2008-04-20, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Molson Canadian

Eftersom du hakar upp dig på att jag skrev att jag "har för mig", så kanske jag kan påminna dig om att det skrev jag som svar på att någon (minns inte vem) skrev att det var så att våldtäkter har skjutit i höjden i takt med invandringen. Jag frågade om det verkligen stämde och hänvisade till att jag har för mig att jag har läst rapporter som inte lyckats hitta korrelation mellan invandringsfrekvens och våldtäktsfrekvens.

Det var väl antagligen jag. Läste det på I&I där någon postade länken och jag själv är ingen hejare att leta statistikfakta på eget bevåg. Jag vill minnas att den länken påvisade skrämmande likheter mellan ökande invandring och ökande våldtäktsanmälningar.

Finns det förresten rapporter som går efter att INTE hitta speciella samband eller var det så att rapporten(1?) visade att det inte var sant att våldtäkterna ökat i samband med ökad invandring?
Citera
2008-04-20, 00:42
Medlem
Monikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einar-Fredrik
Ingenstans tidigare i världshistorien har så stor invandring förekommit som 25 % av en befolkning på så kort tid. Det handlar inte om rasblandning eller hur det ser ut i andra länder. Det handlar om att sjuka gener skänker bort sina egna barns framtid till vilt främmande istället för att vara med och tävla och lyfta fram sig själva. Därmed kommer ni bli ersatta. Läs lite grundläggande biologi snälla.
Sjuka gener som skänker bort sina barns framtid? Vilka är vi som kommer bli ersatta? Och varför skulle det spela någon roll vilken hår- och hudfärg som bor på den mark vi kallar Sverige? Och tror du verkligen att feminismen är roten till detta problem? Ens om det var feminismen som låg bakom att svenska kvinnor inte i snitt föder fyra barn längre, tror du verkligen att det hade varit lösningen? Tycker du att jorden behöver mer människor? Hur ska vi få jordens resurser att räcka då, när de inte ens gör det idag?
Citat:
Det är enkelt, väljer man att gå emot naturen så blir man överflödig.
Exakt vad är ditt grundproblem? Att feministerna som ändå alla tycker illa om och strutnar i har fått kvinnor att föda bara 1,85 barn i genomsnitt så att andelen invandrare blir för hög i jämförelse med andelen ariska svenskar? Makes no sense to me.
Citat:
Som jag talade om för dig förut så är definitionen på en genetiskt frisk människa en som skaffar minst två fertila avkommor.
Var har du fått den definitionen ifrån?

Citat:
När barnafödandet förskjuts uppåt i åldrarna och utförs av kvinnor som knarkat, supit och partajjat som män, i tron att de är likvärdiga männen fysiskt, så får vi följdsjukdomar som ADHD och andra smärre osynliga skador. Känsliga foster skall inte utsättas för sådant, inte nikotin heller.
Ytterst få svenska kvinnor super och narkar och partjar under graviditen och sist jag kollade var mannens sperma delaktig i avlandet av bebisar så det är inte ett dugg mer lämpligt att män ägnar sig åt sådant leverne.
Citat:
Det finns tre ting som påverkar en människa totalt sett och de är gifter i tidig ålder, socialt arv och miljö, samt gener. Kan man göra barnen en tjänst från början så skall man det och det innebär att kvinnan avhåller sig från gifter till att börja med. Sen vad männen gör spelar mindre roll, vi män är totalt överflödiga sett ur naturens ögon och moder natur spelar på ett rått sätt med oss. Det är därför vi ibland blir högintelligenta och ibland stenkorkade men totalt sett är mängden intelligens samma för kvinnor som för män, bara det att kvinnor ligger mer runt medelvärdet. Kvinnor är inte män och vill de bli det så föreslår jag en transsexuell operation. Något annat är bara naturvidrigt.
Men det spelar ju roll i allra högsta grad eftersom pappan är en viktig del av barnets gener och sociala arv och miljö.

