2008-04-09, 23:32
Medlem
Psykopat på fats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beccasin
Är detta lillrunken? Är det gamla boxaren ?

http://www.hitta.se/ViewDetailsWhite.aspx?vad=anders+eklund&var=tors%e 5ker&Vkiid=elvJmHXOPJcOOlE3uNKvjA%3d%3d&Vkid=50279 768

FÖR HELVETE, läs tråden innan du frågar om det SJÄLVKLARA!!!!!!

I denna tråd står det att han är den enda på en viss ort som heter ett visst namn. Så man behöver inte ens fråga om det är han som är AE på den orten. Och en annan FB:aare som precis som du inte fixat att lägga ihop 1 + 1 eller orkat att läsa innantill har redan lagt ut länken lååååååååångt efter att alla andra fattat vem han är.

Det står OCKSÅ att han INTE är boxaren. Däremot att han är en NAMNE - slå upp ordet om du inte vet vad det är
Citera
2008-04-09, 23:33
Medlem
Cobber Kains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Ett inlägg olikt dig. Olikt genom att raljera...

Det är helt klart till AEs nackdel att han passerade förbi just när en flicka försvann. I högsta grad kompromotterande för honom och säkerligen anledningen till varför han är anhållen.
Bilen på bilden tror jag är polisens enda anledning till att anhålla honom. Mer bevis finns inte ännu och det ska vi komma ihåg i fortsättningen av det här fallet, hur gärna vi än vill att gärningsmannen är fast.

Ja, jag vet, det är inte likt mig! Jag kan dock bara inte låta bli att hoppas att minst två fall nu kan lösas på en smäll.

Men vi får se vad som händer imorgon, häktas han inte på sannolika skäl så kommer jag nog att dämpa mig lite.
Citera
2008-04-09, 23:33
Medlem
egots avatar
såg just tv4 nyheterna på internet. minst 3 anställda på krogen (lappens) hade sett ae med en man i 20 års åldern en dryg timme innan engla försvann, enligt lp (krogägaren).

vart tog den mannen vägen?
kan engla vara där den 'där' mannen finns/bor?
Citera
2008-04-09, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chefen1
Bevis läget.
För att du ska kunna ta däckavtryck behövs blöt lera eller jord. Snö går ochså bra. Frusen mark, grus eller asfalt lämnar inga avtryck. Om man därimot spinner på asfalt kan man få fram ett typ av mönster som kan jämföras med den misstänktes däck. Men om bägge däcken har spunnit eller lämnat nån form av spår kan man mäta brädden mellan däcken och på så vis utesluta vissa bilar eller bekräfta att det är en liknande bil som har spunnit där.

Man kan också mäta avståndet mellan hjulspåren och därmet åtminstånde kunna utesluta många bilmärken.
Citera
Bannlyst
polisen säger sej har fler bevis som ska visas imorgon.

det skulle kunna vara spår av flickan från lastbilen när han greps. kanske tog han flickan i den röda saaben och sedan drog vidare till fraktcentralen, eller var han nu utgick ifrån med lastbilen, förvarade tjejjen i den och vad han sen gjort vet vi
inte. började jobba senare och hade flickan i lastbilen. någon gång under resan ner mot helsinborg gjorde han sej av med henne (död eller levande)
kanske dyker det upp en död flickas kropp betydlig längre söderut i landet snart?
jag tror inte att det här är planerat och att han inte hunnit gräva ner ett ev lik. förhoppningsvis kanske han nöjde sej med att våldta henne några ggr innan han helt sonika slängde ut henne i nån skog neråt landet och att flickan sen bedrövad och skadad irrar omkring.

skulle mkt väl kunna tänka mej att det kan vara en lastbilschaffis sexfantasi. ha en kvinna/tjej/flicka inlåst i lastutrymme att "ta fram vid lämpligt" tillfälle och roa sej med. tycker det låter som ett underlag till en sexnovell faktiskt. kanske är det det som är inspirationskällan? han gillar ju ev sådana noveller?
säkert jäkligt långtråkigt att sitta där bakom ratten mil efter mil.
eller så har jag bara sett för många amerikanska filmer om galna lastbilschaffisar.
Senast redigerad av M.T.(SÄPO) 2008-04-09 kl. 23:53.
Citera
Medlem
På nyheterna sa som att han vart dömd 2004 sista gången, stämmer det?

