2008-05-01, 19:53
Medlem
Molson Canadians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calatrava
Märk inte ord, det var bildligt talat. Men om du läser vad jag tidigare har skrivit så visst, jag har sett dyngfulla tjejer springa runt i trosor och BH på en nattklubb . Det exemplet är inte långt ifrån det du anger, en handling säger mer än ord.

Aha. Jag tycker att de som ska pådyvla tjejer en massa regler ska vara väldigt tydliga med dem.

Så du tänker att handlingen "springa runt i trosor och BH" säger att de vill bli våldtagna?
Citera
2008-05-01, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Molson Canadian
Aha. Jag tycker att de som ska pådyvla tjejer en massa regler ska vara väldigt tydliga med dem.

Så du tänker att handlingen "springa runt i trosor och BH" säger att de vill bli våldtagna?

Nej, ingen vill bli våldtagen eller rånad för den delen men det beteendet säger:
1. Jag är full och saknar möjlighet att fatta bra beslut
2. Jag har ingen integritet eller självrespekt
3. Jag vill ha uppmärksamhet av killar
4 Jag är tillgänglig för närmanden
5. Jag är ointelligent
6. Jag saknar en god uppfostran

Gör ett sådant beteende att du blir en större måltava för potentiella våldtäcksmän? Ja. Ska man kunna göra sånt utan att bli våldtagen? Självklart, det finns ännu ingen lag på att man måste uppföra sig med klass.
Citera
2008-05-01, 20:09
Medlem
Molson Canadians avatar
Citat:
Nej, ingen vill bli våldtagen eller rånad för den delen men det beteendet säger:
1. Jag är full och saknar möjlighet att fatta bra beslut
2. Jag har ingen integritet eller självrespekt
3. Jag vill ha uppmärksamhet av killar
4 Jag är tillgänglig för närmanden
5. Jag är ointelligent
6. Jag saknar en god uppfostran

Gör ett sådant beteende att du blir en större måltava för potentiella våldtäcksmän? Ja. Ska man kunna göra sånt utan att bli våldtagen? Självklart, det finns ännu ingen lag på att man måste uppföra sig med klass.

I see. Du tänker ungefär som killen som sa "Jag skulle aldrig våldta någon. Men om jag skulle våldta någon skulle jag ta hon med kort kjol."
Citera
2008-05-01, 20:20
Medlem
Citat:
I see. Du tänker ungefär som killen som sa "Jag skulle aldrig våldta någon. Men om jag skulle våldta någon skulle jag ta hon med kort kjol."

Du vill uppenbarligen inte begripa vad jag försöker säga. Antingen förstår du inte vad jag menar eller så krockar mina argument så skarpt med din ideologiska utgångspunkt att du går i försvar. Jag tror inte att du själv beter dig som du säger att man ska kunna bete sig. Du har nog större vett än så tror jag, men visst att argumentera för ett utopiskt beteende ger en alltid moraliska pluspoäng över andra.
Citera
2008-05-01, 20:37
Medlem
Molson Canadians avatar
Citat:
Du vill uppenbarligen inte begripa vad jag försöker säga. Antingen förstår du inte vad jag menar eller så krockar mina argument så skarpt med din ideologiska utgångspunkt att du går i försvar. Jag tror inte att du själv beter dig som du säger att man ska kunna bete sig. Du har nog större vett än så tror jag, men visst att argumentera för ett utopiskt beteende ger en alltid moraliska pluspoäng över andra.

Jodå, jag uppfattade att kontentan av vad du tog upp är att du resonerar som killen jag citerade. Menar du att det inte var så, får du gärna förklara.

Tja, jag vet ju om att det normala är att män inte våldtar och har inte haft några problem alls med att vare sig för- eller efterfesta med killar.
Citera
2008-05-01, 20:46
Medlem
Citat:
Jodå, jag uppfattade att kontentan av vad du tog upp är att du resonerar som killen jag citerade. Menar du att det inte var så, får du gärna förklara.

