2008-04-13, 13:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tornet75
Om polisen kommer fram till AE är ensam skyldig eller att han erkänner sig ensam skyldig finns det inget mer att prata om. Klart jag skulle acceptera det.
Men jag tycker att spekulationer kring ALLA personer i Englas närhet är befogade i nuläget.
Svar på frågan det som talar emot pappan han är i Canada, det som talar för AE och styvpappan är att båda är män! Båda är i riskzonen för sexuella böjelser tittar ni på vad dom har för föredrag så är det tantrasex med mera så det skulle inte förvåna mig att styvpappan har ett finger med i spelet.
Citera
2008-04-13, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Jag börjat tro att de var flera som gick ut och käkade. Det har väl inte stått någonstans att 42-åringen och 20-åringen var ensamma? De kan ju ha varit 3 eller 4?

I expressens intervju säger krogägaren "Han hade sällskap med en man, säger krogägaren Leif Persson. - De kom in tillsammans. De åt tillsammans och gick tillsammans." vilket ju låter som att dom bara var två, men naturligtvis inte utesluter att dom var fler.

Det kan ju också vara så att reportern inte uppfattat snuttarna runt ordet "man"

Fortfarande ingen som listat ut var flickvännen bor, eller vem den bekante i Hedemora som det skrevs om i början kan tänkas vara?
Citera
2008-04-13, 13:22
Medlem
carrolajns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nuppe_76
Svar på frågan det som talar emot pappan han är i Canada, det som talar för AE och styvpappan är att båda är män! Båda är i riskzonen för sexuella böjelser tittar ni på vad dom har för föredrag så är det tantrasex med mera så det skulle inte förvåna mig att styvpappan har ett finger med i spelet.
TANTRASEX? Nu har jag missat nåt? Vaddå förklara mer!
Citera
2008-04-13, 13:22
Bannlyst
Citat:

Vad ser du för likhet mellan kurser i tantrasex och bortrövandet av en liten flicka?
Citera
2008-04-13, 13:23
Medlem
Alla ni som är så duktiga på att gräva fram saker om AE. Kan ni gräva fram lika mycket om Englas mamma?

Hur är hon som person? Vad har hon för karaktär?
Hur var hennes relation med Engla?
Vilken humörsmänniska var hon?
Hur var hon som mamma? Hade hon koll på sin dotter eller lät henne göra precis som hon ville?
Har hon någon älskare vid sidan av?
Hur har hennes rörelsemönster sett ut dagarna kring försvinnandet?
Vilka har hon setts tillsammans med?
Vilka mediciner går hon på?
Citera
2008-04-13, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Vad ser du för likhet mellan kurser i tantrasex och bortrövandet av en liten flicka?

Tror nuppes inlägg handlar mer om honom själv än om det här fallet, faktiskt.
Citera
2008-04-13, 13:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fossan37
Hmmm, man har inte hört om styvpappan särskilt mycket...men visst varför inte? Hade inte E skrivit någon dikt på "kamrat" eller liknande sajt som var ungerfär så här "men lämna mina kompisar i fred"? Jag ska söka tidigare i tråden för att finna detta inlägg om dikter......
Ja det är därför jag är rädd att styvpappan kan ha något med detta att göra för att nu sätter man allt på 42åringen.
Styvpappan och 42 åringen båda kåtbockar mamman driver en kursgård med inriktning på tantrasex osv.

Dom får kontakt med varandra på någon pedofilsajt och styvpappan berättar för 42åringen att han knullar en 10åring och 42åringen frågar vart han kommer från och då visar det sig att det är grannorten.

Han får se engla eftersom styvpappan har beskrivit henne så känner han igen henne och ringer styvpappan och frågar vart hon bor...

Han stannar utanför vägen.
Styvpappan håller sig borta för att inte bli misstänkt.
Citera
2008-04-13, 13:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Parvix
Tror nuppes inlägg handlar mer om honom själv än om det här fallet, faktiskt.

Tror jag också.
Citera
2008-04-13, 13:25
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:

På vilket sätt anser du att tantrasex skulle höra ihop med våldtäkt och intresse för sex med barn?
Citera
2008-04-13, 13:25
Medlem
AnnaMs avatar
Citat:
Ja det är därför jag är rädd att styvpappan kan ha något med detta att göra för att nu sätter man allt på 42åringen.
Styvpappan och 42 åringen båda kåtbockar mamman driver en kursgård med inriktning på tantrasex osv.

Dom får kontakt med varandra på någon pedofilsajt och styvpappan berättar för 42åringen att han knullar en 10åring och 42åringen frågar vart han kommer från och då visar det sig att det är grannorten.

Han får se engla eftersom styvpappan har beskrivit henne så känner han igen henne och ringer styvpappan och frågar vart hon bor...

Men tror du verkligen inte att polisen kollat upp alla i Englas närhet? Det är väl det första de gör.
Citera
2008-04-13, 13:28
Medlem
Citat:

Tycker man ska lugna sig med så här snaskiga och kränkande spekulationer.
Tids nog lättar polisen på mörkläggningen vilket i nuläget är nödvändigt för utredningen.
Citera
2008-04-13, 13:29
Medlem
Har jag missat något eller, driver Englas mor en kursgård för tantrasex???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in