2008-07-22, 11:18
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Vilka dumma svar hon har på frågorna. När polisen frågar varför hon hade tidpunkten för T:s arbetsskift den 14:e svarar hon att det inte blev något med konserten som skulle vara då för en väninna kom med ett annat förslag?, lik förbaskat åkte hon till Arboga ensam. Vart tog väninnans förslag vägen?

Vad gör du själv helst en fredagskväll?
Hänger på en kompis ut eller åker själv till Arboga för att leka kojleken?
2008-07-22, 11:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Då är man baske mej desperat efter fornlämningar, om man lånar pengar för att åka till Arboga o knalla ut till Tjurlången...i mars...
Ja, verkligen. 1000 spänn för att glo på stenar...men ju mer man läser, ju mer oplanerat känns morden. Antingen är hon oskyldig eller så dök bara "rätt" tillfälle upp för henne och hon utförde brottet. Det känns lite som att hon struntade i om hon skulle åka fast? Låna pengar för att åka och mörda? Jag fattar ingenting.
2008-07-22, 11:23
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Vilka dumma svar hon har på frågorna. När polisen frågar varför hon hade tidpunkten för T:s arbetsskift den 14:e svarar hon att det inte blev något med konserten som skulle vara då för en väninna kom med ett annat förslag?, lik förbaskat åkte hon till Arboga ensam. Vart tog väninnans förslag vägen?
Detta svaret går inte heller av för hackor
Citat:
Polisen:
I förra förhöret så säger du att du fått kännedom om att (styvpappan) skulle jobba den aktuella kvällen. Varför säger du så i förra förhöret och inte vill kännas vid det nu?
Tyskan:
Ingen aning. Om jag sa det förra gången så behöver jag inte säga det en gång till i dag.
2008-07-22, 11:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Vad gör du själv helst en fredagskväll?
Hänger på en kompis ut eller åker själv till Arboga för att leka kojleken?

Vilken svår fråga ...nej, hennes svar är verkligen inte vad jag hade väntat mig. Hur tror hon att hon ska klara sig ur allt detta?
2008-07-22, 11:29
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Vilken svår fråga ...nej, hennes svar är verkligen inte vad jag hade väntat mig. Hur tror hon att hon ska klara sig ur allt detta?
Det är nog för att du inte trodde på hennes skuld...
2008-07-22, 11:29
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eloge
Hon kan ha anlänt till Arboga 14.06 enligt din tidtabell och restidsuppgift. Då fanns det tid att gå. Tror att hon har varit vid borgen, men som jag skrev förut. Vad hände innan tåget gick?

Nu får ni inte krångla till det i en iver att se henne så skyldig ut som möjligt. Vad utredarna vill hävda är nog att hon inte kan ha varit vid borgen så lång tid som hon säger.
Då kan hon inte ha anlänt till Arboga 14.06 för i så fall har hon haft mer än 5 timmar på sig.
De här tågtiderna passar bättre i ett ev. orealistiskt scenario inkl. runstensbesök (beroende på vad MT själv sagt om vad hon gjort):

Möjlig (eller orealistisk?) tid:

14.50 – 16.50 - 19.34 = 2 h 44 min
15.07 – 16.40 - 19.34 = 2 h 54 min

Omöjlig tid:
16.37 – 18.09 - 19.34 = 1 h 25 min
2008-07-22, 11:30
Medlem
Veckans klubbas avatar
Undrar om hennes kompis får tillbaka sina tusen spänn, eller om personen kan sätta upp det på blåskontot.

Men det måste väl finnas mer än bara lappar med noterade tider, biljetter och bloggbesök? Varför pytsar Expressen ut sånt här småskit för?
Vad menas med en anonym tågbiljett? Ska Storebror ha ens personuppgifter bara för att man ska åka tåg? Har inte åkt tåg sedan tidigt 90-tal.
2008-07-22, 11:31
Medlem
eloges avatar
Citat:
Ja, verkligen. 1000 spänn för att glo på stenar...men ju mer man läser, ju mer oplanerat känns morden. Antingen är hon oskyldig eller så dök bara "rätt" tillfälle upp för henne och hon utförde brottet. Det känns lite som att hon struntade i om hon skulle åka fast? Låna pengar för att åka och mörda? Jag fattar ingenting.

Som jag hävdat i tre månader nu. Det minst troliga scenariot är att det är ett planerat mord. Tror att planeringsteorierna har varit så populära för att pressa fram så mycket ondska som möjligt bakom dådet. Som om verkligheten inte vore ond nog.
2008-07-22, 11:31
Medlem
miapetters avatar
Citat:

En grandios självbild eller kraftig förnekelse?
2008-07-22, 11:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Det är nog för att du inte trodde på hennes skuld...

Ja, jag har tvivlat på hennes skuld. Men det är ju inte så konstigt när man inte har fått höra henne version förrän nu. Ett tag var jag rädd för att hon var väldigt smart också och skulle komma undan en rättegång men även dessa funderingar är numera puts väck..
2008-07-22, 11:37
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ja, jag har tvivlat på hennes skuld. Men det är ju inte så konstigt när man inte har fått höra henne version förrän nu. Ett tag var jag rädd för att hon var väldigt smart också och skulle komma undan en rättegång men även dessa funderingar är numera puts väck..

Det har jag oxå varit jätterädd för , att hon skulle vara en verklig "master mind"!
Nu ska det bli väldigt intressant att se hur det ligger till med den där Skavstahammaren för nu känns det som att jag uteslutit teorin om att hon "planterade" den där o att det riktiga mordvapnet finns någon annanstans (på Arboga åns botten..)
Jag tror inte hon räknat ut det...
2008-07-22, 11:40
Medlem
Tantaloras avatar
Städning pågår

Citat:
Jag glömde nämna bloggbesöken. Är de 200 gångerna utslaget på ett år? Då är det inte så mycket. Jag besöker själv en blogg och går in en gång per dag, det är ju inget konstigt.
Märkligare är det att hon hade T:s arbetstider uppskrivna, varför var dessa intressanta om hon inte ville veta när han var hemifrån?
Men, det är ändå mycket nu som talar emot CS...det mest märkliga är att hon förnekar mailet och att hon googlat på E, varför skylla på någon annan? DÄR gjorde hon bort sig rejält.

Med risk för att ni tycker jag är tjatig...
Hon skulle "städa bort" hotet. Det var ju T hon ville ha.
Därför skulle han inte vara hemma.
Hon ville nog göra honom ledsen (nu ser du hur jag fått lida)
Sen skulle hon åka hem? från Tyskland och trösta sin T och de levde lyckliga i alla sina dagar.
I hennes ögon hade ju inte T där att göra! I den där villan, med de där barnen och den där E!
Han skulle vara hos henne!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in