2008-07-15, 14:40
Medlem
John A Genzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eloge
Synd att du missade artiklen. Hade du läst den och sett flygfotot och kartbilden hade du säkert kommit till samma slutsats som jag. Att bygga den kojan för att kartlägga familjen i hemlighet vore fullständigt meningslöst. Den "hemliga" kojan ligger precis brevid en stig och är mycket primitivt byggd.

Det är fullständigt obegripligt vad CS skulle ha för nytta av den i en kartläggning av familjen. Men jag håller med dig att man i konsekvensens namn, om man tror på en kartläggning, borde leta efter en bevakningspunkt vid familjens gamla boende också. En kartläggningsteori förutsätter att familjen har varit mycket intensivt övervakade under lång tid.

Artiklen är mycket spekulativt skriven och Aftonbladet kanske föredrar att den försvinner i papperåtervinningens glömska när den tjänat sitt syfte.

Nu är det ju som tur är inte t.e.x den här historien som fått många Arbogabor övertygande att rätt GM sitter häktad men det är väl mer eller mindre bekräfftat att det var CS i kojan och tyder på en indiciekedja till stalking
2008-07-15, 14:52
Medlem
eloges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John A Genzale
Nu är det ju som tur är inte t.e.x den här historien som fått många Arbogabor övertygande att rätt GM sitter häktad men det är väl mer eller mindre bekräfftat att det var CS i kojan och tyder på en indiciekedja till stalking

Som jag ser det finns det tre sätt att knyta CS till kojan. Vittnen, teknisk bevisning eller ett medgivande. Än så länge finns det ett vittnesmål om någon som skulle kunna vara CS, om rumpan stämmer, i närheten av kojan.
Om det nu finns uppgifter i Arboga att hon är knuten till kojan, så borde det också finnas uppgifter om hur hon är knuten till kojan. Hur ser de ut?
2008-07-15, 14:57
Medlem
John A Genzales avatar
Citat:
Som jag ser det finns det tre sätt att knyta CS till kojan. Vittnen, teknisk bevisning eller ett medgivande. Än så länge finns det ett vittnesmål om någon som skulle kunna vara CS, om rumpan stämmer, i närheten av kojan.
Om det nu finns uppgifter i Arboga att hon är knuten till kojan, så borde det också finnas uppgifter om hur hon är knuten till kojan. Hur ser de ut?
Att det skall ha varit CS vid tillfället med hund är väl bekräftat men hur hon är bunden till kojan vet jag ej.
Men vet att polis bilar samt piketen sökte mycket efter den vägen i samband med dådet och det var dagarna efter som dom sågs åka fram och tillbaka där hela tiden.
Var förövrigt där av några ställen som dom var och dök fast det kom tips om att någon sett någon kvinna kastat i nått i vattnet på ett annat ställe
2008-07-15, 14:59
Medlem
miapetters avatar
Citat:

De ser mycket bra o trovärdiga ut!
Vädret skiftar dock!
Liksom åsikterna om CS rumpa!
Uppgifterna kommer till allmänhetens kännedom den 23e denna månad.

John A Genzale: Det var där jag såg hundar med förare söka några dagar efter morden, då visste jag inte VAD de gjorde där men detta var således anledningen.

Vill ni nånsin ha en pålitlig vägbeskrivning någonstans
så vänd er med förtroende till miapetter!
Senast redigerad av miapetter 2008-07-15 kl. 15:03.
2008-07-15, 14:59
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John A Genzale
Att det skall ha varit CS vid tillfället med hund är väl bekräftat men hur hon är bunden till kojan vet jag ej.

Bara för att någon säger sig ha sett henne där så innebär det inte att det är sanningen.
2008-07-15, 15:02
Medlem
John A Genzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny Kuk
Bara för att någon säger sig ha sett henne där så innebär det inte att det är sanningen.
Nej det är sant och kan vara osannolikt.
Men det är för mig ännu mer osannolikt att någon gått in och dödat 2 små barn samt kraftigt mordförsök på Mamman.
2008-07-15, 15:10
Medlem
John A Genzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
De ser mycket bra o trovärdiga ut!
Vädret skiftar dock!
Liksom åsikterna om CS rumpa!
Uppgifterna kommer till allmänhetens kännedom den 23e denna månad.

John A Genzale: Det var där jag såg hundar med förare söka några dagar efter morden, då visste jag inte VAD de gjorde där men detta var således anledningen.

