2009-03-02, 20:48
Medlem
Khapis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hackmyth
text

Det är så otroligt fånigt med "författare" som tror att man måste följa en jävla manual för att skriva en bok, ungefär som en instruktionsmanual till hur man renoverar ett gammalt torp. Sen är ju skönlitteratur en otroligt fånig genre också. Du är minderårig för övrigt så GTFO.
Citera
2009-03-02, 22:09
Medlem
Snorlyktans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Khapi
Sen är ju skönlitteratur en otroligt fånig genre också.

Tycker du ja. En jävla massa människor delar inte din åsikt. Troligtvis majoriteten.
Citera
2009-03-02, 22:25
Medlem
Verusamicas avatar
Edit: lite fel där.
Citera
2009-03-02, 22:25
Medlem
Verusamicas avatar
Citat:
Khapi skrev: Sen är ju skönlitteratur en otroligt fånig genre också.

Och i Khapis värld så står skönlitteratur för 2 kategorier, nämligen skönlitterärt och fackböcker eller?

Hahaha.
Citera
2009-03-02, 22:38
Medlem
Khapis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snorlyktan
Tycker du ja. En jävla massa människor delar inte din åsikt. Troligtvis majoriteten.

Ja? Jag har inte påstått något annat.
Citera
2009-03-02, 22:41
Medlem
Khapis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verusamica
Och i Khapis värld så står skönlitteratur för 2 kategorier, nämligen skönlitterärt och fackböcker eller?

"Fackböcker" är inte skönlitteratur, om du syftar på facklitteratur. Osäkert vad du nu försöker få fram.

Citat:
Hahaha.

Bra början på din Flashback-karriär. Det ger verkligen ett bra intryck att svamla fram något och sedan lägga till just det där.
Citera
2009-03-02, 23:25
Medlem
Verusamicas avatar
Citat:
"Fackböcker" är inte skönlitteratur, om du syftar på facklitteratur. Osäkert vad du nu försöker få fram.

Bra början på din Flashback-karriär. Det ger verkligen ett bra intryck att svamla fram något och sedan lägga till just det där.

Facklitteratur är en typ av böcker. Skönlitteratur en annan.
Inom exempelvis skönlitteraturen finns det olika genrer...
Skönlitteratur är alltså per definition inte en genre.
Det var vad jag ville få fram.

Hahaha.
Citera
2009-03-02, 23:38
Medlem
Khapis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verusamica
Inom exempelvis skönlitteraturen finns det olika genrer...

Jag vet. Du föredrar t.ex tantporr framför filosofiska romaner. Var det något mer?
Citera
2009-03-03, 01:51
Medlem
hanswolfs avatar
Citat:
Det är så otroligt fånigt med "författare" som tror att man måste följa en jävla manual för att skriva en bok, ungefär som en instruktionsmanual till hur man renoverar ett gammalt torp. Sen är ju skönlitteratur en otroligt fånig genre också. Du är minderårig för övrigt så GTFO.

Jag tror tidigare talare försökte tala om för dig att det är ungefär samma sak som att säga "Jag hatar all film" eller så försökte tidigare talare bara berätta hur ptroligt korkad du är och jag kan inte annat än att hålla med.
Citera
2009-03-03, 04:15
Medlem
Khapis avatar
Det verkar vara många som blir otroligt stötta, nästan så att de alldeles kissar på sig av att man påpekar en sån enkel och banal sak som att vissa (jag) inte är särskilt förtjust i skönlitteratur. Vad det kan bero på vet jag inte om jag vill spekulera vidare kring, mer än att det känns aningen underligt.

Citat:
Ursprungligen postat av hanswolf
Jag tror tidigare talare försökte tala om för dig att det är ungefär samma sak som att säga "Jag hatar all film"...

Det är det inte. Men det skulle kunna likställas med att säga "jag ogillar all sorts film förutom dokumentärfilm". Det finns gott om människor som har svårt för till exempel allt som är tecknat och riktat till barn. De brukar kallas för "vuxna människor". Att vara ointresserad av påhittade historier är bara att dra det ett steg längre.

För övrigt vore det inget märkligt med att inte gilla film över huvud taget heller. Jag gillar t.ex inte datorspel på något plan alls, vilket också är ett totalt uteslutande av en viss kulturform.

Citat:
...eller så försökte tidigare talare bara berätta hur ptroligt korkad du är och jag kan inte annat än att hålla med.

Hoppsan! Grundat på vad då, om jag får fråga? Har du läst ens en tiondel av allt jag skrivit på det här stället? Eller kändes det bara viktigt att få slå till med något totalt irrelevant bara för sakens skull? Idiot.
Citera
2009-03-03, 05:26
Medlem
Weejays avatar
Hur är det för oss som skriver och älskar stream-of-consciousness? Måste vi också gå efter en mall
Citera
2009-03-03, 19:26
Medlem
hanswolfs avatar
Citat:
Hoppsan! Grundat på vad då, om jag får fråga? Har du läst ens en tiondel av allt jag skrivit på det här stället? Eller kändes det bara viktigt att få slå till med något totalt irrelevant bara för sakens skull? Idiot.

Jag har läst två inlägg av dig här på flashback. Sen har jag ingen aning om det motsvarar 10, 20, 50 eller 100% av vad du skrivit. Och det intresserar mig inte speciellt mycket heller. Däremot så anser jag mig ha rätt att tycka att du är dum i huvudet. Baserat på vad jag läst så stämmer det ganska bra. Sen kan jag ju ha fel, även om risken är liten. Men om så är fallet ber jag givetvis om ursäkt.

Dessutom kändes det viktigt att få slå till med något totalt irrelevant bara för den goda sakens skull.
Senast redigerad av hanswolf 2009-03-03 kl. 19:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in