2008-05-12, 21:20
Medlem
bullybrugds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av millamin
ja men du sa ju att mit resonomang om att det inte spelar så stor roll våldtäkter sker ändå, som förlegat och det känner jag inte alls igen mig i.
Eller så förstod jag inte vad du menade att jag skulle göra, eller inte göra.
Jag förstår inte riktigt, Millamin. Tycker du att det finns något som kvinnor själva kan göra för att försvåra våldtäkter?
Citera
2008-05-12, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bullybrugd
Jag förstår inte riktigt, Millamin. Tycker du att det finns något som kvinnor själva kan göra för att försvåra våldtäkter?

Göra motstånd är väl en grej som vore på sin plats.
Citera
2008-05-12, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brandbil
Ja, så nästa gång du går ut på stan är det bara att lyfta på kjolen och svanka mot en lyktstolpe.
Frågan som jag ser är det om man som kvinna ska anpassa sina vanliga rutiner och vara mer asocial bara för att man inte ska bli beskylld för att man var korkad innan våldtäkten. Vissa personer här har ju till och med sagt att dom förtjänade det...

Ska kvinnor anpassa sitt liv bara för att vissa män inte kan kontrollera sin kuk?
Ska de kvinnor som inte vill anpassa sina liv efter vissa mäns kukar bli beskyllda och anklagade när dem blev våldtagna?
Ska man verkligen beskylla kvinnor som inte anpassar sig efter våldtäktsmännen?
Citera
2008-05-12, 21:24
Medlem
Citat:

Jag antar att du är ute efter att vi inte ska vara på visa platser, inte utmana ödet, inte vara inbjudande, inte locka, inte provocera, inte följa med okända, inte kända heller för det är de vanligaste våldtäktsmännen etc.
Citera
2008-05-12, 21:29
Medlem
bullybrugds avatar
Citat:
Jag antar att du är ute efter att vi inte ska vara på visa platser, inte utmana ödet, inte vara inbjudande, inte locka, inte provocera, inte följa med okända, inte kända heller för det är de vanligaste våldtäktsmännen etc.
Jag är inte ute efter nåt speciellt mer än ett ärligt svar, faktiskt.

Minns jag fel att du har skrivit att du själv aldrig skulle sätta dig i den situationen som tråden handlar om, dvs följa med 4 gentlemen från Afrikas horn till ett ungkarlshotell?
Citera
2008-05-12, 21:32
Medlem
Citat:
Jag är inte ute efter nåt speciellt mer än ett ärligt svar, faktiskt.

Minns jag fel att du har skrivit att du själv aldrig skulle sätta dig i den situationen som tråden handlar om, dvs följa med 4 gentlemen från Afrikas horn till ett ungkarlshotell?

Försöker du vara rolig?

Just den situationen skulle jag inte sätta mig i. Jag skulle nämligen vara rädd för att bli våldtagen, men att jag känner så har sina orsaker och bara för jag känner så är det inget som alla tjejer känner.
Jag tycker däremot inte att tjejerna är korkade, snarare naiva.
Som jag skrivit har jag själv följt med killar hem, utan att förvänta mig att de ska leda till sex.
Citera
2008-05-12, 21:32
Medlem
bullybrugds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vTrill
Frågan som jag ser är det om man som kvinna ska anpassa sina vanliga rutiner och vara mer asocial bara för att man inte ska bli beskylld för att man var korkad innan våldtäkten. Vissa personer här har ju till och med sagt att dom förtjänade det...

Ska kvinnor anpassa sitt liv bara för att vissa män inte kan kontrollera sin kuk?
Ska de kvinnor som inte vill anpassa sina liv efter vissa mäns kukar bli beskyllda och anklagade när dem blev våldtagna?
Ska man verkligen beskylla kvinnor som inte anpassar sig efter våldtäktsmännen?
Vilken fin retorik!

Säg mig... anpassar du ditt liv på något sätt för att undvika brottslighet? Låser du tex ytterdörren på kvällarna?

Om ja, varför är våldtäkt ett brott som man som kvinna inte ska skydda sig emot? Är det inte värre att bli våldtagen än att få tillhörigheter stulna?
Citera
2008-05-12, 21:35
Medlem
Citat:
Vilken fin retorik!

Säg mig... anpassar du ditt liv på något sätt för att undvika brottslighet? Låser du tex ytterdörren på kvällarna?

Om ja, varför är våldtäkt ett brott som man som kvinna inte ska skydda sig emot? Är det inte värre att bli våldtagen än att få tillhörigheter stulna?
Som jag skrev tidigare så får man göra motstånd för att försvåra en våldtäkt.
Man kan inte skydda sig mot det helt men man kan göra det delvis, precis som vid inbrott. Men saken är också den att man sänker gränserna och inskränker kvinnors möjlighet att röra sig fritt(Det där lätt flott) och det är fel väg att gå.
Senast redigerad av millamin 2008-05-12 kl. 21:38.
Citera
2008-05-12, 21:43
Medlem
Grim_Reapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brandbil
Inlägg med endast en smiley är ej tillåtet. Det blir inte heller mer tillåtet för att man postar två gånger. Två inlägg, med en smiley i varje, borttaget.

//mod

Då får jag väl utveckla det lite -

Fy helvete vilken äcklig tråd...
Citera
2008-05-12, 21:55
Medlem
bullybrugds avatar
Citat:
Som jag skrev tidigare så får man göra motstånd för att försvåra en våldtäkt.
Motstånd - visst, men du förstår ju vad jag menar, att skydda sig på olika sätt för att undvika att man hamnar i en slik prekär situation överhuvudtaget...
Citat:
Man kan inte skydda sig mot det helt men man kan göra det delvis, precis som vid inbrott.
Här är vi ju helt överens det är ju detta jag försökt få fram de senaste hundra sidorna i denna mastodont-tråd.
Citat:
Men saken är också den att man sänker gränserna och inskränker kvinnors möjlighet att röra sig fritt(Det där lätt flott) och det är fel väg att gå.
Haha, ja, det var en fiffig formulering. Men varför gäller detta just kvinnor och våldtäkter? Eller finns det fler situationer där ditt resonemang är tillämpligt?
Citera
2008-05-12, 22:00
Medlem
Citat:
Motstånd - visst, men du förstår ju vad jag menar, att skydda sig på olika sätt för att undvika att man hamnar i en slik prekär situation överhuvudtaget...

Här är vi ju helt överens det är ju detta jag försökt få fram de senaste hundra sidorna i denna mastodont-tråd.?

Jag skrev TVÅ inlägg som kom precis innan ditt där jag skrev hur jag tolkar att du tycker att man ska skydda sig.
Där skrev jag även om jag skulle följa med 4 afrikaner hem, där har du svaret på din fråga.
Senast redigerad av millamin 2008-05-12 kl. 22:05.
Citera
2008-05-12, 22:01
Medlem
Citat:
Haha, ja, det var en fiffig formulering. Men varför gäller detta just kvinnor och våldtäkter? Eller finns det fler situationer där ditt resonemang är tillämpligt?

Ja, det kanske gäller misshandel också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in