2008-07-26, 03:06
  #11845
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caramia
Men på sidan 4 står det ett frågetecken efter tidsangivelsen.
Det gör det inte på sidan 11.
Och då stämmer nog sidan 11.
2008-07-26, 03:09
  #11846
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Och då stämmer nog sidan 11.
Du drar slutsatser som Helsingborg spelar fotboll. Riktigt uselt alltså! Läs Troians inlägg istället. 19.12-19.15 bygger på T's (uppskattade) uppgifter. 19.17-18 bygger på faktiska provkörningar.
2008-07-26, 03:12
  #11847
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Du drar slutsatser som Helsingborg spelar fotboll. Riktigt uselt alltså! Läs Troians inlägg istället. 19.12-19.15 bygger på T's (uppskattade) uppgifter. 19.17-18 bygger på faktiska provkörningar.
Faktiska provkörningar av polis med hastighetsöverträdelser 5 km/h tror jag bara övningskörare kör.
Själv kan jag gasa på mer om jag får tillfälle.
2008-07-26, 03:14
  #11848
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Du drar slutsatser som Helsingborg spelar fotboll. Riktigt uselt alltså! Läs Troians inlägg istället. 19.12-19.15 bygger på T's (uppskattade) uppgifter. 19.17-18 bygger på faktiska provkörningar.

Provkörningar har ingenting med den faktiska tiden att göra. Ingen vet ju hur fort T körde, eller hur? Vi får nog aldrig veta den exakta tiden om det nu inte råkar finnas en färdskrivare i T:s bil.
2008-07-26, 03:16
  #11849
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caramia
Provkörningar har ingenting med den faktiska tiden att göra. Ingen vet ju hur fort T körde, eller hur? Vi får nog aldrig veta den exakta tiden om det nu inte råkar finnas en färdskrivare i T:s bil.
Jag litar iaf mer på polisens faktiska tester än T's uppskattade tider.

Edit: Kör han 30 km/h för fort inne i Arboga också?
__________________
Senast redigerad av BoISaren 2008-07-26 kl. 03:22.
2008-07-26, 03:24
  #11850
Medlem
Troians avatar
Samtalet med Sebbe avslutades söder om Valskog (kontrollerat mot mobilmast), klockan 19:10:56, uppskattningsvis runt åtta kilometer från hemmet (då har jag räknat med att "strax söder om Valskog" är två kilometer söder om Valskog). För att hinna till 19:12 krävs att medelhastigheten på den återstående sträckan uppgår till omkring 450 kilometer i timmen. För att hinna till 19:15 krävs en medelhastighet på 120 kilometer i timmen.
2008-07-26, 03:25
  #11851
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Jag litar iaf mer på polisens faktiska tester än T's uppskattade tider.

Edit: Kör han 30 km/h för fort inne i Arboga också?
Där stora öppna vägar finns så kan man nog dra på lite mer än bara +5 km/h.
Sen kan man säkert bromsa in lite i Arboga och köra +5 km/h.
Så kör jag med många i stan.
2008-07-26, 03:28
  #11852
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Samtalet med Sebbe avslutades söder om Valskog (kontrollerat mot mobilmast), klockan 19:10:56, uppskattningsvis runt åtta kilometer från hemmet (då har jag räknat med att "strax söder om Valskog" är två kilometer söder om Valskog). För att hinna till 19:12 krävs att medelhastigheten på den återstående sträckan uppgår till omkring 450 kilometer i timmen. För att hinna till 19:15 krävs en medelhastighet på 120 kilometer i timmen.
Det fetmarkerade är mycket viktigt! Ett stopp vid ett rödljus eller annat så stämmer inte värdena alls.
__________________
Senast redigerad av BoISaren 2008-07-26 kl. 03:30.
2008-07-26, 03:28
  #11853
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Samtalet med Sebbe avslutades söder om Valskog (kontrollerat mot mobilmast), klockan 19:10:56, uppskattningsvis runt åtta kilometer från hemmet (då har jag räknat med att "strax söder om Valskog" är två kilometer söder om Valskog). För att hinna till 19:12 krävs att medelhastigheten på den återstående sträckan uppgår till omkring 450 kilometer i timmen. För att hinna till 19:15 krävs en medelhastighet på 120 kilometer i timmen.
Slår master om tidsmässigt då man passerar dom eller kan en mast ha en viss sträcklängd innan nästa mast tar över?
2008-07-26, 03:31
  #11854
Medlem
Troians avatar
Nog om tidpunkten?

Att hon inte haft tillgång till media verkar ju så där halvsant. Hittade exempelvis detta:

Citat:
För cirka tre till fyra veckor sedan, då Ida och Emma träffades, så berättade dock Emma om ett tillfälle då hon sett den aktuella kvinnan i ett inslag på tv. Bilden skulle ha varit suddad över ansiktet, men Emma sa sig känna igen personen som den person som gjort henne illa. Ida kan inte säga vad det var för typ av inslag som Emma såg, då hon inte vet detta. Hon kan ej heller beskriva hur mycket Emma såg eller vad.

(Förhör med mellansystern, 2008-07-01, Tilläggsprotokollet, s. 662)
2008-07-26, 03:37
  #11855
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Slår master om tidsmässigt då man passerar dom eller kan en mast ha en viss sträcklängd innan nästa mast tar över?

Slår om tidsmässigt? Vet inte om jag förstår vad du menar, men du kan från en punkt ha kontakt med flera olika master, ja (dock inte samtidigt).
2008-07-26, 03:47
  #11856
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Nog om tidpunkten?

Att hon inte haft tillgång till media verkar ju så där halvsant. Hittade exempelvis detta:



(Förhör med mellansystern, 2008-07-01, Tilläggsprotokollet, s. 662)
3-4 veckor innebär att E berättade om detta för systern början av juni. E var på pensionatet till den 26 maj (FU sid. 874). Efter vistelsen där har hon haft tillgång till media.
__________________
Senast redigerad av BoISaren 2008-07-26 kl. 03:56.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in