Har pratat lite med folk. En person säger att han omnämndes som "äcklet" i Torsåker, kanske inte så konstigt. En annan som pratat med hans chef säger att hans chef inte tror att det är han
Citera
2008-04-09, 23:36
Medlem
Hittar inte den tydliga bilden på Saaben nu. Såg man passargerar sätet på den bilden?
Citera
2008-04-09, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sudbina
Jo, en tolvårig flicka hade blivit förföljd av en "liten, röd bil". Vilken modell visste hon dock inte, så det är omöjligt att säga om det är samma röda bil. Det vore väl inte helt otänkbart om det visar sig att den misstänkte är gm, men det är ju heller inte helt säkert.

Sen hur förföljd hon verkligen känt sig är en annan femma då de inte rapporterade det förrän efter engla försvunnit.
Där jag bodde innan fanns det en man som körde långsamt efter folk på cykel...
Eller ja, gubben var 85 tror jag och halvblind så han körde oftast långsamt om han var osäker. I början var han läskig innan man fick veta fakta om honom.

Tjejen kan ha vinglat som fan längs med vägen så bilen bakom saktade ner och tänkte att han nog kan köra om senare.

Folk glömmer bort att hjärnan är fantastiskt på att hitta på fakta åt sig själv.
Bilar kan byta färg, människor kan byta kläder m.m. bara för att hjärnan försöker göra saker mer lättbegripliga.
Citera
2008-04-09, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Man kan också mäta avståndet mellan hjulspåren och därmet åtminstånde kunna utesluta många bilmärken.

Man kollar även hur däcken är "slitna"
Citera
2008-04-09, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.T.(SÄPO)
polisen säger sej har fler bevis som ska visas imorgon.

det skulle kunna vara spår av flickan från lastbilen när han greps. kanske tog han flickan i den röda saaben och sedan drog vidare till fraktcentralen, eller var han nu utgick ifrån med lastbilen, förvarade tjejjen i den och vad han sen gjort vet vi
inte. började jobba senare och hade flickan i lastbilen. någon gång under resan ner mot helsinborg gjorde han sej av med henne (död eller levande)
kanske dyker det upp en död flickas kropp betydlig längre söderut i landet snart?
jag tror inte att det här är planerat och att han inte hunnit gräva ner ett ev lik. förhoppningsvis kanske han nöjde sej med att våldta henne några ggr innan han helt sonika slängde ut henne i nån skog neråt landet och att flickan sen bedrövad och skadad irrar omkring.

Det där kan nog stämma ganska bra det tror jag.
Citera
2008-04-09, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skejthora
Man kollar även hur däcken är "slitna"
Fast det behövs ett par meter för att det ska vara optimalt? En rivstart på en gyttjig grusväg är inte idealt. Alla däck som blivit använda ett tag blir rätt unika. Den där stenen man kör på eller de där dubben som fattas i vinterdäcket gör rätt stor skillnad från däck till däck under ideala förhållanden.

edit
Har ingen tänkt på de som reggat sig den här månaden och t.o.m. idag för att skriva här. De skulle mycket väl kunna vara den "riktige" gm och sitter här och sprider villospår vetandes att journalister och polisen följer tråden.
Citera
2008-04-09, 23:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Beccasin
Den här lillrunken borde ju inte få kuska runt på vägarna i lastbil han ska ju sitta på ett psykhem.

Med risk att bli hudflängd nu men iaf..

Orkar inte gå igenom samtliga brott AE fällds för men två exempel är ju en 16åring och en 14åring.
Att tjejer i just den åldern har en ovanligt bra talang för att hitta på saker ska man inte glömma,
speciellt den där som skulle varit packad på nån fest och han skulle taffsat.
Det händer varje helg och tonårsföräldrarna som verkligen borde veta hur mkt ungdomar ljuger, tror plötsligt varenda detalj i deras berättelser

Att han själv varit packad och taffsat är ju också nåt som händer jäkligt ofta, visst det är fel men inte så sjukt så man ska sitta på psyket - då skulle 90% av alla män sitta där

Min bror har berättat hur många historier som helst (han jobbade förut som vaktmästare på en högstadieskola) att tjejerna kom med massa sexförslag och massa annat och jag lovar, om nån skulle hört dem så skulle de lägga skulden på min bror istället, så verkar hjärnan på en tonårstjej funka tyvärr!

Så just de sakerna tycker jag inte talar om hans psykiska status.
Däremot att skaka tassen till nåra trosor i ett omklädningsrum är nog mera en indikation på nåt fel i huvudet...men fortfarande ganska harmlöst
iaf om man jämför med mord och våldtäkt på en 10åring

Eller är det samma sak?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in