2009-09-27, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebarovic
Du svarar inte på min fråga. Har du en diagnos på din sjukdom? Har en doktor kommit fram till det eller är det bara du som spekulerar.
Diagnosen sjukdomsparanoia är ställd av överläkare. Sedan finns andra åkommor, såsom atrofi, microphallus, akatisi, ADHD, känselbortfall i huden, som ej ännu blivit medicinskt bekräftat av läkare.
Citera
2009-09-27, 18:09
Medlem
Supertramp01s avatar
Mindre gnäll, mera skriv.
Citera
2009-09-27, 19:03
Medlem
saftad_burks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utvikningsbrud
Författare men inget skrivet, M I F F O!!!
Ifall du inte har någonting att säga så kan du hålla käften eller skriva ner det på något skrynkligt jävla papper så att vi slipper läsa det.

Citat:
Ursprungligen postat av Albaniensson
Diagnosen sjukdomsparanoia är ställd av överläkare. Sedan finns andra åkommor, såsom atrofi, microphallus, akatisi, ADHD, känselbortfall i huden, som ej ännu blivit medicinskt bekräftat av läkare.
Alla stora genier har haft problem med den "psykiska hälsan", som psykologjävlarna börjat kalla det. Innan hette det att man var kreativ och excentrisk, nu heter det att man är sjuk.
Så låt det inte ta ner dig. Gör en lista med bra författare som haft "psykiska problem" och jämför den med en lista över författare som varit "friska."
Citera
2009-09-27, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Supertramp01
Mindre gnäll, mera skriv.
Helt rätt, men f.n. ganska problematiskt!

Citat:
Ursprungligen postat av saftad_burk
Alla stora genier har haft problem med den "psykiska hälsan", som psykologjävlarna börjat kalla det. Innan hette det att man var kreativ och excentrisk, nu heter det att man är sjuk.
Så låt det inte ta ner dig. Gör en lista med bra författare som haft "psykiska problem" och jämför den med en lista över författare som varit "friska."
Alla dessa problem hade undvikits med tidig behandling och faktum är tyvärr att en bråkdel psykiskt sjuka med författardrömmar lyckas men det är iallafall värt att försöka och ifall jag lyckas mildra mina mentala bekymmer kommer det defintivt att ge positiva avtryck i mitt skrivande.
Citera
2009-09-27, 20:12
Bannlyst
Får man fråga vad du lever på? Studerar du, jobbar du, soc?
Citera
2009-09-27, 22:06
Medlem
Citat:
Får man fråga vad du lever på? Studerar du, jobbar du, soc?
På grund av återkommande svackor på sistone känner jag mig oförmögen att fortsätta med studierna. Förhoppningsvis förbättras hälsan inom sinom tid. För närvarande är jag med i ett kommunalt arbetsrelaterat rehabiliteringsprogram som är tänkt att hjälpa mig bli arbetsduglig och skall säkra en arbetsplats åt mig vid tillfrisknandet. Jag skulle vilja arbeta som bibliotekarier, det skulle ge mig kunskaper om vilka böcker som är läsvärda. Ekonomiskt sätt har jag inga bekymmer eftersom jag får aktivitetsersättning som ligger på sex tusen kronor i månaden. Jag lever i samma lägenhet som mamma och pappa, men skall snart flytta och skaffa eget (hyran betalas ungefär nittio procent av Försäkringskassan). Om du har andra frågor är du välkommen att ställa i denna tråd!
Senast redigerad av Albaniensson 2009-09-27 kl. 22:10.
Citera
2009-09-27, 22:11
Bannlyst
Citat:
På grund av återkommande svackor på sistone känner jag mig oförmögen att fortsätta med studierna. Förhoppningsvis förbättras hälsan inom sinom tid. För närvarande är jag med i ett kommunalt arbetsrelaterat rehabiliteringsprogram som är tänkt att hjälpa mig bli arbetsduglig och skall säkra en arbetsplats åt mig vid tillfrisknandet. Jag skulle vilja arbeta som bibliotekarier, det skulle ge mig kunskaper om vilka böcker som är läsvärda. Ekonomiskt sätt har jag inga bekymmer eftersom jag får aktivitetsersättning som ligger på sex tusen kronor i månaden. Jag lever i samma lägenhet som mamma och pappa, men skall snart flytta och skaffa eget (hyran betalas ungefär nittio procent av Försäkringskassan). Om du har andra frågor är du välkommen att fråga i denna tråd!

