äcklas av svaga människor som inte förstår sitt eget bästa?
Dvs kvinnor som blir våldtagna, kanske kvinnor som blir slagna ingår där också. De borde ju kunna räknat ut att det skulle blivit slagna med tanke på hur statistiken ser ut.

Kvinnor som blir misshandlade och inte lämnar mannen är svaga individer, äcklas av dom ja.
Citera
2008-04-20, 19:01
Medlem
Citat:
Kvinnor som blir misshandlade och inte lämnar mannen är svaga individer, äcklas av dom ja.
Själv äcklas jag av män som utför våldtäkter eller misshandlar. Tjejerna tycker jag mest synd om.
Oroväckande åsikt från dig faktiskt. Förstår inte hur man tänker när man tycker så.
Citera
2008-04-20, 19:03
Medlem
Citat:
Nej, men män överhuvudtaget borde ju innebära en potentiell risk att umgås med. Svårt att veta vem som våldtar.

Sant, män innebär en risk oavsett etnicitet. Varför man då tycker att svenska tjejer borde vara lite försiktigare när dom är ute i urringat och höggkacklat, men icke.

Ser du männen som individer är det svårt. ser du dem som grupper minskar risken. Men du kan alltid börja med att vara försiktigare med invadrare än med svenskar. Så långt verkar vi dock inte komma oavsett hur man lägger fram det för er.
Citera
2008-04-20, 19:03
Medlem
Molson Canadians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckmeJesus
Ursäkta för att jag svara på nån annans svar.
Men varför hakar du upp dig på just den teorin? Kan inte det lika gärna vara så att deras mattelärare var arab och att för att han var sjysst tror dom att alla araber måste vara sjyssta? Det borde väl egentligen vara mer troligt för dessa flickhjon än att dom frekventerar invandrarmäns ungkarlslyor utan att råka ut för våldtäkt.

Har inte hakat upp mig på den teorin. Jag menar bestämt att jag har framfört en väldigt tydlig inställning, dvs att det inte är korkat att utgå ifrån att män inte är våldtäktsmän. Om erfarenheten är att män inte våldtar, så är det helt korrekt att utgå ifrån att män inte våldtar. Jag tycker i och för sig att även om man har erfarenheten av att ha blivit våldtagen, så ska man inte utgå ifrån att män våldtar ändå. Dock har jag långt större förståelse för om man gör det i den situationen.
Citera
2008-04-20, 19:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Molson Canadian
Om det normala är att "invandrare" inte våldtar OCH att de här tjejerna brukar umgås med den här typen OCH de inte brukar bli våldtagna dem, så är det helt riktigt att förmoda att de inte ämnar våldta dem.

Och vad ska citationstecknena betyda nu då? Att det inte finns några invandrare, och att alla är svenskar? Är du Mona Sahlin eller besläktad med henne tro?

För att gå tillbaks till frågan, så är man korkad som kvinna om man följer med ett par asylsökande turkar på "efterfest", det går inte att förneka. Jag säger inte att man får skylla sig själv, det skulle vara hårt, men ordet korkad stämmer in bra.
Citera
2008-04-20, 19:05
Medlem
Ignatius Is avatar
Citat:
Rädd på vilket sätt? ser mig nämnligen inte som en rädd person

Nej, du ser dig själv som en "stark person". Det är direkt larvigt och sannolikt en effekt av att du inte står ut med tanken på vad som skulle kunna hända om du var "svag". Du är med andra ord rädd för att vara något annat än "stark" och det funkar bäst att vara "stark" om världen är svartvit, enkel och hanterbar även för någon med din begränsade förmåga.

Notera att detta inte är ett personangrepp. Syndromet ovan är mycket vanligt förekommande på Flashback.
Citera
2008-04-20, 19:06
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Molson Canadian
Bli medlem i Nationalencyklopedin på nätet stället för att ta ut din frustration över att du inte begriper vad "normal" betyder här.

Du måste kunna skilja på vad som är normalt för en invandrare och vad som är normalt för fyra araber som plockar upp två unga fulla tjejer och kör dem till ett hotellrum. För dessa fyra araber är nog det "normala" att våldta. Men du får leva i din lilla drömvärld. Jag hoppas innerligt att du inte lever som du lär, för så aningslös som du, ja är man det då blir man våldtagen förr eller senare. Vi har varnat dig, men det hjälpte inte. Hoppas du får ett skadstånd och att de framtida (ivandrade) förrövarna får sitt straff. Hoppas ocks att du inte skuldbelägger dig själv för att du borde vetat bättre. För trots att vi varnat dig gick det ju inte in. Du är PK-indoktrinerad bortom räddning.

Men du, när du sitter där och känner att vi kanske hade rätt trots allt. Se in i ditt hjärta och övertyga dig själv om att du inte ska bli rasist. Så du inte går runt och säger nej till främmande araber. Det normala är ju trots allt att de inte våldtar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in