Citat:
Ursprungligen postat av Albaniensson
På grund av återkommande svackor på sistone känner jag mig oförmögen att fortsätta med studierna. Förhoppningsvis förbättras hälsan inom sinom tid. För närvarande är jag med i ett kommunalt arbetsrelaterat rehabiliteringsprogram som är tänkt att hjälpa mig bli arbetsduglig och skall säkra en arbetsplats åt mig vid tillfrisknandet. Jag skulle vilja arbeta som bibliotekarier, det skulle ge mig kunskaper om vilka böcker som är läsvärda. Ekonomiskt sätt har jag inga bekymmer eftersom jag får aktivitetsersättning som ligger på sex tusen kronor i månaden. Jag lever i samma lägenhet som mamma och pappa, men skall snart flytta och skaffa eget (hyran betalas ungefär nittio procent av Försäkringskassan). Om du har andra frågor är du välkommen att fråga i denna tråd!
Varför får du så hög aktivitetsersättning? Är det pga sjukdomen, A-kassan eller något med författarskapet`? Låter väldigt mycket.
Tror nog att du behöver komma ut lite, det kan inte vara hälsosamt att leva som du gör. Ta inte illa upp, men lägg författarskapet på is ett par år, gå ut och jobba, res (du kommer ganska långt på 6000/månaden + lite sparade pengar), festa, knulla och liknande skit. Något säger mig att du är väldigt ensam, är du det?