Citat:
Nej det är du som yrar, jag har redan skrivit att det rör sig om straffvärde. Tycker du på fullaste allvar att det är riktigt att man får ett värdemässigt mindre straff för att ha skaffat sig en olaglig pistol med kulor t.ex.(vilket egentligen är förberedelse till grovt brott men i praktiken omöjligt att bevisa) än om man blir tagen av sedlighetsroteln när de är ute och skaffar pk-poäng?
Men du har ännu inte lyckats förklara hur du anser att detta har med något av det vi diskuterar att göra?

Citat:
För att återknyta till det jag skrev så skulle nog dessa killar ha tänkt både en och två gånger om de visste. Ungefär som att 5 % av alla barn som föds har en helt annan fader än den som kvinnan uppger (vilket brukar vara den som hon är gift med eller ihop med).
Som jag sa. En otrolig massa män därute struntar i om deras kvinnor har legat med 2 eller 50 killar.
Citat:
Därför att män inte kan föda barn. Det är rent biologiskt nödvändigt om man skall säkra fortlevnaden. Kolla på hur muslimerna gör och kom inte med något svammel om myter mm. Åk ut till förorten och kolla. Eller fråga dem de är rätt schyssta att snacka med, finns många bra människor där, men de har diametralt motsatta åsikter mot er feminister i era hjärtefrågor.
Fast även om man inte kan föda barnet kan man som pappa fostra det.
Citat:
Jaha skall du projicera dina sjuka tankar på mig nu igen? Du hade inga argument mot den ursprungliga tanken och då sitter du och projicerar detta på mig i stället? Som sagt, sanningen kommer ikapp er i slutändan. Vad skall ni göra när allmogen inser att ni bär ansvaret för allt det här?
Va? Läs igenom tråden igen så du vet vad det handlar om så du kan sluta svamla. Jag har aldrig kallat svenska män bergsvildar, vilket du har. Du verkar faktiskt riktigt snurrig.
Citat:
Räcker med så sent som -60-70 talet för att få tillbaka ett barnafödande som motsvarar tillväxt.
Men på den tiden var den feministiska rörelsen redan i allra högsta grad existerande. Lösningen på dina sorger är inte att stoppa människors strävan efter ett jämställt samhälle, utan socialpolitik.
Citera
2008-04-20, 10:17
Medlem
Monikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius I
Det beror ju helt på de här kvinnornas egna subjektiva erfarenheter. Med största sannolikhet så är de fyra männen av den typ av män som kvinnorna tycker om att umgås med och som de inte brukar bli våldtagna av.
Det här är värt att ta upp igen, med förhoppningen att diskussionen ska höja sig över personangreppsnivå.
Citera
2008-04-20, 12:18
Bannlyst
[quote]
Citat:
Ursprungligen postat av FuckmeJesus
Du antar och förutsätter mycket du.
Tror du på fullaste allvar att det begicks 4000+ våldtäkter per år i folkhemmet? Möjligen fanns det bonjävlar som gick lös på kärringen när dom tröttnat på hennes tjat men var du kvinna behövde du för fan inte frukta för ditt underliv om du var sent ute en lördakväll som idag. Jag har gamla släktingar som jag frågat, det är ingen myt, det var bättre för. Såvid du inte är 75 år kan du omöjligtivs inte uttala dig om det och inte jag heller, men jag tror hellre på dem än vad popvänsterkrönikörerna i svensk media försöker tvinga på mig.

Jag antar samma som jag läst från Brottsförebyggande rådet

http://www.okejsex.nu/myter_om_sex

Brottsförebyggande rådet 1998
http://www.bra.se/extra/news/?module_instance=3&id=157

Brottsförebyggande rådet 2004

http://www.bra.se/extra/news/?module_instance=2&id=9

OBS! Att det mörkertal det talas om, är just det man inte vet - alltså du vet inte och inte jag heller. Man kan bara "anta"... smartass.

Citat:
Våldtäkerna har ökat exponentiellt med alla sorts brott de senaste årtioendena. Att varken gruppvåldtäkter eller huvudhoppande inte existerade på den tiden är fakta. Men du tror tydligen ändå att dom fanns, men bara att dom inte anmäldes.