Tja, jag vet ju om att det normala är att män inte våldtar och har inte haft några problem alls med att vare sig för- eller efterfesta med killar.

Då ska jag försöka en gång till. Hade du följt med fyra främmande svarta män som du träffat på en nattklubb om de sa att de skulle på en efterfest i en för dig okänd lokal?
Citera
2008-05-01, 20:50
Medlem
bullybrugds avatar
Citat:
Utifrån deras vinstintresse är det förstås inte "fel" - de tjänar ju pengar på det. Var det det du var ute efter, så visst. De gör helt rätt eftersom de annars inte skulle tjäna lika mycket pengar. Jag uppfattade att din fråga var av mer principiell karaktär.
Tycker du baggböleri är okej då? Om det är lagligt vill säga?

Citat:

Försäkringen har inte med den här saken att göra. Det är enorm skillnad mellan försäkringsbolag och straffrätt. Nej, har jag gått med på vissa villkor när jag införskaffat försäkringen kan jag knappast ifrågasätta dem. Det kan möjligen bli en konsumentupplysningsfråga om försäkringsbolaget inte har varit tydliga med villkoren, men annars så ingår det att försäkringsbolag har villkor för att betala ut ersättning.
Stånk... du vet mycket väl vad jag är ute efter!

Jag provar en fråga som säkert ställts förut:
Tycker du att man (eller kvinna ) någonsin, i något fall, som brottsoffer, kan ha betett sig så vårdslöst / klantigt / naivt att man själv, på något sätt, är klandervärd?

Detta alldeles fristående från gärningsmans (eller kvinnas ) skuld eller straffbarhet.
Citera
2008-05-01, 20:53
Medlem
Dancerboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullybrugd
Tycker du att man (eller kvinna ) någonsin, i något fall, som brottsoffer, kan ha betett sig så vårdslöst / klantigt / naivt att man själv, på något sätt, är klandervärd?

Ja. gör man någonting som är uppenbart idiotiskt och till 99% får negativa följder finns ett visst mått av "skyll dig själv" inblandat
Citera
2008-05-01, 21:05
Medlem
Molson Canadians avatar
Citat:
Då ska jag försöka en gång till. Hade du följt med fyra främmande svarta män som du träffat på en nattklubb om de sa att de skulle på en efterfest i en för dig okänd lokal?

Ensam? Nej.
Men jag har definitivt hängt med på efterfester på hotellrum. De har bestått av ölspel, skratt och skrålande till fånig musik.
Citera
2008-05-01, 21:07
Medlem
Molson Canadians avatar
Citat:
Tycker du baggböleri är okej då? Om det är lagligt vill säga?

Jag har ingen koll på skog och mark.

Citat:
Stånk... du vet mycket väl vad jag är ute efter!

Detta alldeles fristående från gärningsmans (eller kvinnas ) skuld eller straffbarhet.

Nej, det tycker jag inte.
Citera
2008-05-01, 21:11
Medlem
Citat:
Ensam? Nej.
Men jag har definitivt hängt med på efterfester på hotellrum. De har bestått av ölspel, skratt och skrålande till fånig musik.

Med fyra okända somalier på en flyktingförläggning? Nu är du inte ärlig här, vem som helst inser att det är en fet risk och att dessa 4 män inte kommer förvänta sig ett ölspel! Att följa med 4 svenska killar från Danderyd på efterfest är i detta sammanhang verkligen två helt skilda saker, i det första läget kan du räkna med tvångsmässiga försök till sex, i fall två kan du räkna med normala försök till sex men en acceptans till ett nej, i båda fallen kommer killarna hoppas på sex
Citera
2008-05-01, 21:18
Medlem
Citat:
Ensam? Nej.

Varför skulle du inte följa med dem ensam? Vill du spela de kriminella i händerna genom att begränsa dig själv och ditt beteende i samhället? Om du utgår från att ingenting kommer att ske som du inte vill ska ske varför skulle du då inte följa med?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in