2008-07-27, 19:50
  #12313
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Innan första polispatrull var på plats så satt T i sin bil. Därefter kroppvisiterades T och blev ombedd att sätta sig i polisbilen.
Ja, men lilla Tulpan, ambulanspersonalen var ju där.
2008-07-27, 19:51
  #12314
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Synd att han raderade sms:et och inte minns vad det stod. Det kanske var något viktigt?

I det läget var det viktigare att ringa 112. Jag förstår honom.
2008-07-27, 19:52
  #12315
Medlem
Arabesques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Innan första polispatrull var på plats så satt T i sin bil. Därefter kroppvisiterades T och blev ombedd att sätta sig i polisbilen.

Så du menar att så fort ambulanserna kom så smet T ut, bytte kläder, stänkte medhavt blod på lämpliga platser på de nya kläderna, gömde de bytta kläderna och mordvapnet och sprang sen och satte sej i bilen?
2008-07-27, 19:53
  #12316
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Innan första polispatrull var på plats så satt T i sin bil. Därefter kroppvisiterades T och blev ombedd att sätta sig i polisbilen.

Ja, och vad vill du ha sagt? Han blir visiterad och inget vapen finnes, hans kläder tas också under kvällen i beslag och dessa har inte rätt stänkmönster.

Du får också gärna besvara en tidigare fråga där du länkar till något jag skrivit och påstår att jag säger att T KOM till Smedjan 19.00. För det står inte i det inlägget du länkade till.
2008-07-27, 19:57
  #12317
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flurpo
En gissning från mig är kanske att han (M)kom fram (om han befunnit sig i annat rum innan) och skulle försvara E (E har uppgett i förhör att M alltid försvarar henne, om hon blir kittlad eller vad som helst) och då får GM syn på M och övegår från att slå E till att slå M som då får en massa slag på sig (kanske sprang/gick han mot GM och skrek och därav får mest våld riktat mot sig) för att senare slå ner S, som är minst och kanske också ger minst "kamp".

Därefter så lämnar GM huset

Scenariot jag beskriver ovan är inte nödvändigtvis korrekt, men det är fullt möjligt.
Det är ytterst sannolikt. Jag skulle faktiskt tro att de flesta fyra-femåriga pojkar försvarar sin mamma med sitt liv i den typen av situation. Kombinationen av obetingad lojalitet med mamman, oförmåga att bedöma de faktiska riskerna och en allmän överskattning av den egna fysiska förmågan som alla är karakteristiska för pojkar i den åldern bäddar för det.

Och vi ska komma ihåg att E överlevde. Vi ska också komma ihåg att tidsschemat var ytterst tajt för gm. Det finns en högst betydande sannolikhet att en gm som inte behövt allokera så jäkla många slag på lille Max faktiskt hade klarat av att ha ihjäl henne.

Max Jangestig kan mycket väl ha dött en äkta hjältedöd, och faktiskt räddat sin mammas liv till priset av sitt eget.
__________________
Senast redigerad av Hamilkar 2008-07-27 kl. 20:06. Anledning: Allmän komplettering
2008-07-27, 19:57
  #12318
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flurpo
Ja, och vad vill du ha sagt? Han blir visiterad och inget vapen finnes, hans kläder tas också under kvällen i beslag och dessa har inte rätt stänkmönster.

Du får också gärna besvara en tidigare fråga där du länkar till något jag skrivit och påstår att jag säger att T KOM till Smedjan 19.00. För det står inte i det inlägget du länkade till.
Inte lönt att ens försöka...

Så här gör Tulpanen hela tiden: Lämnar felaktiga/lögnaktiga/missförstådda uppgifter. Får mothugg och går sen vidare till nästa felaktiga påstående utan att besvara dom frågor man ställer.

