2008-04-21, 21:26
  #4705
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bourgeoisie
Jag har fått den uppfattningen om att tanten var lågutbildad, alltså bara gått på gymnasiet. Kan hon ha varit skyldig någon pengar? Kanske nån skuld som nu skulle drivas in? Allt är liksom möjligt. Hon kanske sitter inne med något som hon inte vill förtälja. Vem vet? Ingen vet nog förrän det blir löst, om det nu blir det. Det vore ju bäst om det blev uppklarat, för barnens skull.

Nej hon hade inga såna skulder, även om hon var "lågutbildad" enligt ditt sätt att se saken.
2008-04-21, 21:30
  #4706
Medlem
Irriterads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bourgeoisie
Jag har fått den uppfattningen om att tanten var lågutbildad, alltså bara gått på gymnasiet. Kan hon ha varit skyldig någon pengar? Kanske nån skuld som nu skulle drivas in? Allt är liksom möjligt. Hon kanske sitter inne med något som hon inte vill förtälja. Vem vet? Ingen vet nog förrän det blir löst, om det nu blir det. Det vore ju bäst om det blev uppklarat, för barnens skull.
Säkert inte lika lågutbildad som du!
Även om man inte är högutbildad kan man ha koll på ekonomin.
2008-04-21, 21:39
  #4707
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agatha Christie
Denna gemensamma vän SL som T och C hade. Har någon här fått mer vetskap om henne? Hon bodde väl i arbogatrakten.

Finns det någon referens i någon tidningsartikel om den gemensamma vännen? Har missat SL helt.
2008-04-21, 21:41
  #4708
Medlem
grisöras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wildone69
Nej hon hade inga såna skulder, även om hon var "lågutbildad" enligt ditt sätt att se saken.

Hade T skulder ? Jag tänker här på skulder i samband med mindre skulder för narkotika eller dylikt.
2008-04-21, 21:41
  #4709
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeBaly
Jag har frågat förut om detta i tråden, är det vanligt att man byter gm bara sådär, att man istället för att döda en man väljer att döda en kvinna och hennes små barn, d v s tre människor istället för en?

Jag kan inte erinra mig något sådant fall ur kriminalhistorien.



Samma sak här, man brukar peka ut folk eller förse mördarna med fotografier innan de skrider till verket, det är ju inte särskilt förtroendeskapande för ett proffs om denne börjar döda oskyldiga.

Inte heller är det särskilt proffsigt att klubba folk i huvudet med en hammare, skulle jag vilja påstå.

Det kan vara någon som inte velat ha vittnen när man kom i samspråk med någon helt annan än den man har tänkt sig. Är man ute i ett extremt kriminellt ärende så är vittnen det första man inte vill ha. Då kan man fråga sig vem GM var ute efter och varför. Jag har läst tidigare i tråden att polisen har undersökt tidigare hyresgäster.
2008-04-21, 21:41
  #4710
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Finns det någon referens i någon tidningsartikel om den gemensamma vännen? Har missat SL helt.
Hon togs upp i arboga del 2, sen har hon fallit i glömska.
Det verkar ha varit en gemensam vän till T och C.
2008-04-21, 21:41
  #4711
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Irriterad
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit

Men här finns en stalkingbild - och en misstänkt gk som har varit i Arboga-trakten morddagen. Härtill är denna gk erkänt psykiskt instabil och har flera gånger varit intagen på psyket. - Mycket tyder också på att hon varit ute efter hämnd, eller att straffa T å det gruvligaste för att han ratat henne.
Inte bara morddagen, utan ett flertal gånger.
Ja - vilket i så fall styrker stalkingen. Men jag är osäker på om man just morddagen har lyckats pejla in henne - och var? Enligt vissa uppgifter tycks det som det var den 12 mars som hon kunde påvisas ha varit i Arboga? Det är över huvud taget väldigt oklart vad som gäller den här mobilpejlingen - och kvällspressen broderar i vanlig ordning och lägger ord i munnen på olika polisrepresentanter.
2008-04-21, 21:42
  #4712
Medlem
Freedom Fighters avatar
SL = Sara Larsson?

Mest troligt ett av CS:s troll på FaceBook
2008-04-21, 21:46
  #4713
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Singlestar:
"Att få tag på en torped är lätt, att få tag i en bra är desto svårare. Det finns uppgifter som säger att man kan få en pundare på plattan (Sergels torg) som mer än väl kan köpas snabbt och enklet för ett litet snabbt mord. Risken att upptäckas är inte så stor. Speciellt inte efter man läst i dagens tidning om att det blev inget larm om mord trots att någon ringde till LKC i Stockholm."



Det är en myt att fixa en torped på plattan skulle jag vilja påstå, försök får du se.. En pundare, som är såpass bright o utan diagnoser... Även om själva dådet ser enkelt ut kräver det att denne inte huxflux beter sig irrelevant vilket jag skulle vilja påstå är stor risk! Det är inte heller ett lätt område att hitta till även om Arboga är litet o det är ganska lång väg till station eller motorvägar. En pundares främsta mål är att få pengar till knark o det går ju knappast att betala i förskott...

Det enda jag kan tycka stämmer in på det scenariot är hammaren, den ter sig tillräckligt märklig!

Men vi får inte glömma att CS visat sig ha fått lämna en hammare i SKavsta oxå...

För pengar till knark kan en knarkare göra en hel del. Gick ett tag rykten om att det var en knarkare som hade fått 1000 kr för att knuffa ner Algernon på tunnelbanespåret.
2008-04-21, 21:47
  #4714
Medlem
Irriterads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Ja - vilket i så fall styrker stalkingen. Men jag är osäker på om man just morddagen har lyckats pejla in henne - och var? Enligt vissa uppgifter tycks det som det var den 12 mars som hon kunde påvisas ha varit i Arboga? Det är över huvud taget väldigt oklart vad som gäller den här mobilpejlingen - och kvällspressen broderar i vanlig ordning och lägger ord i munnen på olika polisrepresentanter.
Men visst är det sagt att hon var där morddagen/kvällen?
2008-04-21, 21:52
  #4715
Medlem
airbags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agatha Christie
Hon togs upp i arboga del 2, sen har hon fallit i glömska.
Det verkar ha varit en gemensam vän till T och C.

Hur var SL bekant med T? Verkade mest vara CS eget alias.
2008-04-21, 21:58
  #4716
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
För pengar till knark kan en knarkare göra en hel del. Gick ett tag rykten om att det var en knarkare som hade fått 1000 kr för att knuffa ner Algernon på tunnelbanespåret.

En viss skillnad mot detta va?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in