2008-04-05, 22:05
Medlem
foshoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ålen
Du borde bli författare.

Haha! Det är jag redan, skillnaden på mig och TS är att jag inte försöker kombinera litterär kreativitet med militär disciplin. Var ska själen få plats?

Nå TS, jag är mycket tveksam till dina tilltag men jag hoppas det går bra. Hur gammal är du? Har skrivandeprocessen alltid varit med dig, är den det ens nu eller hoppas du skaka liv i den genom att läsa så förbannat mycket? Du kommer fylla ditt huvud med så många ord och reflektioner från andras lyrik att det kommer bli trångt för din egen. Men det märker du väl.
Annars får du göra vad alla stora gör - läs aldrig nykter, så kommer du inte ihåg det tillräckligt korrekt för att det ska distrahera dig
Citera
2008-04-05, 22:08
Medlem
Vem är TS?
Citera
2008-04-05, 22:09
Medlem
foshoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Albaniensson
Vem är TS?

TS = TrådStartare
Citera
2008-04-05, 22:10
Bannlyst
Citat:
Vem är TS?

TS är du! TrådSkaparen!

En jävla man, som kan en massa konster! Iaf om man får tro din avatar!
Citera
2008-04-05, 22:10
Medlem
Pubertals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foshoo
Och detta bootcamp börjar du med när du fyller 25? Vad ska du göra tills dess? Xbox?

Innan det ska han samla "egenskaper".
Citera
2008-04-05, 22:12
Medlem
L-M Johanssons avatar
Citat:
Kanske börjar läsa redan nu om två månader, från och med juni 2008. Nej, spel har jag övergett.

Lite har du väl i lådan som du kan publicera här redan nu?

Annars kan du ju börja med Grottbjörnens folk.
Citera
2008-04-05, 22:13
Medlem
Citat:
Hur gammal är du?
Jag är 21. Hurså?
Citera
2008-04-05, 22:14
Medlem
foshoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pubertal
Innan det ska han samla "egenskaper".

Låt oss hoppas att han ännu har sitt trogna höganäskrus i en svångrem runt halsen, för bättre förvaringsutrymme för egenskaper finnes icke.

Du är kryptisk, TS!
Citera
2008-04-05, 22:16
Bannlyst
Citat:
Låt oss hoppas att han ännu har sitt trogna höganäskrus i en svångrem runt halsen, för bättre förvaringsutrymme för egenskaper finnes icke.

Du är kryptisk, TS!

Det kanske blir kryptiska böcker av det hela? Som blir kultförklarade?

Får jag ett signerat ex av första boken om jag är en snäll pojke?
Citera
2008-04-05, 22:17
Medlem
foshoos avatar
Citat:
Jag är 21. Hurså?

Nyfikenhet, undrade hur lång tid du har kvar tills din stora reform ska sättas i spel. Jag tycker bara det är väldigt märkligt att sätta ut en ålder då man ska inleda något så utstuderat som att börja läsa med en äggklocka. Detta kombinerat med att du i din novelltråd svarar att du skriver "spontant". Du verkar vara den mest ospontana författaraspirant jag nånsin stött på utifrån vad jag sett i denna tråd. Vill du bli författare så skriv. Jag fattar inte vad du håller på med
Citera
2008-04-05, 22:24
Medlem
Citat:
Nyfikenhet, undrade hur lång tid du har kvar tills din stora reform ska sättas i spel. Jag tycker bara det är väldigt märkligt att sätta ut en ålder då man ska inleda något så utstuderat som att börja läsa med en äggklocka. Detta kombinerat med att du i din novelltråd svarar att du skriver "spontant". Du verkar vara den mest ospontana författaraspirant jag nånsin stött på utifrån vad jag sett i denna tråd. Vill du bli författare så skriv. Jag fattar inte vad du håller på med
Man ska ha tålamod, tålamod är nyckeln till framgång. Åldern är bara en siffra, det är inte avgörande för framgång. Dessutom är jag upptagen varje dag med en stiftelse och en promemoria till den albanska staten. Men min dröm är inte att bli politiker, utan jag vill bli ihågkommen som en författare med banbrytande och kreativa böcker.
Citera
2008-04-05, 22:28
Medlem
fnuskes avatar
Militär disciplin i all ära men det finns många vägar till det perfekta ljudet eller ja ordet antar jag sammanhanget egentligen behöver. Några axplock av olika rutiner bland de stora:

Balzac:
Citat:
Balzac's work habits are legendary – he did not work quickly, but toiled with an incredible focus and dedication. His preferred method was to eat a light meal at five or six in the afternoon, then sleep until midnight. He then rose and wrote for many hours, fueled by innumerable cups of black coffee. He would often work for fifteen hours or more at a stretch; he claimed to have once worked for 48 hours with only three hours of rest in the middle.[54]

Hemingway: Hade som mål att skriva minst 500 ord om dagen.

Stephen King: Har som mål att alltid, och då snackar vi julafton, födelsedagen, semestern, alltid skriva 10 sidor om dagen. Sen sprutar ju karln ut böcker av skiftande kvalitet men tempot är respektingivande.

Kurt Vonnegut: Skrev en sida i taget, la ner den, läste den. Sen skrev karln om den, igen, igen och igen tills han slutligen var nöjd med den sidan. Sen fortsatte han med resten av boken.

Mitt förslag är att börja mindre och arbeta dig upp, nyckeln är att aldrig nöja sig men ändå ha någon som tvingar en att släppa iväg sina små skötebarn. Där går linjen mellan hyllat geni och hermit med skrivarblock (trots en mindre regnskog med pränt på liggandes hemma i byrålådan). Min slutgiltiga poäng är att för att exponera sig själv till den grad man gör genom skrivande så måste man nog vara lite galen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in