Varför får du så hög aktivitetsersättning? Är det pga sjukdomen, A-kassan eller något med författarskapet`? Låter väldigt mycket.

Tror nog att du behöver komma ut lite, det kan inte vara hälsosamt att leva som du gör. Ta inte illa upp, men lägg författarskapet på is ett par år, gå ut och jobba, res (du kommer ganska långt på 6000/månaden + lite sparade pengar), festa, knulla och liknande skit. Något säger mig att du är väldigt ensam, är du det?
Citera
2009-09-28, 09:27
Medlem
Citat:
Varför får du så hög aktivitetsersättning? Är det pga sjukdomen, A-kassan eller något med författarskapet`? Låter väldigt mycket.

Tror nog att du behöver komma ut lite, det kan inte vara hälsosamt att leva som du gör. Ta inte illa upp, men lägg författarskapet på is ett par år, gå ut och jobba, res (du kommer ganska långt på 6000/månaden + lite sparade pengar), festa, knulla och liknande skit. Något säger mig att du är väldigt ensam, är du det?
Den är inte hög om man lever själv. Det är på grund av sjukdomen varför jag har rätt till aktivitetsersättning.

Min hälsa har stagnerat. Jag har haft aptitförändringar, gått upp i vikt på kort tid. Socialt har jag isolerat mig trots att jag har vänner. Jag måste normalisera mitt liv för att skrivförmågan ska återkomma. Jag ska ej skjuta upp med författarskapet, ialla fall ej läsandet. Jag ska läsa i två år kopiösa mängder diktsamlingar före skrivandet, skall börja snart med det.
Citera
2009-09-28, 09:48
Medlem
Krellyans avatar
Citat:
Den är inte hög om man lever själv. Det är på grund av sjukdomen varför jag har rätt till aktivitetsersättning.

Min hälsa har stagnerat. Jag har haft aptitförändringar, gått upp i vikt på kort tid. Socialt har jag isolerat mig trots att jag har vänner. Jag måste normalisera mitt liv för att skrivförmågan ska återkomma. Jag ska ej skjuta upp med författarskapet, ialla fall ej läsandet. Jag ska läsa i två år kopiösa mängder diktsamlingar före skrivandet, skall börja snart med det.

Jag vill inte vara den som är den och en nej-sägare, men hade du inte redan börjat med det?
Citera
2009-09-28, 10:08
Medlem
Don_Burres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saftad_burk

Håller helt och hållet med! Försök att utnyttja sjukdomarna och vänd dem till nåt positivt!

Jag brukar försöka bearbeta jobbiga grejer i mitt liv genom att försöka göra serier av dem! Eller åtminstone skriva ner det, för att om möjligt använda det senare!

testa!
Citera
2009-09-28, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krellyan
Jag vill inte vara den som är den och en nej-sägare, men hade du inte redan börjat med det?
komvuxstudierna avbröt läsandet
Citera
2009-09-28, 20:20
Medlem
Don_Burres avatar
Citat:
komvuxstudierna avbröt läsandet

Fast Komvux? Pluggar man 24/7 då? Det lär ju finnas tid att läsa på kvällar och helger och andra lediga tider, eller? Du måste ju inte följa schemat så slaviskt att det inte går att påbörja om det inte kan fullföljas till punkt och pricka! Då kommer du ju aldrig komma igång tror jag! '

Vill man så kan man! Läs! Skriv! Blir eminent!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in