Vill ni nånsin ha en pålitlig vägbeskrivning någonstans
så vänd er med förtroende till miapetter!

Jo det är väl mycket saker man såg polisen göra i samband med dådet samt dagarna efter.
Som först efteråt när man vet vad dom gjort och varför som man kan se hela bilden
2008-07-15, 15:50
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
/.../ letsdoit:
Kojan brann för en månad sedan i år...
Fahlströmska förra hösten...
Visst är det långsökt, jag sa ju det!
Fast efter att ha fått kojhistorien bekräftad
är jag nästan benägen att tro på UFOn oxå!
Det är inte tidsaspekten jag tycker är långsökt, utan försöken att binda MT till två bränder varav man vet att hon är helt oskyldig till den ena eftersom hon då satt häktad! Sannolikheten är snarare större för att kojbrännaren gjort till skyldig till mordbranden i oktober förra året! - Men s(koj)historien håller jag inte för uteslutet kan vara något av en vandringssägen - liksom oidentifierade häckar och ufon...
2008-07-15, 16:02
Medlem
Kenny Kuks avatar
Det jag inte fattar är varför arbogamaffian tyckt att det varit viktigt att hålla tyst om kojan, jag förstår inte vad det gör för skada att vi nu vet om det hela.

Men förmodligen är det en vandringsägen, ja.

Exempel:

Person A är ute och går med hunden och ser en koja i närheten av mordplatsen. Person A berättar för Person B om denna koja och den börjar spekulera om att det kanske är gärningsmannen som byggt den. Person B berättar om det hela för Person C. Person C lyssnar inte så noga men berättar ändå senare vidare till Person D att mördaren har byggt och bott i en koja i närheten av mordplatsen.
Senast redigerad av Kenny Kuk 2008-07-15 kl. 16:08.
2008-07-15, 16:17
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
/.../ Det finns ett vittne som rastade sin hund som såg en utländsk vaggande kvinna med fin häck sitta i kojan./.../
Är det härifrån "den vaggande gången" härrör? Efter att arbågianerna i fyra månader över tonvis med arbågaöl ventilerat den här s(koj)historien så tycks den vaggande gången ha etsat sig fast i minnet... Förresten: Hur kan man efter några korta fraser vara säker på vilket språk en människa bryter på?
2008-07-15, 16:28
Medlem
eloges avatar
[quote=Revoltade]
Citat:
Jag vägrar se ett sådant scenario!
Vägrar! Hör ni det!
Fast jag vet ju att det inte skulle hjälpa..
En fällande dom måste till, inget annat existerar!

ja, så tror jag att många av oss och inte minst de som jobbar med det hela känner. Och jag hoppas så att åklagaren ska vara i form ! Och att det blir en bra domare. Känner ngn här till vilka domare som finns i Vås?
Tror det är en stor fara för rättsäkerheten om känslorna skall börja styra i utredningsarbetet och det piskas upp en opinon för en fällande dom till varje pris. Vad som åsyftas med en bra domare här går inte att ta fel på.

Man kan inte begära att anhöriga och närstående skall visa någon objektivitet i en sådan här tragedi. Men man kan begära av media att de inte utnyttjar tillfället att spela på människors känslor i kommersiella eller politiska syften. Vi har sett förut hur illa det kan gå när media pressar rättsväsendet med en uppiskad folkopinion bakom sig.
2008-07-15, 16:29
Medlem
John A Genzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny Kuk
Det jag inte fattar är varför arbogamaffian tyckt att det varit viktigt att hålla tyst om kojan, jag förstår inte vad det gör för skada att vi nu vet om det hela.

Men förmodligen är det en vandringsägen, ja.

Exempel:

Person A är ute och går med hunden och ser en koja i närheten av mordplatsen. Person A berättar för Person B om denna koja och den börjar spekulera om att det kanske är gärningsmannen som byggt den. Person B berättar om det hela för Person C. Person C lyssnar inte så noga men berättar ändå senare vidare till Person D att mördaren har byggt och bott i en koja i närheten av mordplatsen.

För att person A gick direkt till myndighet P och att myndighet P bekräfftat person A uppgift.
Sen kom det ut att person CS vart i kojan.
Vi som hört den har väl inte fått det riktigt bekräftat förens nu och varför skriva om saker och händelser som inte har något med detta att göra?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in