Jag tror inte mer än någon annan, som du säkert vet vid det här laget om du klarar att läsa och förstå mina länkar???

Citat:
Om något anmälde folk på den tiden oftare då polisen faktiskt fyllde sin roll och ägnade sig åt brottsbekämping än att som idag försöka kvotera in förortsbrottslingar i kåren. Det är många idag som inte ens känner det lönt att anmäla brott för att dom vet att dom ändå inte komemr fånga brottslingen.

Där har du en poäng. Många anser fortfarande att det inte är lönt att anmäla en våldtäkt eftersom det är så få som fälls...

Men att våldtäktsmän blev dömda förr är helt fel. Det var inte ens olagligt att våldta kvinnan. Däremot blev man dömd till egendomsbrott, eftersom man skadat mannens egendom. Kvinnan blev i vilket fall stämplad som hora om hon blev våldtagen. Där har du sanningen om den goda svenska kulturen...
Senast redigerad av Ascendenten 2008-04-20 kl. 12:23.
Citera
2008-04-20, 12:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Brandbil
Hennes resonemang kring sin ståndpunkt är inte så ologisk. Det är ju inte heller hennes utan något som många före henne tagit upp. Skillnaden mellan Molson och många andra av samma åsikt är hur man tolkar och förhåller sig till andras åsikter. Det är en sak att hävda att fokus ligger fel, att skuldfrågan bör nyanseras osv. Det är en helt annan sak att gång på gång feltolka andras inlägg och göra liknelser som skulle få högstadieelever att rynka på näsan.

Vi har helt enkelt olika syn på Molson Canadians liknelser och sätt att förhålla sig till andras åsikter. Jag tycker att hon svarar seriöst på många inlägg som jag inte ens skulle bry mig om att svara på…

Citat:
De två olika förhållningssätt som du beskriver med dina två frågor är solklara. Som jag försökte beskriva är det dock, för mig, två helt olika diskussioner. Ena diskussionen utgår, som du säger, ifrån gärningsmannen och hans eventuella skuld. Den andra utgår ifrån offrets. Att ifrågasätta delar av offrets agerande är inte att frikänna gärningsmannen.
När banken beskyller mig för att ha varit vårdslös med mitt kort så säger de inte att den som tog mitt kort är förlåten.

Jag tycker att vi måste skilja klart mellan att var vårdslös, slarvig, råka ut för en olycka och att bli utsatt för en brottslig gärning. Banken skulle knappast anklaga dig för vårdslöshet om du blev rånad? Frågan om att vi utsätter oss själva för risker är så klart befogad, men att skuldbelägga någon som blivit utsatt för ett brott kan aldrig vara rätt. Hur mycket ansvar skall jag behöva ta för en brottslings handlingar?

Citat:
Det är helt klart känsligt att göra något annat än att tycka synd om offret i en våldtäkt. Vad jag skulle vilja är dock att man både kan tycka synd om ett offer och ha åsikter om offrets agerande. Det måste få vara okej att tycka att till och med en så drabbad person som ett våldtäktsoffer kan ha agerat tveksamt. Inte för att göra våldtäkter okej, utan för att ha ett ärligt förhållningssätt till verkligheten.

Det är okänsligt att skuldbelägga offret vid en våldtäkt och visar på gamla invanda mönster som fortfarande härskar i våra domstolar, där kvinnans klädsel och om hon var nykter eller inte, spelar roll - fast det inte skall göra det…

Om vi börjar ursäkta brottsliga gärningar genom att skuldbelägga offret. Då är det verkligheten det är fel på, inte brottsoffret!
Citera
2008-04-20, 13:01
Medlem
[quote=Ascendenten]
Citat:

Jag antar samma som jag läst från Brottsförebyggande rådet

http://www.okejsex.nu/myter_om_sex

Brottsförebyggande rådet 1998
http://www.bra.se/extra/news/?module_instance=3&id=157

Brottsförebyggande rådet 2004

http://www.bra.se/extra/news/?module_instance=2&id=9

OBS! Att det mörkertal det talas om, är just det man inte vet - alltså du vet inte och inte jag heller. Man kan bara "anta"... smartass.

