2008-04-29, 07:45
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Irriterad
Har du inte något nytt, från tyska tidningar?

Inget nytt där. Jag tycker att det borde komma nyheter idag.

E. har nog fått reda på en hel del (som jag har varit inne på tidigare när jag har skrivit om sjukhusmiljöer).
2008-04-29, 07:47
Medlem
mirran_hs avatar
Citat:
Ja, det var du!

Tycker det verkar konstigt att E fått reda på att tyskan är misstänkt??

Kan ju vara att E faktiskt pekat ut CS?
2008-04-29, 07:50
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mirran_h

Citat:
I samband med att hon flyttade hem har hon fått reda på att den kvinna som tidigare hade en flört med hennes sambo är den som är misstänkt för morden.

Av vem? Polisen? T? Föräldrar? Läkare? Vakter? Aftonbladet?

Huvudvittnet intervjuas i media under pågående förundersökning. Tänker ingen på konsekvenserna det kan få (rättsligt, längre fram)?
2008-04-29, 07:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday

Huvudvittnet intervjuas i media under pågående förundersökning. Tänker ingen på konsekvenserna det kan få (rättsligt, längre fram)?

Ja, nu blev jag orolig! Om det stämmer att hon inget minns ännu från mordkvällen så kommer hennes minne och eventuella utpekande kanske inte alls gälla i en framtida rättegång?
Man får hoppas att allt i artikeln inte är sant och att hon har pekat ut CS och fått det bekräftat i så fall.
2008-04-29, 07:59
Medlem
miapetters avatar
Citat:

Vi vet ju inte vad som hänt innan intervjuen, det kanske inte har betydelse på det sättet längre? Som mirran_h skrev?
2008-04-29, 08:01
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:

Antingen har hon kommit ihåg det, eller så har hon fått reda på det via polisens samtal och frågor. Det är i alla fall min gissning på hur det har gått till.
2008-04-29, 08:02
Medlem
Irriterads avatar
Citat:
Ja, jag tror ju faktiskt det är E som pekat ut henne, så det låg någon sanning i den artikeln, som AB hade för någon vecka sedan
2008-04-29, 08:05
Medlem
mirran_hs avatar
Citat:

Jag tror att alla förhör mm med E är klara och de ser ingen anledning längre att hålla henne isolerad.
Tror nog polisen har mycket på "fötterna".

Ska bli oerhört intressant att få läsa vad som händer när CS blir förhörd.
Hon kanske är i Sverige redan nu??
2008-04-29, 08:06
Medlem
mirran_hs avatar
Citat:
Ja, jag tror ju faktiskt det är E som pekat ut henne, så det låg någon sanning i den artikeln, som AB hade för någon vecka sedan

Jag har hela tiden "hänvisat" till att polisen INTE dementerade uppgifterna i Nyheterna ang. att E pekat ut CS, det som AB skrev om. Tror inte heller AB skulle våga skriva nåt sånt om det inte vore sant. Lätt att AB skulle bli anmälda, stämda då.
2008-04-29, 08:07
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Antingen har hon kommit ihåg det, eller så har hon fått reda på det via polisens samtal och frågor. Det är i alla fall min gissning på hur det har gått till.

Kolla formuleringen. Miapetter också. Det var den jag reagerade på.

Citat:
I samband med att hon flyttade hem har hon fått reda på att den kvinna som tidigare hade en flört med hennes sambo är den som är misstänkt för morden.

Om E. tvärsäkert hade pekat ut CS hade hon vetat om vem mördaren var, dvs om hon minns att det var CS. Då hade hon själv kunna lista ut att den som pekats ut av det enda överlevande vittnet också var den misstänkte. Så vem informerade henne? Och bor hon alltså i villan nu igen?

Det är verkligen inte bra att huvudvittnet försätter sig i en sån här situation. Det kan komma att divideras utifrån kvällspressens formuleringar vilka inte alls behöver vara desamma som E:s egna ord eller sanningen. Jag hoppas att E har intervjun bandad att räcka fram till försvaret ifall det kommer upp.
2008-04-29, 08:08
Medlem
Irriterads avatar
Citat:
Jag tror att alla förhör mm med E är klara och de ser ingen anledning längre att hålla henne isolerad.
Tror nog polisen har mycket på "fötterna".

Ska bli oerhört intressant att få läsa vad som händer när CS blir förhörd.
Hon kanske är i Sverige redan nu??
Ja, de har säkerligen mer än vad media vet.
Undrar om CS pratar här?
2008-04-29, 08:11
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Kolla formuleringen. Miapetter också. Det var den jag reagerade på.

Om E. tvärsäkert hade pekat ut CS hade hon vetat om vem mördaren var, dvs om hon minns att det var CS. Då hade hon själv kunna lista ut att den som pekats ut av det enda överlevande vittnet också var den misstänkte. Så vem informerade henne? Och bor hon alltså i villan nu igen?

Det är verkligen inte bra att huvudvittnet försätter sig i en sån här situation. Det kan komma att divideras utifrån kvällspressens formuleringar vilka inte alls behöver vara desamma som E:s egna ord eller sanningen. Jag hoppas att E har intervjun bandad att räcka fram till försvaret ifall det kommer upp.

De bor inte i villan, den är avspärrad fortfarande!
Formuleringar i tidningar litar jag inte mycket på längre
men ingen vet ju vad som ligger bakom detta.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in