Det verkar vara många som blir otroligt stötta, nästan så att de alldeles kissar på sig av att man påpekar en sån enkel och banal sak som att vissa (jag) inte är särskilt förtjust i skönlitteratur. Vad det kan bero på vet jag inte om jag vill spekulera vidare kring, mer än att det känns aningen underligt.
Citat:
Ursprungligen postat av hanswolf
Jag tror tidigare talare försökte tala om för dig att det är ungefär samma sak som att säga "Jag hatar all film"...
Det är det inte. Men det skulle kunna likställas med att säga "jag ogillar all sorts film förutom dokumentärfilm". Det finns gott om människor som har svårt för till exempel allt som är tecknat och riktat till barn. De brukar kallas för "vuxna människor". Att vara ointresserad av påhittade historier är bara att dra det ett steg längre.
För övrigt vore det inget märkligt med att inte gilla film över huvud taget heller. Jag gillar t.ex inte datorspel på något plan alls, vilket också är ett totalt uteslutande av en viss kulturform.
Citat:
...eller så försökte tidigare talare bara berätta hur ptroligt korkad du är och jag kan inte annat än att hålla med.
Hoppsan! Grundat på vad då, om jag får fråga? Har du läst ens en tiondel av allt jag skrivit på det här stället? Eller kändes det bara viktigt att få slå till med något totalt irrelevant bara för sakens skull? Idiot.