Citat:
Det står att anmälningsbenägenheten och faktiska antal brott ökat ja, det är klart. Tyvär står det inte hur dom definerar på vilket sätt benägenheten ökat, alltså inom vilken tidsram. Har anmälningsbenägenheten ökat tydligt de senaste 40 åren eller bara 10? Och vidare.
Du kan väl fråga dina gamla bekanta om det

Skämt åsido! Eftersom antalet anmälda brott har ökat så har självklart anmälningsbenägenheten ökat!
Oavsett om antalet brott har ökat eller inte!
För ca 20 år sedan skrev Leif GW Persson en uppsats om att mörkertalet var stort, idag tror man att mörkertalet är stort. OBS! Återigen mörkertal är mörkertal just för att man inte vet. Man kan bara spekulera utifrån exempelvis de som söker sig till bland annat sjukvården utan att anmäla...
Citat:
Dock ser jag det ökande antal anmälningar som en indikator på att fler faktiska brott begås idag, det hoppas jag du håller med mig om. Mörkertal till tvist, antalet brott som anmäls borde med all sanning spegla mörertalet. På det sättet ser vi en explosiv ökning utav brott(och ökning utav mörkertalet) vilket varje klartäkande individ borde fatta.
Det är helt fel slutsats att mörkertalet speglar antalet brott. Det är fortfarande en stor skam att bli våldtagen. Tidigare var det ännu mer skamligt. Alltså anmälde man inte lika ofta förr... Ingen vet med säkerhet det är den enkla men hemska sanningen.
Citat:
Åhh du slänger in en gammal antikristligt känga bland dina små länkar.
Inte alls antikristilig. Tvärtom! Väldigt mycket "kristligt" beteende i synen på kvinnan där...
Citat:
Våldtäktslagen är lika suddigt formulerad som den är ny i den svenska lagboken, vilket den även var minst lika mycket när den kom. Den revideras fortfarande ivrigt. Tror du att det var socialt accepterat bara för att det inte stod med i lagboken har du väldigt fel. svenska män uttnyttjade knappast det genom att knulla på kvinnor. Överfallsvåldtäkter var oerhört sällsynta, våldtäkter i hemmen
Våldtäkt är egentligen inte alls luddigt formulerad idag. Detta till trots sitter det en massa stofiler i våra domstolar som tolkar lagen lite hur som helst.
Lagen revideras hela tiden, precis som du säger. Men domstolarna hänger inte med...
Att en äkta man kan våldta sin fru är väldigt nytt i regelsammanhang. Att husbonden våldtog pigan var knappast något som pigan kunde anmäla. Blev hon gravid under våldtäkten fick hon sparken...
Överfallsvåldtäkter var och är oerhört vanliga. Men anmäls oftare idag...
OJ! Jag missade att svara på det här sista! Gör det nu is tället så det blir redigerat inlägg.
Citat:
Antagligen är det den bästa kulturen man som kvinna kan komma i kontakt med då du annars gärna kan ge exempel på andra kulturer där kvinnor haft ett lättare liv förr i tiden.
Jag kan inte hitta någon kultur där kvinnor haft ett lättare liv. Inte där mannen har haft ett lättare liv heller för den delen.
Citat:
Det blir inte kul att diskutera med en person som sitter och ljuger ihop osanningar. släpp den rabiata feministlektyren och kom in i verkligheten. Vad har du hört att man stämplades som hora om blev våldtagen? Ideen att kalla och se en kvinna som hora är något som vi importerat tillsammans med svartingarna.
Jag ljuger inte mer än du! Jag vet inte allt, men försöker diskutera utifrån mina erfarenheter. Om du tror att jag sitter och ljuger ihop osanningar så är du okunnig om vår historia. Ge fan i att anklaga mig för din okunnighet!