Det står att anmälningsbenägenheten och faktiska antal brott ökat ja, det är klart. Tyvär står det inte hur dom definerar på vilket sätt benägenheten ökat, alltså inom vilken tidsram. Har anmälningsbenägenheten ökat tydligt de senaste 40 åren eller bara 10? Och vidare.

Dock ser jag det ökande antal anmälningar som en indikator på att fler faktiska brott begås idag, det hoppas jag du håller med mig om. Mörkertal till tvist, antalet brott som anmäls borde med all sanning spegla mörertalet. På det sättet ser vi en explosiv ökning utav brott(och ökning utav mörkertalet) vilket varje klartäkande individ borde fatta.

Citat:
Men att våldtäktsmän blev dömda förr är helt fel. Det var inte ens olagligt att våldta kvinnan. Däremot blev man dömd till egendomsbrott, eftersom man skadat mannens egendom.

Åhh du slänger in en gammal antikristligt känga bland dina små länkar.

Våldtäktslagen är lika suddigt formulerad som den är ny i den svenska lagboken, vilket den även var minst lika mycket när den kom. Den revideras fortfarande ivrigt. Tror du att det var socialt accepterat bara för att det inte stod med i lagboken har du väldigt fel. svenska män uttnyttjade knappast det genom att knulla på kvinnor. Överfallsvåldtäkter var oerhört sällsynta, våldtäkter i hemmen

Citat:
Kvinnan blev i vilket fall stämplad som hora om hon blev våldtagen. Där har du sanningen om den goda svenska kulturen

Antagligen är det den bästa kulturen man som kvinna kan komma i kontakt med då du annars gärna kan ge exempel på andra kulturer där kvinnor haft ett lättare liv förr i tiden.

Det blir inte kul att diskutera med en person som sitter och ljuger ihop osanningar. släpp den rabiata feministlektyren och kom in i verkligheten. Vad har du hört att man stämplades som hora om blev våldtagen? Ideen att kalla och se en kvinna som hora är något som vi importerat tillsammans med svartingarna.
Citera
2008-04-20, 13:10
Medlem
Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ascendenten
Jag tycker att vi måste skilja klart mellan att var vårdslös, slarvig, råka ut för en olycka och att bli utsatt för en brottslig gärning. Banken skulle knappast anklaga dig för vårdslöshet om du blev rånad? Frågan om att vi utsätter oss själva för risker är så klart befogad, men att skuldbelägga någon som blivit utsatt för ett brott kan aldrig vara rätt. Hur mycket ansvar skall jag behöva ta för en brottslings handlingar?
Banken skulle anklaga mig för vårdslöshet om den tyckte att jag var vårdslös. T.ex. lämnade min jacka med plånboken i, eller om jag inte upptäckte att kortet blivit stulet osv. Men det intressanta är ju inte detaljerna, för det är ju ganska olika brott. Det intressanta är att det finns ett begrepp som heter vårdslöshet och som vissa vägrar att använda just när det kommer till våldtäkt.
Citat:
Det är okänsligt att skuldbelägga offret vid en våldtäkt och visar på gamla invanda mönster som fortfarande härskar i våra domstolar, där kvinnans klädsel och om hon var nykter eller inte, spelar roll - fast det inte skall göra det…

Om vi börjar ursäkta brottsliga gärningar genom att skuldbelägga offret. Då är det verkligheten det är fel på, inte brottsoffret!
Som sagt, ingen har påstått att man ska få lidrigare straff för att man våldtagit en "korkad" tjej. Att tro det är en missuppfattning som verkar genomgående i denna tråden.
Citera
2008-04-20, 13:24
Bannlyst
Citat:
Banken skulle anklaga mig för vårdslöshet om den tyckte att jag var vårdslös. T.ex. lämnade min jacka med plånboken i, eller om jag inte upptäckte att kortet blivit stulet osv. Men det intressanta är ju inte detaljerna, för det är ju ganska olika brott. Det intressanta är att det finns ett begrepp som heter vårdslöshet och som vissa vägrar att använda just när det kommer till våldtäkt.

