Citat:
Man behöver inte vara abnormal för att bli en författare, men man måste ha lätt för språk, eller om man har svårt ha mycket tålamod till övning osv. Och angående övning så anser jag att det är medfött, eller det är ett faktum snarare, med tanke på att du måste ha tålamod nog att öva. Det har inte alla.
Ursprungligen postat av bestof
Med i viss mån menade jag mycket men inte så man blir förläst, man ska ju använda sin fantasi också.
Jag vet att man kan födes med vissa "abnormaliteter" som gör att man har väldigt lätt för t ex matte eller fysik, men jag tror inte detta krävs för att bli författare. För att bli en BRA författare krävs det inte någon medfödd speciell talang eller intelligens. Vi snackar inte om att ta oss till Mars utan att skriva en bok.
Intresse tror jag huvudsakligen formas efter vad man gör som liten och hur ens föräldrar uppfostrar en. Det finns undantag såklart. JAg tror inte undantaget krävs för att bli en bra författare.
Övning är inte medfött, det tycker jag inte vi diskuterar.
Jag vet att man kan födes med vissa "abnormaliteter" som gör att man har väldigt lätt för t ex matte eller fysik, men jag tror inte detta krävs för att bli författare. För att bli en BRA författare krävs det inte någon medfödd speciell talang eller intelligens. Vi snackar inte om att ta oss till Mars utan att skriva en bok.
Intresse tror jag huvudsakligen formas efter vad man gör som liten och hur ens föräldrar uppfostrar en. Det finns undantag såklart. JAg tror inte undantaget krävs för att bli en bra författare.
Övning är inte medfött, det tycker jag inte vi diskuterar.
Citat:
Det här är subjektivt. Vad som är bra för dig är dåligt för mig, och vice versa. Personligen så sätter jag stor vikt vid att författaren ska ha ett bra språk, och det krävs övning för det, och förmågan att öva, har som jag redan har sagt, inte alla.
Ursprungligen postat av bestof
Nej det finns undantag. Men jag tror inte det finns en autistisk sjukdom som gör att man blir en extra bra författare. Och även om den finns så är det ju solklart att den inte krävs för att bli en bra författare.