2009-10-23, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PoeticJustice
Men herregud.
Vad är fel på det?
Citera
2009-10-24, 00:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Albaniensson
En sak säker dock, om jag blir poet kommer mina dikter att utges postumt och ej i samma namn som denna. På så sätt kommer jag undvika berömdhet i min livstid och gå obemärkt förbi min samtid men ha stort inflytande i detta seklet.

Varför är det säkert?
Har du vidtagit åtgärder för att dina alster vid ditt eventuella eller faktiska frånfälle skickas till ett förlag? Har detta förlag i sin tur lovat att först då ge ut dem?
Varför vill du undvika berömmelse och under din livstid?

Fantiserar du möjligen helt fritt och utan förankring i verkligheten?
Citera
2009-10-24, 00:12
Medlem
Citat:
En sak säker dock, om jag blir poet kommer mina dikter att utges postumt och ej i samma namn som denna. På så sätt kommer jag undvika berömdhet i min livstid och gå obemärkt förbi min samtid men ha stort inflytande i detta seklet.

Om du nu verkligen ska författa, så sluta flumma och börja skriva ffs. Du verkar ju inte ha alla indianer i kanoten så att säga.
Citera
2009-10-24, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Navelfluff
Varför är det säkert?
Har du vidtagit åtgärder för att dina alster vid ditt eventuella eller faktiska frånfälle skickas till ett förlag? Har detta förlag i sin tur lovat att först då ge ut dem?
Varför vill du undvika berömmelse och under din livstid?

Fantiserar du möjligen helt fritt och utan förankring i verkligheten?
Fantasierna kanske skenar iväg, men helt omöjligt är det inte. Dock är det ganska ovisst med tanke på mina psykiska svackor och maniska faser. Delmål känns viktigare.

Anledningen till varför jag vill undvika berömmelse är personliga. Förhoppningsvis kommer dikterna ha högt litterärt värde. De kanske bevaras med omsorg av anhöriga och publiceras efter min bortgång. Jag skulle också vilja att vinsterna doneras till välgörenhet.
Citera
2009-10-24, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av syncmeister
Om du nu verkligen ska författa, så sluta flumma och börja skriva ffs. Du verkar ju inte ha alla indianer i kanoten så att säga.
Jag försöker lära mig italienska just nu.
Citera
2009-10-24, 01:38
Medlem
Var väl en bra bit över ett år sedan tråden startades, får man fråga hur det går för dig? Har du utvecklats eller har planerna gått i spillo då du istället spenderat timmarna åt en idiotförklarad tråd på flashback?
Citera
2009-10-24, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viikos
Var väl en bra bit över ett år sedan tråden startades, får man fråga hur det går för dig? Har du utvecklats eller har planerna gått i spillo då du istället spenderat timmarna åt en idiotförklarad tråd på flashback?
Tyvärr har det psykiska lidandet varit outhärdligt för att klara av kognitiva utmaningar (som till exempel att skriva).
Citera
2009-10-24, 13:41
Medlem
Till nyfikna: Jag har utvecklat en egen filosofi:

https://www.flashback.org/showthread.php?t=1036591
Citera
2009-10-24, 13:55
Bannlyst
Citat:
Fantasierna kanske skenar iväg, men helt omöjligt är det inte. Dock är det ganska ovisst med tanke på mina psykiska svackor och maniska faser. Delmål känns viktigare.

Anledningen till varför jag vill undvika berömmelse är personliga. Förhoppningsvis kommer dikterna ha högt litterärt värde. De kanske bevaras med omsorg av anhöriga och publiceras efter min bortgång. Jag skulle också vilja att vinsterna doneras till välgörenhet.

Åh, tack! Jag var orolig för att om du av någon anledning plötsligt och hastigt skulle krepera så skulle världen gå miste om ditt litterära geni, som möts av sådan vördnad inte minst på detta forum.
Nu har min oro stillats.
Citera
2009-10-24, 13:56
Medlem
Medias avatar
Personligen tycker jag att du är fett konstig alltså.

Vad driver dig att bli författare om du inte gillar att författa eller författare?
Citera
2009-10-24, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Media
Personligen tycker jag att du är fett konstig alltså.
Är det positivt eller negativt? Jag är ändå en normal person med vänner och familj.

Citat:
Ursprungligen postat av Media
Vad driver dig att bli författare om du inte gillar att författa eller författare?
Jag har skrivit ganska mycket förut, före min psykiska sjukdomstillstånd.
Senast redigerad av Albaniensson 2009-10-24 kl. 14:54.
Citera
2009-10-24, 15:33
Bannlyst
Citat:
Tyvärr har det psykiska lidandet varit outhärdligt för att klara av kognitiva utmaningar (som till exempel att skriva).
Allvarligt talat så förstår jag inte, du är ju en av de smartare på forumet. Vadfan är detta för sjukdom, och hur får jag den? Jag vill också bli smart!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in