Tyvärr är det alldeles för många som fortfarande använder vårdslöshet som ett begrepp när det gäller våldtäkt. Både domstolar och privatpersoner, trots att det inte skall få vara avgörande hur offret agerade innan... ett nej är ett nej oavsett om jag till och med sagt ja innan! Med andra ord: När det gäller våldtäkt så finns det inget som helst stöd i lagen för att använda uttrycket vårdslöshet.

Citat:
Som sagt, ingen har påstått att man ska få lidrigare straff för att man våldtagit en "korkad" tjej. Att tro det är en missuppfattning som verkar genomgående i denna tråden.

Det finns en tydlig undermening i trådrubriken som inte kan misstolkas. Det är så försvarsadvokater arbetar. Man misstänkliggör offret och på så sätt får gärningsmannen lindrigare straff. När man läser den här tråden verkar det finnas många advokatämnen här...
Citera
2008-04-20, 13:28
Medlem
Citat:

Jag tycker din jämförelse är helt fel.
I så fall ska man ju inte vara bland människor överhuvudtaget. Våldtäktsmannen kan ju finnas bland dem man känner, många våldtäkter är ju mellan partner eller där relationen tagit slut. Överfallsvåldtäkter är relativt ovanliga.
Det kan ju mkt väl vara så att tjejen följer med hem och först vill men sedan ångrar sig. Hos en normal kille vore ju det okej, men kanske inte så roligt.
Man kan ju bli helt nojjig om man ska tänka så, då ska man ju han en polis med sig var men en går.
Citera
2008-04-20, 13:40
Bannlyst
FuckmeJesus!

Citat:
Det står att anmälningsbenägenheten och faktiska antal brott ökat ja, det är klart. Tyvär står det inte hur dom definerar på vilket sätt benägenheten ökat, alltså inom vilken tidsram. Har anmälningsbenägenheten ökat tydligt de senaste 40 åren eller bara 10? Och vidare.
Du kan väl fråga dina gamla bekanta om det Skämt åsido! Eftersom antalet anmälda brott har ökat så har självklart anmälningsbenägenheten ökat!
Oavsett om antalet brott har ökat eller inte!

För ca 20 år sedan skrev Leif GW Persson en uppsats om att mörkertalet var stort, idag tror man att mörkertalet är stort. OBS! Återigen mörkertal är mörkertal just för att man inte vet. Man kan bara spekulera utifrån exempelvis de som söker sig till bland annat sjukvården utan att anmäla...

Citat:
Dock ser jag det ökande antal anmälningar som en indikator på att fler faktiska brott begås idag, det hoppas jag du håller med mig om. Mörkertal till tvist, antalet brott som anmäls borde med all sanning spegla mörertalet. På det sättet ser vi en explosiv ökning utav brott(och ökning utav mörkertalet) vilket varje klartäkande individ borde fatta.

Det är helt fel slutsats att mörkertalet speglar antalet brott. Det är fortfarande en stor skam att bli våldtagen. Tidigare var det ännu mer skamligt. Alltså anmälde man inte lika ofta förr... Ingen vet med säkerhet det är den enkla men hemska sanningen.

Citat:
Åhh du slänger in en gammal antikristligt känga bland dina små länkar.

Inte alls antikristilig. Tvärtom! Väldigt mycket "kristligt" beteende i synen på kvinnan där...

Citat:
Våldtäktslagen är lika suddigt formulerad som den är ny i den svenska lagboken, vilket den även var minst lika mycket när den kom. Den revideras fortfarande ivrigt. Tror du att det var socialt accepterat bara för att det inte stod med i lagboken har du väldigt fel. svenska män uttnyttjade knappast det genom att knulla på kvinnor. Överfallsvåldtäkter var oerhört sällsynta, våldtäkter i hemmen

Våldtäkt är egentligen inte alls luddigt formulerad idag. Detta till trots sitter det en massa stofiler i våra domstolar som tolkar lagen lite hur som helst.
Lagen revideras hela tiden, precis som du säger. Men domstolarna hänger inte med...

