2008-04-07, 11:53
Medlem
Förbannads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvarteretgamen
Råder dig också att inte vänta med att börja läsa, litteratur kan fungera utmärkt som bot mot allehanda neuroser eller vad det är du har.

Det håller jag absolut med om. Välj bara dina verk väl så kan dem säkert få dig på bättre banor.
Citera
2008-04-08, 22:06
Medlem
Isidors avatar
Orwell menade att det fanns fyra motiv för att skriva: man kan skriva av egoistiska skäl (bli ihågkommen, känd, uppskattad), skriva av kärlek till det estetiska, skriva historia och prägla eftervärlden eller skriva av politiska skäl, för att förändra samhället. Något av en karikatyr av Orwells ord förvisso, men frågan kvarstår, varför vill du skriva?
Citera
2008-04-08, 22:21
Medlem
abdi_agas avatar
Antingen har TS stulit sitt nick eller så ljuger/tramsar han. Den Albaniensson jag minns var äldre än 21.
Citera
2008-04-09, 00:35
Medlem
foshoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abdi_aga
Antingen har TS stulit sitt nick eller så ljuger/tramsar han. Den Albaniensson jag minns var äldre än 21.

Hans jordiska ålder kanske är 21, med en kosmisk ålder på årtuusenden.
Citera
2008-04-09, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isidor
Orwell menade att det fanns fyra motiv för att skriva: man kan skriva av egoistiska skäl (bli ihågkommen, känd, uppskattad), skriva av kärlek till det estetiska, skriva historia och prägla eftervärlden eller skriva av politiska skäl, för att förändra samhället. Något av en karikatyr av Orwells ord förvisso, men frågan kvarstår, varför vill du skriva?
av egoistiska skäl, att bli ihågkommen
Citera
2008-04-10, 18:45
Medlem
sebbeharrys avatar
Du var väldigt rolig nu.
Antar att det här är ett skämt...
Citera
2008-04-11, 17:48
Medlem
BedBoys avatar
Haha. Ja, vafan hade Strindberg sagt?

Mitt tips är att röka bananskal. Gets you real high
Citera
2008-04-22, 13:50
Medlem
Jag kan meddela att jag ska läsa 400 böcker (200 sidor vardera) varje år i femton år.
Citera
2008-04-22, 14:03
Bannlyst
...

Du ska inte läsa många böcker du ska ha en inneboende bohov av att skriva en massa om du inte har det så skit i det.
Senast redigerad av fläskbak 2008-04-22 kl. 14:06.
Citera
2008-04-22, 14:22
Medlem
foshoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fläskbak
Du ska inte läsa många böcker du ska ha en inneboende bohov av att skriva en massa om du inte har det så skit i det.

Huvudet på spiken.
Citera
2008-04-22, 14:30
Bannlyst
Kalla mig cynisk om ni vill, men det är lite trollvarning på Albaniensson och hans/hennes trådar. Inte bara denna utan även bl.a. trådarna i "Noveller & Lyrik".

Men om TS nu verkligen vill bli författare kan han/hon genom välgöraren Linda Skugge få skräpet publicerat - kostnadsfritt. Inte illa! Se http://www.vulkan.se/
Citera
2008-04-22, 21:27
Medlem
Haye,

Om min dröm att förverkliga mitt författarskap vore osann skulle inte citatet och bilden av min favorita författare visas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in