2008-04-09, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galenzo
Vi vill hellre hitta stackars lilla Engla...

Lutar ändock mot häktningsförhandlingar imorgon efter kl. 12

Om han blir häktad ger det utredarna arbetsro en tid framöver och framförallt får de dna-svaren efter helgen. Sedan vet varken du eller jag vad de hittat hittills. Kanske finns graverande detaljer redan nu. Pressmeddelande väntas imorgon av herrarna polis och åklagare

Jag önskar inte att AE är gärningsmannen på samma sätt som jag önskar att ingen vore en gärningsman. Men om det finns en gärningsman vill jag att denne ska åtalas och erkänna och berätta var Engla finns.
Det jag önskar mest, mer än att finna en gärningsman, är att familjen ska få veta vad som hänt Engla och var hon finns.
Citera
2008-04-09, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mortifer666
Fast det behövs ett par meter för att det ska vara optimalt? En rivstart på en gyttjig grusväg är inte idealt. Alla däck som blivit använda ett tag blir rätt unika. Den där stenen man kör på eller de där dubben som fattas i vinterdäcket gör rätt stor skillnad från däck till däck under ideala förhållanden.

edit
Har ingen tänkt på de som reggat sig den här månaden och t.o.m. idag för att skriva här. De skulle mycket väl kunna vara den "riktige" gm och sitter här och sprider villospår vetandes att journalister och polisen följer tråden.

Men det var inte så värst lerigt ute i lördags...

Tror du man skulle tänka på att regga sig på fb om man gjort något sådant?
Citera
2008-04-09, 23:45
Medlem
hårigbaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skejthora

Vem vet? Kanske han är en gammal FBare som hänger här ofta. Då tänker man nog på det. Och med det menar jag att han inte behöver ha reggat ett konto här nyligen, Och jag menar definitivt inte att jag tror det är någon annan som ligger bakom det.
Citera
2008-04-09, 23:47
Medlem
Citat:

På de bilder jag sett så har det sett rätt kladdigt ut.

Hmm, ifall jag rövat bort en 10-årig flicka... hmm... tja kanske det.
Skulle väl vara enkelt och smart? flashback har ju nämts tidigare i såna här sammanhang?
Eller vore det en skrämmande tanke att AE verkligen har en 20-årig "lärjunge" som är snäppet sjukare än AE och som just nu både sitter på "skatten" och trollar med oss här i tråden?
Citera
2008-04-09, 23:48
Medlem
MILFMANs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mortifer666
Fast det behövs ett par meter för att det ska vara optimalt? En rivstart på en gyttjig grusväg är inte idealt. Alla däck som blivit använda ett tag blir rätt unika. Den där stenen man kör på eller de där dubben som fattas i vinterdäcket gör rätt stor skillnad från däck till däck under ideala förhållanden.

Däckavtryck och skoavtryck är verkligen longshots när det handlar om att hitta en gärningsman. Däremot kan det ibland stärka bevisningen mot en identifierad gärningsman. De som är roade av områden kan ju gå till närmsta lekpark eller grusväg och se att däckavtryck och skoavtryck i verkligheten inte ser ut som de tecknas i serietidningar. Jag misstänker att det även var minusgrader (=hård mark) vilket inte förbättrar förutsättningarna precis.
Citera
2008-04-09, 23:48
Medlem
Jag tror att dom som tillkommit på slutet är folk som bor i närheten, känner AE, känner E eller har nån som dom är släkt eller kompis med som gör det.

Det är lite som en bilolycka, man kan helt enkelt inte låta bli att titta...
Citera
2008-04-09, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MILFMAN
Däckavtryck och skoavtryck är verkligen longshots när det handlar om att hitta en gärningsman. Däremot kan det ibland stärka bevisningen mot en identifierad gärningsman. De som är roade av områden kan ju gå till närmsta lekpark eller grusväg och se att däckavtryck och skoavtryck i verkligheten inte ser ut som de tecknas i serietidningar. Jag misstänker att det även var minusgrader (=hård mark) vilket inte förbättrar förutsättningarna precis.

Det var ungefär 10-12 grader varmt i lördags...
Citera
2008-04-09, 23:53
Bannlyst
Citat:
Typ lite fel där, efter ett tag får alla däck ett helt unikt utseende och de går att spåra. Bitar lossnar ur gummit, de slits lite olika osv, det är lixom inte något polisen bara förringar. Det fanns ju en anledning till att de täckte startspåren i gruset.
Sen hör det väl till saken att den där SAAB:en inte orkade spinna värst långt.
Citera
2008-04-09, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Man kan också mäta avståndet mellan hjulspåren och därmet åtminstånde kunna utesluta många bilmärken.

Det var väl det jag skrev?

Men om bägge däcken har spunnit eller lämnat nån form av spår kan man mäta brädden mellan däcken och på så vis utesluta vissa bilar eller bekräfta att det är en liknande bil som har spunnit där.
Citera
2008-04-09, 23:54
Medlem
MILFMANs avatar
Citat:
Det var ungefär 10-12 grader varmt i lördags...

Låter geggigt...
Citera
2008-04-09, 23:55
Medlem
Kanske redan postats...

... men chansar och kör det ändå(bara för det varit prat om var han brukar vara, o. s. v):

Ur en gb till en blogg:
"Lappens gatukök har ju numera också öppnat i min gamla hemby Storvik! I Storvik har för övrigt den här häktade äckel-personen varit mycket också o en del bekanta känner igen honom rätt bra. Vi får se om det är han eller ej men ett svin hur som helst verkar han vara!!

När det gäller Lappens tror jag ändå det där omtalade i Hedemora är snäppet vassare än kopian i Storvik
", slut citat.
Citera
2008-04-09, 23:55
Medlem
Citat:
Låter geggigt...

Nope, för det hade varit varmt och vårväder nästan hela veckan...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in