Att en äkta man kan våldta sin fru är väldigt nytt i regelsammanhang. Att husbonden våldtog pigan var knappast något som pigan kunde anmäla. Blev hon gravid under våldtäkten fick hon sparken...

Överfallsvåldtäkter var och är oerhört vanliga. Men anmäls oftare idag...

OJ! Jag missade att svara på det här sista! Gör det nu is tället så det blir redigerat inlägg.

Citat:
Antagligen är det den bästa kulturen man som kvinna kan komma i kontakt med då du annars gärna kan ge exempel på andra kulturer där kvinnor haft ett lättare liv förr i tiden.

Jag kan inte hitta någon kultur där kvinnor haft ett lättare liv. Inte där mannen har haft ett lättare liv heller för den delen.

Citat:
Det blir inte kul att diskutera med en person som sitter och ljuger ihop osanningar. släpp den rabiata feministlektyren och kom in i verkligheten. Vad har du hört att man stämplades som hora om blev våldtagen? Ideen att kalla och se en kvinna som hora är något som vi importerat tillsammans med svartingarna.

Jag ljuger inte mer än du! Jag vet inte allt, men försöker diskutera utifrån mina erfarenheter. Om du tror att jag sitter och ljuger ihop osanningar så är du okunnig om vår historia. Ge fan i att anklaga mig för din okunnighet!
Senast redigerad av Ascendenten 2008-04-20 kl. 13:53.
Citera
2008-04-20, 14:04
Medlem
Brandbils avatar
Citat:
Tyvärr är det alldeles för många som fortfarande använder vårdslöshet som ett begrepp när det gäller våldtäkt. Både domstolar och privatpersoner, trots att det inte skall få vara avgörande hur offret agerade innan... ett nej är ett nej oavsett om jag till och med sagt ja innan! Med andra ord: När det gäller våldtäkt så finns det inget som helst stöd i lagen för att använda uttrycket vårdslöshet.
Jag var kanske lite otydlig. Jag menade inte att begreppet nödvändigtvis skulle användas i juridiska sammanhang. Jag menade att begreppet inte tycks få existera i samma rum som begreppet våldtäkt. Det har absolut inget och kommer aldrig ha något att göra med att ett nej är eller inte är ett nej.

Citat:
Det finns en tydlig undermening i trådrubriken som inte kan misstolkas. Det är så försvarsadvokater arbetar. Man misstänkliggör offret och på så sätt får gärningsmannen lindrigare straff. När man läser den här tråden verkar det finnas många advokatämnen här...
Om det är detta som tynger dig så tycker jag att du ska föra en diskussion utifrån "ja, våltäksoffer kan vara korkade, men gärningsmannens straff ska inte lindras pga det". Det är nämligen en helt annan diskussion.

Citat:
Ursprungligen postat av millamin
Jag tycker din jämförelse är helt fel.
I så fall ska man ju inte vara bland människor överhuvudtaget. Våldtäktsmannen kan ju finnas bland dem man känner, många våldtäkter är ju mellan partner eller där relationen tagit slut. Överfallsvåldtäkter är relativt ovanliga.
Det kan ju mkt väl vara så att tjejen följer med hem och först vill men sedan ångrar sig. Hos en normal kille vore ju det okej, men kanske inte så roligt.
Man kan ju bli helt nojjig om man ska tänka så, då ska man ju han en polis med sig var men en går.
Vad som anses som vårdslöst är ju som sagt högst subjektivt. Om man så vill kan man sätta en teoretisk gräns för vårdslöshet som är så "förlåtande" att ingen kommer att överträda den. Det är just vart den gränsen ska sättas som jag skulle vilja se en diskussion om. Som det är nu verkar somliga anse att det är helt omöjligt att agera "korkat" om man blivit våldtagen. Men i mer eller mindre allt annat vi gör kan vi kallas korkade.
Citera
2008-04-20, 14:05
Medlem
bullybrugds avatar
[quote=Ascendenten]textQUOTE]
Kan du ge ett exempel på att våldtagna kvinnor kallats för horor i Sverige, av svenskar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in