2008-04-26, 18:01
Medlem
Irriterads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av airbag
Vad är det som säger att T inte är grundligt undersökt?
Det är han ju, bara en del här som har svårt att fatta (vhyt, ragatha bl.a)
2008-04-26, 18:07
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Christine Schuerrer
Jag reserverar mig för stavning på efternamnet

Schürrer enligt folkbokföringen.
2008-04-26, 18:09
Medlem
hallon1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Frågan är inte om Ts skuld eller oskuld. Frågan är vad som finns i hans bagage. Det är därför han borde synas ända in i sömmarna.

Det kanske är just för att man på ett ganska tidigt stadium faktiskt synade sambon i sömmarna, som tyskan dök upp som misstänkt.
2008-04-26, 18:11
Medlem
hallon1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Christine Schuerrer
Jag reserverar mig för stavning på efternamnet

Tack för det.
2008-04-26, 18:18
Medlem
eloges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Du har så rätt, tysk polis skrapade CS naglar några dygn efter morden, när hon själv stoppade en polisbil och lät sig gripas.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2185230.ab

Vi har faktiskt från samma tidning två motstridiga uppgifter. Hävdar man att en uppgift är sann och den andra falsk bör man nog motivera det.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/arbogamorden/article2353905.ab
2008-04-26, 18:33
Medlem
Irriterads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Schürrer enligt folkbokföringen.
Enligt ratsit också. Fyller 32 om två mån.
2008-04-26, 18:34
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eloge
Vi har faktiskt från samma tidning två motstridiga uppgifter. Hävdar man att en uppgift är sann och den andra falsk bör man nog motivera det.

Jag fattar inte...
Läste artikel nr 2 ovan o vad stod det där menar du som inte stödjer att hon blev daktad första gången?
2008-04-26, 18:35
Medlem
Irriterads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Jag fattar inte...
Läste artikel nr 2 ovan o vad stod det där menar du som inte stödjer att hon blev daktad första gången?
Ingenting
2008-04-26, 18:36
Medlem
hallon1s avatar
För övrigt är väl brotten uppklarade, om det nu stämmer det jag läste idag, att mamman faktiskt har pekat ut gärningsmannen. Det finns ju även stödbevisning i form av vittnesuppgifter och bilder från en övervakningskamera på stationen. Ytterligare bevisning, som mordvapen och DNA, kan iofs göra bevisningen mer "robust", men torde inte längre var nödvändig för att få till stånd en fällande dom.
2008-04-26, 18:38
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eloge

Länkade till svensk media då inte alla förstår tyska här. Tysk media har genomgående och från början varit helt klara med att nagelskrapet togs vid första gripandet. Se diskussionen kring det i tråden vid den tidpunkt det kom fram.

AB blandar ihop saker. CS´ DNA behöver inte tas om, det finns kvar. Offrens DNA analyserades om med en annan metod. De behöver inte heller lämna ny DNA då den finns på SKL. Nya prover betyder inte nya topsningar. DNA:t i sig var det inget fel på.
2008-04-26, 18:39
Medlem
eloges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Jag fattar inte...

"I samband med att hon greps för andra gången av tysk polis skrapades insidan av hennes fingernaglar på begäran av den svenska polisen."

Om det redan var gjort så finns det ingen anledning att göra om det.
2008-04-26, 18:40
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hallon1
För övrigt är väl brotten uppklarade, om det nu stämmer det jag läste idag, att mamman faktiskt har pekat ut gärningsmannen. Det finns ju även stödbevisning i form av vittnesuppgifter och bilder från en övervakningskamera på stationen. Ytterligare bevisning, som mordvapen och DNA, kan iofs göra bevisningen mer "robust", men torde inte längre var nödvändig för att få till stånd en fällande dom.

Stopp i backarna. Allt det är väl inte bekräftat av polisen. Exempelvis övervakningsbilder från morddagen. Vilka vittnen syftar du på?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in