Jag tycker det är en fin gest av Englas familj att vilja dela denna stund med hela svenska folket.
Väldigt många har ju engagerat sig i "fallet Engla" det visar ju inte minst denna tråd här på FB och alla skriverier i tidningarna.
"Allt annan än ett värdigt avslut" "Fredrik Swahn teatersnyftade" "Mamman är väldigt mån om att suga ut allt" etc etc.
Varför måste vi vara så inskränkta i vårt tankesätt och tro så illa om alla våra medmänniskor? Att alla hela tiden försöker sko sig…
Varför inte se detta som en kärleksfull handling, att vi alla enas i ett sista farväl av lilla Engla som fick en allför kort stund på vår jord.
Om nu SVT väljer att visa begravningen så är det ju trots allt upp till var och en att välja om man vill se den eller inte.
Det är ju inte första gången en begravning visas på TV, hur många såg t ex prinsessan Dianas begravning?
Hur många kände henne personligen? Varför visades hennes begravning?
Jo, för att det finns fler än de närmst sörjande som vill deltaga och inte ges tillfälle på något annat sätt.
Jag tror att många med mig "behöver" denna stund för att göra ett avslut efter de senaste veckornas engagemang i denna tragiska händelse.
R.I.P. Engla