2008-07-27, 23:16
  #12445
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Vill inte vara precis men mitt minne säger är att sökningen gjordes 2-4 dagar efter morden. Det är lätt att finna exakt datum.
Har tyvärr inte FU:n. Men om den gjorde 2 dagar efter mordet är det extremt intressant eftersom då satt NJ häktad och ingen info om att en kvinna var misstänkt hade gått ut i media. Så om CS gjorde sökningen då tyder det på en sak. Hon visste att en kvinna var GM helt enkelt för att hon är GM.
2008-07-27, 23:18
  #12446
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av åsna
Har precis läs väderrapporten från den aktuella kvällen. Hur kan någon vilja gå mellan Gullmarsplan och Skarpnäck i minusgrader? Låter inte det minsta vettigt i mina ögon. Såvida man inte precis som Singelstar (kors i taket) sa var att göra sig av med bevisningsmaterial.

Detta är något jag också funderat över!

CS kom ju faktiskt till sthlm någon gång före 21. Hon måste ha gjort något under ett par timmar eftersom hon inte kom hem förrän straxt före midnatt.
Var det inte den här kvällen hon åkte tunnelbana och klev av vid Gullmarsplan pga några fyllisar på tåget? Om det var så tog promenaden därifrån och hem absolut inte mer än 1 timma.
Det saknas två timmar den här kvällen.
2008-07-27, 23:19
  #12447
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Det sparas inte automatiskt i "Utkast" eller något om man inte skickar meddelandet?

Det beror på vilken modell man har, i den senaste generationen läggs det i utkast. I generationen före denna modell läggs den i "skriv sms", och i generationen innan dess så raderas den. Finns många som fortfarande har den gamla modellen som idag är cirka 12 år gammal.
2008-07-27, 23:19
  #12448
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Enligt artikel på expressen släpptes han på kvällen den 19 mars.
http://www.expressen.se/nyheter/1.1092047/polisen-granskar-en-ny-misstankt

Eftersom det inte är en sökning som CS har gjort så är uppgifterna inte lika intressanta längre. Uppenbarligen har hon varit inne på DN efter att en kvinna sades vara misstänkt.
Ah okej. Men ändå ganska intressanta eftersom CS har hävdat att det var hennes mamma som sa att hon var efterlyst. Och om hennes cancersjuka mamma lyckats hitta det i media utan att aktivt ha sökt så lär ju CS kunnat räkna ut detsamma. Men visst, inte riktigt lika graverande.
2008-07-27, 23:20
  #12449
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RäjserSnigeln
Har tyvärr inte FU:n. Men om den gjorde 2 dagar efter mordet är det extremt intressant eftersom då satt NJ häktad och ingen info om att en kvinna var misstänkt hade gått ut i media. Så om CS gjorde sökningen då tyder det på en sak. Hon visste att en kvinna var GM helt enkelt för att hon är GM.

En poäng där! ... nu måste jag sova men om ingen annan tar fram rätt tidpunkt ska jag kolla det imorgon kväll.
2008-07-27, 23:20
  #12450
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vhyt
Jaha så du menar att vi istället för att läsa förundersökningen, som är det bästa faktaunderlag vi har , så ska vi istället lyssna på dina åsikter om saken ? Eller?
Det är inte en åsiktsfråga om tiden 19:10, som är den tidigaste av de typ sex olika tider som T har hasplat ur sig vid olika förhör, eller tiden 19:18, som baserad på en mätning byggd på när T bevisligen har varit uppkopplad till en viss mast utanför Arboga, är den som bör föredras som uppskattning av när T kom hem.

Man måste använda någon form av tankemetod för att analysera data också i ett FUP. Det räcker inte att bara plocka fram den uppgift som stöder ens egen tes bäst, och påstå att det är en ren åsiktsfråga om den eller någon annan, motstridig uppgift i FUP:et ska föredras.
2008-07-27, 23:21
  #12451
Medlem
msmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RäjserSnigeln
Har tyvärr inte FU:n. Men om den gjorde 2 dagar efter mordet är det extremt intressant eftersom då satt NJ häktad och ingen info om att en kvinna var misstänkt hade gått ut i media. Så om CS gjorde sökningen då tyder det på en sak. Hon visste att en kvinna var GM helt enkelt för att hon är GM.

BRA Räjser-snigel!!!!!!!!!!!!!
Jag gillar Din teori mycket skarpt!!!!!!!!!!!
Jag är helt övertygad att C är GM. Tänk efter själva. Hennes hat mot E.
Hennes besvikelse över T. Hennes sjukdomsbild inom psykiatrin.
Det är för mig solklart att hon SKALL fällas och dömas för detta hemska brott.
Och Ni som INTE har läst FU:n och sett bilder av offren kanske ska vara lite mer "försiktiga" med Era uttalanden och synpunkter! Ni har faan inte sett bilderna från hallen och än mindre dom utomordentligt hemska bilder som finns i FU:n på barnen och deras skador!
2008-07-27, 23:21
  #12452
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av åsna
Det beror på vilken modell man har, i den senaste generationen läggs det i utkast. I generationen före denna modell läggs den i "skriv sms", och i generationen innan dess så raderas den. Finns många som fortfarande har den gamla modellen som idag är cirka 12 år gammal.
Tantalora sade sig ha en likadan mobil som E. Hon har svaret på min fråga.
Men tack iaf!
2008-07-27, 23:22
  #12453
Medlem
Tantaloras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caramia
Kan någon hitta på FUP uppgifter om T:s mobil togs i beslag och undersöktes?

Jag hittar det ingenstans.
Vid förhör som vittne FU 1251 konrollerades hans telefon
2008-07-27, 23:22
  #12454
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catami
En poäng där! ... nu måste jag sova men om ingen annan tar fram rätt tidpunkt ska jag kolla det imorgon kväll.
CS gjorde ingen sökning. CS var inne på DN och läste en artikel om att en kvinna misstänktes för morden. Tidpunkten för besöket på DN var 14:41:52 den 20 mars.

Nu säger jag det inte fler gånger...
2008-07-27, 23:24
  #12455
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Samma kvinna

Är den mörkklädde kvinnan på T-centralen samma kvinna som stiger på tåget i Arboga?
FUP

Andreas Cars förevisas bilder tagna på Skavsta flygplats, 080318. Han känner direkt igen
Christine i den långa ljusa täckjackan. Han uppger också att det är exakt den jackan han
beskrivit i förhören och att det är den jackan han minns att hon har haft. Några andra jackor
kan han inte beskriva eller redogöra för att hon haft.
När det gäller bilderna så säger han att bilden då hon går i riktning från butiken visar lite över
hur hon går.
Han förevisas bilder från T-centralen, tagna 080317. Han uppger att han till 100% är säker
att kvinnan i den svarta jackan med väskan inte är Christine Schürrer. Han menar att kvinnan
på bilden uppfattas som mycket kortare, har en extremare gång, kobent. Hela känslan av
bilden säger 100% nej. Christine är slankare och längre. Han tycke ej heller att ansiktet är likt.
2008-07-27, 23:25
  #12456
Medlem
Arabesques avatar
Nån som har FUn och kan berätta när CS första gången blev informerad om vad hon var misstänkt för samt hennes reaktion på detta?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in