Citat:
Ursprungligen postat av PoeticJustice
Jag kan fortsätta skriva samma sak, men jag antar att du inte får in det, så jag utvecklar det så att du med din läsförståelse också kan förstå: Jag skrev "för att bli en författare" därför att jag inte ville skriva "för att bli en stor författare". Det är skillnad, och sedan så handlade diskussionen inte alls om det, för det finns både bra författare och dåliga, men det är helt och hållet subjektivt.
Diskussionen huruvida man kan träna upp sig till Shakespeare-nivå. Alltså: inte ifall en "vanlig människa" kan bli en "vanlig författare", utan ifall man kan träna sig till att bli ett geni som förändrar sättet omvärlden ser på litteratur.
Jag försöker förklara för dig. Du skriver:
Citat:
Notera att jag sade "för att bli en författare", jag sade just "en författare" av en anledning.
och tror att du är så där anti-socialt cool som den där killen i Sin City.
Att du inte förstod vad jag menade (och ännu värre - att du knappt fattade vad diskussionen handlade om) är ett tecken på dålig läsförståelse. Att jag försöker förklara det för dig är inte ett tecken på dålig läsförståelse.
Jag känner igen ditt usla sätt att resonera. Är du kanske en pokerberoende aspbergare som skrivit jag-är-gud-noveller och återvänt från sin källarvåning?
---
Albaniensson:
Jag känner mig hedrad av din sista dikt (och ber om ursäkt för all off-topic i tråden.)