2008-04-11, 18:57
Medlem
Baffess avatar
De borde söka i området kring Krattemasugn...
Citera
Medlem
L-M Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av begrundare
Det handlar inte om hämnd. Flickan måste hittas till vilket pris som helst och det är ointressant hur mycket gärningsmannen blöder i den processen. Skjuter man honom i knäskålen och håller en bultsax framför kuken så ökar sannolikheten högst betänkligt att man får en adress man vill ha. Har du hört uttrycket "Ändamålen helgar medlen?"

Ändamålen helgar aldrig medlen. Aldrig någonsin. Att förövare korrekt kan lagföras är upp till polis- och domstolsväsende inget annat.

Personligen vill jag absolut inte sen nån som helst form av lynch-justice i det här landet. Domstolarna är nog otrygga och stungna av röta redan som det är.

Det är känslomässigt oerhört drabbande när ett brott kan misstänkas mot ett barn. Det är faktiskt så jobbigt att många fler än mig funderat på att sluta, men om inte vi gör vad vi kan, vem ska då göra det?

Kommer dock aldrig att acceptera lynchmobbar.

Jag förstår mer än väl hur du och andra tänker men det leder bara till än värre gärningar i förlängningen.
Citera
Medlem
AnnaMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baffes
De borde söka i området kring Krattemasugn...
Det är ju där de letat idag.
Citera
2008-04-11, 18:58
Medlem
Irriterads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beccasin
Vad tror du det ger för signaler till sina barn om en mor håller på så? Vet inte om ni tycker det är normalt i Norge det får stå för er.

Välkommen till FB. Vänligen ta det i pm. Det är lämpligast.

Men förihelvete, var det något du behövde dra upp här??? Du sa ju det var för många år sedan. Behöver du då utlämna henne här för vad som hände då.?
Håller med Halmikar, du har fel fågelnamn, det borde vara fiskmås, bara skränar och släpper skit hela tiden.
Sen tycker du norskan ska skicka pm, för det är lämpligast? Vet du överhuvudtaget vad som är lämpligt??
Citera
2008-04-11, 18:59
Medlem
quesys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimsonite
mm, stämmer bra, dom åkte ut till Stjärnsund runt 15 nångång, sen fick dom sitt område av polisen.

Helt sjukt att dom andra som letar förstör för proffsen..

Edit.

Jag får mer info senare ikväll! skriver här då om det finns tid.

Mjo det som ora mig med när jag kolla på nyheterna, massa folk som vill hjälpa. Men risken att dom sopar igen spår blir ju mycket stor =/, de kanske borde låta polisen sköta sitt arbete.

Blir nog bara pankaka annars.
Citera
2008-04-11, 18:59
Medlem
L-M Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Nja, nu har vi alla olika syn på lag o lag så bespara oss dina moraliska apekter.

Det tror jag inte. Har du nån annan uppfattning än Sveriges Rikes lag är det nog du som ska ändra uppfattning. Du befinner dig i en försvinnande liten minoritet. Bland andra stålmän som minsann ska ta "saken i egna händer" osv.
Citera
2008-04-11, 19:03
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L-M Johansson
Det tror jag inte. Har du nån annan uppfattning än Sveriges Rikes lag är det nog du som ska ändra uppfattning. Du befinner dig i en försvinnande liten minoritet. Bland andra stålmän som minsann ska ta "saken i egna händer" osv.
Skiter uppriktigt sagt i lagen o alla medel är tillåtna i min värld när det gäller att skydda barn alt hitta dem.
Citera
2008-04-11, 19:04
Medlem
mirran_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Citat:

Offentlig försvarare

Den som är misstänkt för brott har i princip alltid rätt till en advokat, en offentlig försvarare. Staten står för advokatens kostnader

Enligt 21 kap rättegångsbalken skall en offentlig försvarare förordnas om den misstänkte är:
misstänkt för ett brott för vilket inte är stadgat lindrigare straff än fängelse i sex månader

Straffpåföljden är det som anger om du blir tilldelad en offentlig försvarare.

Här gäller även som straff böter.

Det intressanta är att man inte behöver ha blivit polisanmäld öht för att tingsrätten ska ta upp målet. Det gäller även vid privata stämningar med rubrik som "grovt förtal", "förtal" men sorteras under BROTTMÅL. DÅ kan man också tilldelas offentlig försvarare och ja, man får själv välja vem man vill anlita.
Citera
2008-04-11, 19:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av quesy
Mjo det som ora mig med när jag kolla på nyheterna, massa folk som vill hjälpa. Men risken att dom sopar igen spår blir ju mycket stor =/, de kanske borde låta polisen sköta sitt arbete.

Blir nog bara pankaka annars.

Absolut ska och måste dom låta polisen sköta sitt arbete, en polisman med hund ersätter LÄTT 50 oerfarna privatpersoner (om inte ännu mer)

Om dom bara kunde lyssna på polisen, få ett område att söka igenom, men inte då, nu ska alla duktiga jävlar leta hur och vart dom vill, det fungerar inte!

Måste säga grattis till de personer som åkt dit och inte lyssnat eller överhuvudtaget inte tagit kontakt med polis på plats. Grattis till er alla som försvårat det redan svåra arbetet att hitta Engla. Jävla idioter.
Citera
2008-04-11, 19:07
Awaiting Email Confirmation
Asswholes avatar
Vill inte verka okanslig eller sa, hoppas verkligen flickan kommer tillratta.
Men behovdes det verkligen en "tand ett ljus"-kampanj?
http://www.expressen.se/nyheter/1.1119679/tusentals-lasare-skriver-till-engla

Jag menar vad hjalper det att en massa okanda manniskor tander virutuella ljus pa expressens hemsida? Tror inte det hjalper familjen direkt, det far bara en massa engagerade manniskor att kanna sig som om dom "gjort en insatts", undrar hur manga av dessa engagerade manniskor som tander dessa virutuella ljus som skulle orka dra pa sig langkalingarna och ga med i en skallgang tillsammans med bl.a hemvarnet? "Nja, jag tander nog ett ljus hos expressen och kollar pa Korslaget pa TV istallet"...
Citera
2008-04-11, 19:07
Medlem
Ni som är övertygade om att gubben ensam är inblandad i det här, vad tror ni han har haft för motiv?
Citera
2008-04-11, 19:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kimsonite
Absolut ska och måste dom låta polisen sköta sitt arbete, en polisman med hund ersätter LÄTT 50 oerfarna privatpersoner (om inte ännu mer)

Om dom bara kunde lyssna på polisen, få ett område att söka igenom, men inte då, nu ska alla duktiga jävlar leta hur och vart dom vill, det fungerar inte!

Måste säga grattis till de personer som åkt dit och inte lyssnat eller överhuvudtaget inte tagit kontakt med polis på plats. Grattis till er alla som försvårat det redan svåra arbetet att hitta Engla. Jävla idioter.

en snut kan inte hitta en elefant på en fotbollsplan men de är jävligt duktiga på att anhålla personer utan bevis

alla som går ut och letar är hjältar!
bara för att dina polare träffade några "snälla fabbo blå" så behöver du inte kalla dem som bryr sej för idioter...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in