Typiskt beteende för en provokatör och, vågar jag säga det, troll.
2008-07-27, 19:58
  #12319
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arabesque
Så du menar att så fort ambulanserna kom så smet T ut, bytte kläder, stänkte medhavt blod på lämpliga platser på de nya kläderna, gömde de bytta kläderna och mordvapnet och sprang sen och satte sej i bilen?
Överdriv inte.
Då ambulansen kom så gick T och "parkerade" om sin bil.
Då första polispatrull kom så sa en ambulansman till polisen "kolla upp honom" och pekade på T som satt i sin bil.
Därefter kroppsvisiterdes T och blev ombedd att sitta i polisbilen.
2008-07-27, 20:00
  #12320
Medlem
Arabesques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Överdriv inte.
Då ambulansen kom så gick T och "parkerade" om sin bil.
Då första polispatrull kom så sa en ambulansman till polisen "kolla upp honom" och pekade på T som satt i sin bil.
Därefter kroppsvisiterdes T och blev ombedd att sitta i polisbilen.

Och det var precis vad man gjorde. Kollade upp honom.
2008-07-27, 20:00
  #12321
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Överdriv inte.
Då ambulansen kom så gick T och "parkerade" om sin bil.
Då första polispatrull kom så sa en ambulansman till polisen "kolla upp honom" och pekade på T som satt i sin bil.
Därefter kroppsvisiterdes T och blev ombedd att sitta i polisbilen.

Menar du att T tog bilen och körde iväg när det var ambulanspersonal där.
2008-07-27, 20:02
  #12322
Medlem
Tantaloras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
[Den här diskussionen handlar alltså om att T. först påstod att han kom hem mellan 19:12 - 19:15, när polisens senare undersökning visade att det snarare rörde sig mellan 19:17 och 19:18 någon gång. Se sida runt 1002-1003 i tråden. Sorry för sent svar.]

Nu tycker jag att det ballar ur lite i försöken att framställa T. som en möjlig lögnare.

Naturligtvis finns det en möjlighet att han först ljög om när han kom till Arboga. Att han ville förleda polisen att tro att han kom hem tidigare än han faktiskt gjorde.

Då är ju frågan: Varför skulle han ljuga om en sådan sak? Ljuger han medvetet om när han kom hem kan vi nog utgå från att risken är stor att han på något sätt är inblandad. Antar att det är så du tänker.

Men, fundera lite till, om han är inblandad och därför vill ljuga för polisen om sin hemkomst, varför i hela friden påstå att han kom hem tidigare än vad som i själva verket var fallet? Kan du ur ett gärningsmannaperspektiv komma på någon som helst rimlig förklaring till detta? Jag skulle kunna ha en viss förståelse för din argumentation om det förhöll sig tvärtom, alltså att han i själva verket kom hem runt 19:12 men han påstår att han kom hem 19:18. Då skulle man ju kunna argumentera för att han hade ljugit av anledningen att få det att framstå att han hade orimligt kort tid på sig. Men din argumentation utgår alltså från motsatsen: han kan ha ljugit för att förska få det att framstå som att han var hemma i en relativt lång tid (6-9 minuter) innan 112 ringdes.
Icke att förglömma att ambulanspersonalen sa att de legat ett tag ca 30 minuter då bl.a blodet levrat sig och det tar ett tag. Så sa ambulanskillen som var först på plats. Ambulans kom 19.26 enl Insatsprotokoll i FU 28
SOS uppmanade T att se till att de andades. Alltså har han gått runt i hallen.
6 ambulanskillar. 3 poliser har också varit inne för att söka efter förövaren. Sen säkrades brottsplatsen 19.46
2008-07-27, 20:03
  #12323
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flurpo
Ja, och vad vill du ha sagt? Han blir visiterad och inget vapen finnes, hans kläder tas också under kvällen i beslag och dessa har inte rätt stänkmönster.

Du får också gärna besvara en tidigare fråga där du länkar till något jag skrivit och påstår att jag säger att T KOM till Smedjan 19.00. För det står inte i det inlägget du länkade till.
Häng inte upp dig på ordet KOM, utan du skrev att T var i smedjan kl 19 enligt vittnen.
Nu har jag kommit till dom förhör i FUn om smedjan och tider så jag återkommer om det är oklarheter.
2008-07-27, 20:05
  #12324
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Häng inte upp dig på ordet KOM, utan du skrev att T var i smedjan kl 19 enligt vittnen.
Nu har jag kommit till dom förhör i FUn om smedjan och tider så jag återkommer om det är oklarheter.

Det var ju du som skrev kom så det vore väl underligt om han inte hängde upp sig på det. Istället för att svamla så kan man ju bara skriva "Ursäkta, fel av mig".

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in